فرمول‌های حيرت‌انگيز قرآنی و تعيين زمان نابودي اسرائيل

خداوند نه تنها مسئله زوال اسرائیل و ظهور حضرت مهدی را در قالب تمثیل بیان کرده بلکه با زبان مدقن ریاضی و با استفاده از ارزش‌های عددی و معادلات ریاضی براین اشارات و برداشت‌ها چنان صحه گذاشته است که اگر در متن قرآن برآن تصریح می‌کرد از این صریح تر و بلیغ تر نمی توانست باشد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تا کنون بر قرآن کریم تفسیر‌های متعددی نگاشته شده است. برخی قرآن را از منظر قرآن و دیگری از منظر حدیث بررسی کرده‌اند. برخی نیز همانند «علامه طباطبائی قدس سره الشریف» از هر دو منظر به تفسیرآیات الهی پرداخته‌اند.

مفسرین معاصر سعی کرده‌اند علاوه بر جهات فوق عقل و علم را در تفسیر قرآن به کارگیرند. در میان تفاسیر موجود قرآن کریم جای تفسیر ریاضی قرآن خالی است.

سیّد عبدالله حسینی یکی ازمحققین مرکز اسلامی ژوهانسبورگ طی مقاله‌ای با استناد به تفسیر ریاضی از سوره‌های مبارکه اسراء و کهف، از پیش بینی نابودی رژیم صهیونیستی توسط امام زمان(عج) در سال 1401 هجری شمسی مطابق با 1443 هجری قمری و 2022 میلادی و 5782 عبری خبر داده است.

محقق گرانقدر افزوده است: سالهاست که این مهم ذهن مرا به خود مشغول کرده بود. یادداشت‌های متفرقه‌ای در این رابطه فراهم شده بود که حجم آن به من این جرأت را می‌داد که برای پر کردن جای خالی این تفسیر قدم نخست را بردارم.

اینک الحمد لله اوقاتم به تحقیق در این مورد معمور است، و انشاالله بزودی جلد اول آن در اختیار محققان قرار خواهد گرفت.

این مقاله تنها به بررسی دو سوره از قرآن کریم از منظر ریاضی پرداخته است. دو سوره اسراء و کهف.
 
دوروز پس از پیروزی حزب الله لبنان بر اسرائیل پس از حمله گسترده اسرائیل به کشور لبنان و جنگ 33 روزه ، در قالب هیئاتی از مسلمانان آفریقای جنوبی برای کمک رسانی وارد بیروت شدم.اعضای بخش روابط بین الملل حزب الله ما را برای بازدید از خرابیها به دورترین نقاط جنوب لبنان بردند.

 
هنگام نماز ظهر در مسجدی که در آخرین روستاهای جنوب لبنان و در چند قدمی سرزمین اشغال شده فلسطین بنا شده بود، چشمم
به کتابی روشن شد که رهاورد این سفر معنوی بود. عنوان کتاب این بود: « زوال اسرائیل در سال 2022 » .

کتاب توسط دانشمندی بنام «الزبیدی» تألیف شده بود. اما الزبیدی  در این کتاب از دانشمند دیگری نام برده بود بنام «بسام نهاد جرار»
که از دانشمندان سني مذهب و از مبارزان فلسطینی است و سالها در زندانهای رژیم صهیونستی بسر برده است.

پس از جستجوهای فراوان به اصل تحقیقات ایشان دست یافتم و آن را بسیار محققانه و قانع کننده یافتم.

 
تحقیقات ایشان دستمایه خوبی بود برای تفسیر ریاضی سوره مبارکه اسراء و کهف که خداوند توفیق داد و فصل‌های زیادی بر اصل تحقیقات ایشان افزوده شد.

بعد‌ها به دفتر دیگری از برادر دانشمند دیگری بنام «ماجد المهدی» از عراق دست یافتم که به کشف بزرگی در مورد ارتباط سوره کهف
با ظهور حضرت مهدی علیه السلام رسیده بود.

این دو دانشمند به دور از همدیگر تحقیقات جداگانه‌ای در مورد این دو سوره کرده بوند اما عجیب آن بود که هر دو ندانسته به یک نتیجه رسیده بودند.

قطعاً اگر آقای بسام نهاد جرار که دانشمندی‌است سنی‌مذهب، از تحقیقات آقای ماجد المهدی اطلاع می‌ یافت آن را به عنوان حلقه گمشده کشف بزرگ خودش می‌دانست و ازآن استقبال می‌کرد.

از سوئی مرا از والد معظم‌ اندوخته‌هائی است، ارزشمند، که بخش بزرگی از این تفسیر را شکل می‌دهد.

این بود که فرصت را غنیمت شمردم و با استفاده از دستمایه تحقیقات آقایان جرار و ماجد المهدی و راهنمائی‌های ابوی، تفسیر این دو سوره مبارکه را فراهم آوردم.

این مقاله بخشی از تفسیر ریاضی قرآن است که تنها به بررسی سوره مبارکه اسراء و کهف پرداخته است.

قرآن معجزه ابدی

قرآن معجزه ابدی وخالده خداوند است. مهمترین جنبه اعجازی قرآن پیشگوئی‌های آن است. اخبار قرآن کریم از غیبیات ، شگفت‌آور ترین بعد کتاب کریم الهی است. آورنده قرآن فرمود: «فیه خبرکم وخبرماقبلکم و خبر مابعدکم» برخی از خبرهای غیبی قرآن مربوط به قبل از اسلام است که قرآن به جرئیات آن پرداخته است.

برخی نیز مربوط به بعد از ظهور اسلام است که حوادثی را پیش بینی کرده است.

برخی از آن حوادث در زمان تعیین شده اتفاق افتاده و برخی نیز انشاالله در آینده نزدیک در زمان تعیین شده اتفاق خواهد افتاد.

تمثيلي زيبا از تحريف‌ناپذيري قرآن

قرآن به یک پازل تصویری می‌ماند. هر تکه از این پازل تنها در همان جایگاه مخصوص قابل استفاده است. تکه‌های این پازل تصویری
نه قابل جایگزینی هستند و نه قابل جابجائی. اگر یک تکه از این تصویر را بردارند جای خالی آن آشکار خواهد ماند و هیچ تکه دیگری در آن جای خالی قالب نخواهد شد.

قرآن در مورد مسائل بسیار پیش پا افتاده و جزئی صامت نیست. از القای سلام و خواب و خوراک که جزئی ترین مسائل‌اند تا جنگ وجهاد وحکومت که مسائل مهم اجتماعی می‌باشند در قرآن مذکور آمده است.

چگونه می‌شود که قرآن در مسائل بسیار کوچک ناطق باشد و نسبت به مسائل بسیار حیاتی و سرنوشت ساز و بزرگ صامت و ساکت.
مسائلی چون امامت و رهبری جهان اسلام بعد از رحلت پیامبر، برقراری حکومت جهانی واحد و بالأخره ظهور و سقوط دولت غاصب صهیونیستی در سرزمین مقدس فلسطین که مهد پیامبران الهی بوده است، چگونه می‌تواند از چشم قرآن پوشیده بماند.

این بخش از کتاب به این سه موضوع بسیار استراتژیک و سر نوشت‌ساز از نظر قرآن می‌‌پردازد.

سرّ توالي سوره‌هاي «اسراء»، «کهف» و «مریم» در قرآن کریم به صورت بسیار اسرار آمیزی سه سوره به صورت متوالی در کنارهم قرار گرفته‌اند. اسراء، کهف و مریم.

با مطالعه سطحی این سه سوره مبارکه در می‌ یابیم که این آیات شریف حاوی اسرار عجیبی است:

1 - حکایت فساد دو گانه بنی اسرائیل و اضمحلال دوگانه آن، در سوره اسراء،

2 - بشارت از لبث (استقرار) ابدی مؤمنین در زمین،

3 - قصه اصحاب کهف و اقامت 309 ساله آنان در غار کهف،

4 - ماجراهای میان حضرت موسی و جناب خضر،

5 - داستان ذی القرنین و حکومت او بر سراسر گیتی در سوره کهف،

6 - و بالاخره مسائل مربوط به حضرت مریم و عیسی علیه السلام در سوره مبارکه مریم گفته آمده است.

 
از چیدمان این حوادث در کنار هم هر خواننده خردمندی به این نتیجه می‌رسد که خداوند در قالب این داستانهای گوناگون در پی پرده برداری از راز بزرگ دیگری است.

در هر کدام از این داستان‌های گوناگون نقطه مشترکی وجود دارد که به صورت تمثیلی و کنایتاً بیان شده که الکنایة ابلغ من التصریح.

در آغاز از اضمحلال حکومت بنی اسرائیل به دست بندگان خویش بیاری "بأس شدید» (نیروی نظامی قوی و مستحکم) می‌گوید.

آنگاه در مورد افساد دیگر آنان و نتیجتاً زوال دوباره حکومتشان وعده می‌دهد.

پس ازآن بلافاصله به مؤمنانی اشاره می‌کند که با یاری همان « بأس شدید» بر زمین استقرار ابدی خواهند یافت.

چند آیه بعد در قالب قصه اصحاب کهف به امکان عمر طولانی انسان با خواست خداوند و مخفی ماندن انسان از چشم دیگران به مدت خارق العاده و طولانی می‌پردازد.

بلافاصله به بهانه داستان حضرت خضر و موسی بازهم به امکان عمر بسیار طولانی انسان با قدرت لایزال الهی اشاره می‌کند. آنگاه
به امکان برتر بودن بنده‌ای از بندگان خدا از پیامبربزرگی همچون حضرت موسی پرداخته و به علم لدنی او تأکید می‌ورزد.

در آیات بعدی به حکومت واحد جهانی ذی القرنین و اجرای عدالت در آن با یاری خداوند می‌پردازد.

تمام این خصوصیات ،در حقیقت (نمونه يا اندكي از) خصوصیات حضرت مهدی علیه السلام است که به صورت تمثیلی در داستانهای مختلف بیان شده است.
مراجعه به تفاسیر مختلف و شأن نزول این آیات نیز برداشت‌های فوق را تأیید می‌کند.

اما کسانی که در فهم معانی قرآن به دلائل بیشتری نیاز دارند به این برداشت‌ها وتفاسیر اعتنای زیادی نمی کنند. و دنبال برهان روشن تری براِی ادعای فوق می‌گردند.

اما خداوند بزرگ با قدرت نمائی تمام، نه تنها مسئله زوال اسرائیل و ظهور حضرت مهدی علیه السلام را در قالب تمثیل بیان کرده و برای اصحاب درایت با زبان اشارت سخن رانده است، که با زبان مدقن ریاضی و با استفاده از ارزش‌های عددی و معادلات ریاضی براین اشارات و برداشت‌ها چنان صحه گذاشته است که اگر در متن قرآن برآن تصریح می‌کرد از این صریح تر و بلیغ تر نمی توانست باشد.
 

2 يادآوري مهم

يكم

یاد آوری این نکته مهم در آغاز این بحث ضروریست که طرح این موضوع تنها به عنوان برداشت‌های محققانه‌ي کاوشگران این کتاب الهی مطرح می‌شود و نه به عنوان یک موضوع مسلم و خدشه ناپذیر.

محققانِ این بعد حیرت انگیز قرآن تنها ادعا می‌کنند که به تکه‌ای از این چیدمان تصویری دست یافته‌اند که در جای خالی مربوط به زوال اسرائیل و ظهور حضرت مهدی علیه السلام و استقرار حکومت عدل جهانی آن حضرت خوش می‌نشیند و تصویر را کامل می‌کند.

 
دوم

اگر به هر دلیلی این پیش بینی‌ها به منصه ظهور نرسد تنها می‌تواند به دو دلیل باشد. یا محققان در برداشت خویش اشتباه کرده‌اند و یا در طرح الهی خداوند تغییراتی حاصل شده است که (یمحوا و یثبت). در هر دو صورت اشکالی در متن قرآن و الهی بودن آن وارد نخواهد آمد و خللی در ارکان فرقان الهی نخواهد افتاد. والله اعلم با این یاد آوری مهم به یاری پرودگار علیم مبحث مهم زوال اسرائیل به دست حضرت مهدی علیه السلام در سال 1401 هجری شمسی مطابق با 1443 هجری قمری و 2022 میلادی و 5782 عبری را آغاز می‌کنیم و از پروردگار بزرگ برای تکمیل آن استعانت می‌جوئیم.

زوال اسرائیل در سال 2022

قبل آنکه به حادثه زوال اسرائیل بپردازیم لازم است با زبان ریاضی قرآن آشنا شویم . آشنائی با زبان ریاضی قرآن به ما کمک می‌کند که به شاه کلیدی دست پیدا کنیم که توسط آن قفل‌های بسته اسرار قرآن باز خواهد شد.

پیدا کردن این شاه کلید در گرو مداقه در حوادث گذشته است. از آنجا که حوادث گذشته اتفاق افتاده‌اند و دیگر اسرار آمیز نیستند. قرآن نیز سال وقوع و طول مدت آن حوادث را بیان کرده است.

به عبارت واضح تر قرآن کریم حاوی معادلات چند مجهوله فراوانی است که برخی از آنان به علت آنکه اتفاق افتاده‌اند دیگر مجهول نیستند و برخی نیز از آنجا که هنوز اتفاق نیافتاده‌اند هنوز مجهول مانده‌اند. از آنجا که در تمام این معادلات فرمول واحد مشابهی به کار رفته است تنها کافی است راه حل معادلات چند مجهوله حل شده را پیدا کنیم و آنگاه همان فرمول را برای حل معادلات حل نشده دیگر به کار ببریم.

کشف کلید اسرار قرآن

کلید اول

تا کنون در تمام تفاسیر هر جا سخن از پیشگوئی‌های قرآن به میان آمده است بلافاصله به سوره روم اشاره رفته است.
براستی سوره روم سوره عجیبی است ناگهان در میان بهت مؤمنان، پیامبر عظیم الشأن اسلام از ماجرائی خبر داد که همزمان با گفتار آن حضرت در آن سوی زمین درحال وقوع بود.

(30:1) الم
(30:2) غلبت الروم
(30:3) في أدنى الأرض
(30:4) وهم من بعد غلبهم سيغلبون في بضع سنين لله الأمر من قبل ومن بعد و يومئذ يفرح المؤمنون

رومیان درسرزمین‌های دور دست مغلوب پارسیان شدند اما آنان در کمتر از7 سال دوباره بر پارسیان پیروز خواهند شد . همه امور پیش ازآن و بعد ازآن ، از آن خداوند است . مؤمنان با شنیدن این پیروزی شادمان خواهند شد.

در آیات چهارگانه فوق دو خبر غیبی وجود دارد. یکی شکست رومیان همزمان با گفتار پیامبر اتفاق افتاده بود و دیگری پیروزی آنان در کمتر از 7 سال که قرار بود اتفاق بیفتد.

صدای این خبر غیبی بلافاصله در تمام نقاط سرزمین اسلامی پیچید و به ماجرائی حساس تبدیل شد برای آزمایش راستی و نادرستی رسالت آن حضرت.

چند ماه بعد که بازرگانان از دیار روم بازگشتند خبر دادند که رومیان درست در همان روزی که پیامبر خبر داده بود شکست خورده بودند.
تأیید این خبر موجی از شادی و شعف در میان مؤمنان به وجود آورد. مؤمنان با ابراز شادمانی از خبر شکست رومیان منتظر تحقق خبر غیبی دیگر آن حضرت ماندند که آن هم در موعد مقرر اتفاق افتاد.

این دقیقاً همان معادله چند مجهوله حل شده ایست که ما به دنبال کشف فرمول آن هستیم.

با موشکافی این دو خبر غیبی به نکته عجیبی دست می‌ یابیم.

(30:1) الم
(30:2) غلبت الروم

خبر غیبی اول

خبر غیبی اول بسیار کوتاه است که با کلمه غلبت شروع می‌شود.

می‌بینیم که در این خبر کوتاه غیبی هیچ اشاره‌ای به سال وقوع آن نشده است.

قبل از کلمه غلبت نیز هیچ کلمه دیگری به کار نرفته است. دلیل آن را در بررسی خبر غیبی بعدی در می‌ یابیم.

(30:4) وهم من بعد غلبهم سيغلبون في بضع سنين . لله الأمر من قبل ومن بعد ويومئذ يفرح المؤمنون
 
خبر غیبی دوم

در خبر غیبی دوم به دو نکته جدید پی می‌بریم. نخست آنکه با به کار بردن کلمه بضع به زمان وقوع آن اشاره شده است و دیگر آنکه قبل از کلمه بضع چند کلمه به کار رفته است.

نکته عجیب این پیش بینی
نکته عجیب این پیش بینی در این است که قرآن اولاً زمان دقیق آن را مشخص می‌کند.

کلمه بضع سنين، در عربی به معنای کمتر از 7 سال به کار می‌رود.

ثانیا علیرغم آنکه خداوند زمان آن را مشخص کرده است، می‌بینیم که کلمات به کار رفته قبل از عدد بضع نیز به تعداد همان کلمه بضع است.

یعنی 6 کلمه. «1 و 2 هم 3 من 4 بعد 5 غلبهم 6 سیغلبون» فی بضع سنین بنابراین ما به فرمول حل این معادله دست یافته‌ایم. به نحوی که اگراین فرمول را در زمان نزول آیه می‌دانستیم، حتی اگر خداوند کلمه بضع را به کار نمی گرفت و زمان آن را مشخص نمی کرد می‌توانستیم با استفاده از این فرمول سال وقوع آن را مشخص کنیم.

کلید دوم

حال که به اصل فرمول دست یافته‌ایم باید به آزمایش آن بپردازیم و ببینیم که آیا خداوند از این فرمول در جای دیگری هم استفاده کرده است یا نه.

با این نیت سراغ آیه دیگری از قرآن می‌رویم که باز هم یک خبر غیبی مربوط به گذشته بسیاردوری است.
(11:7) وهو الذي خلق السموت والأرض في ستة أيام و كان عرشه على الماء ليبلوكم أيكم أحسن عملا و لئن قلت إنكم مبعوثون من بعد الموت ليقولن الذين كفروا إن هذا إلا سحر مبين

در آیه شریفه فوق خداوند باز هم خبرغیبی خلقت آسمان و زمین را مطرح می‌کند و طول زمانی آن را با به کار گیری عدد شش مشخص می‌کند.

حال باید دید آیا خداوند از فرمول به دست آمده در اینجا نیز استفاده می‌کند یا نه.

با شگفتی تمام می‌بینیم که دقیقاً مانند مورد قبلی خداوند هم طول زمان خلقت آسمان و زمین را با به کار گیری عدد شش مشخص می‌کند و هم قبل از عدد شش درست 6 کلمه به کار می‌برد. به صورتی که اگر این فرمول را می‌دانستیم می‌توانستیم طول زمانی خلقت را بدانیم.

«1 و 2 هو 3 الذی 4 خلق 5 السموت 6 والارض» فی ستة ایام

کلید سوم

حال باید دید آیا موارد دیگری هم هست که خداوند از این زبان برای تأیید و تأکید خبر‌های غیبی خود استفاده کرده باشد یانه.
خبر غیبی دیگر قرآن در مورد اصحاب کهف و مدت اقامت آنان در کهف است.

قرآن در سوره کهف از آیه 9 تا 25 به قصه اصحاب کهف بتفصیل پرداخته است.

با دقت در این آیات شریفه می‌بینیم که خداوند به همان روال دو آیه قبلی از همان فرمول استفاده کرده است.

یعنی تعداد سالهای اقامت اصحاب کهف را هم با زبان حروف و هم با زبان ریاضی مشخص کرده است.

بدین صورت که با به کار گیری عدد 309 در پایان داستان اصحاب کهف زمان اقامت و استقرار آنان را مشخص فرموده و آنگاه به تعداد همان سالها، قبل از عدد ذکر شده، کلمه به کار برده است.

یعنی اگر تعداد کلمات به کار رفته از آغاز داستان اصحاب کهف و از کلمه «اَمْ» در آیه 9 تا کلمه ثلاث که نخستین کلمه مربوط به عدد مشخص شده است را بشماریم دقیقاً 309 کلمه خواهد بود.

1 ام 2 حسبت 3 ان 4 اصحاب 5 الکهف 6 والرقیم 7 کانوا 8 من

9 آیاتنا 10 عجبا

11 اذ 12 آوی 13 الفتیة 14 الی 15 الکهف 16 فقالو 17 ربنا 18 آتنا 19 من 20 لدنک

21 رحمة 22 و 23 هیء لنا 24 من 25 امرنا 26 رشدا 27 فضربنا 28 علی 29 آذانهم 30 فی
31 الکهف 32 سنین 33 عددا 34 ثم 35 بعثناهم 36 لنعلم‌ 37 ای 38 الحزبین 39 احصی 40 لما

41 لبثوا 42 امدا 43 نحن 44 نقص 45 علیک 46 نبأهم 47 بالحق 48 انهم 49 فتیة 50 آمنوا

51 بربهم 52 و 53 زدناهم 54 هدی 55 و 56 ربطنا 57 علی قلوبهم 58 اذ قاموا 59 فقالوا 60 ربنا

61 رب 62 السموات 63 و 64 الارض 65 لن ندعوا 66 من 67 دونه 68 الها 69 لقد 70 قلنا

71 اذا 72 شططنا 73 هؤلاء 74 قومنا 75 اتخذوا 76 من 77 دونه 78 آلهة 79 لولا 80 یآتون

81 علیهم 82 بسلطان 83 بین 84 فمن 85 اظلم 86 ممن 87 افتری 88 علی 89 الله 90 کذبا

91 واذ 92 اعتزلتموهم 93 و 94 ما یعبدون 95 الا 96 الله 97 فآووا 98 الی 99 الکهف 100 ینشر

101 لکم 102 ربکم 103 من 104 رحمتة 105 ویهیء 106 لکم 107 من 108 امرکم 109 مرفقا 110 وتری

111 الشمس 112 اذا 113 طلعت 114 تزاور 115 عن 116 کهفهم 117 ذات 118 الیمین 119واذا 120 غربت

121 تقرضهم 122 ذات 123 الشمال 124 وهم 125 فی 126 فجوة 127 منه 128 ذلک 129 من 130 آیات

131 الله 132 من 133 یهد 134 الله 135 فهو 136 المهتد 137 ومن 138 یضلل 139 فلن 140تجد

141 له 142 ولیا 143 مرشدا 144 وتحسبهم 145 ایقاظا 146 وهم 147 رقود 148 ونقلبهم 149 ذات 150الیمین

151 وذات 152 الشمال 153 وکلبهم 154 باسط 155 ذراعیه 156 بالوصید 157لو 158اطلعت 159 علیهم 160لولیت

161 منهم 162 فرارا 163 ولملئت 164 منهم 165 رعبا 166 وکذلک 167 بعثناهم 168 لیتسائلوا 169بینهم 170قال

171 قائل 172 منهم 173 کم 174 لبثتم 175 قالوا 176 لبثنا 177 یوما 178 او179 بعض 180 یوم

181 قال 182 ربکم 183 اعلم 184 بما 185 لبثتم 186 فابعثوا 187 احدکم 188 بورقکم 189 هذه 190الی

191 المدینه 192 فلینظر 193 ایها 194 ازکی 195 طعاما 196 فلیأتکم 197 برزق 198 منه 199والیتلطف 200ولا

201 یشعرن 202 بکم 203 احدا 204 انهم 205 ان 206 یظهروا 207 علیکم 208 یرحموکم 209 او 210یعیدوکم

211 فی 212 ملتتهم 213 ولن 214 تفلحوا 215 اذا 216 ابدا 217 وکذلک 218 اعثرنا 219 علیهم 220لیعلموا

221 ان 222 وعد 223 الله 224 حق 225 وان 226 الساعة 227 لا 228 ریب 229 فیها 230اذ

231 تنازعون 232 بینهم 233 امرهم 234 فقالوا 235 ابنوا 236 علیهم 237 بنیانا 238 ربهم 239 اعلم 240 بهم

241 قال 242 الذین 243 غلبوا 244 علی 245 امرهم 246 لنتخذن 247 علیهم 248 مسجدا 249 سیقولون 250ثلاثة

251 رابعهم252 کلبهم 253 ویقولون 254 خمسة 255 سادسهم 256 کلبهم 257 رجما 258 بالغیب 259 ویقولون 260 سبعة

261 وثامنهم 262 کلبهم 263 قل 264 ربی 265 اعلم 266 بعدتهم 267 ما 268 یعلمهم 269 الا 270 قلیل

271 فلا 272 تمار 273 فیهم 274 الا 275 مراء 276 ظاهرا 277 ولا 278 تستفت 279 فیهم 280 منهم

281 احدا282 ولا 283 تقولن284 لشیء285 انی286 فاعل 287 ذلک 288 غدا 289 الا290 ان

291 یشاء292 الله293 واذکر294 ربک 295 اذا 296 نسیت 297وقل 298 عسی 299 ان300 یهدین

301 ربی 302 لاقرب 303 من 304 هذا305 رشدا306 ولبثوا 307 فی کهفهم 308 ثلاث309 مائة

سنین وازدادو تسعاً

اینجاست که انسان انگشت بر دهن می‌ماند و از زبان ریاضی قرآن در بهت فرو می‌رود.

اینجا نیز اگر ما با فرمول کشف شده آشنا بودیم ، حتی اگر خداوند عدد 309 را به کار نمی برد بازهم با شمارش تعداد کلمات به کار رفته می‌توانستیم سال اقامت آنان را به دست بیاوریم.

با دقت در آخرین آیه از قصه اصحاب کهف در آیه 25 به دو نکته بسیار شگفت آور دیگر پی می‌بریم.

نخست آنکه خداوند به صورت سؤال برانگیزی عدد 309 را به شکل خاصی به کار می‌برد.

(18:25)ولبثوا في كهفهم ثلث مائة سنين وازدادوا تسعاً

آنان در غار خویش 300 سال توقف کردند و برآن 9 سال دیگر افزودند.

با دقت در کاربرد این اعداد در می‌ یابیم که نه سال چیزی نیست جز تفاوت بین سال شمسی و قمری در 300 سال. و ازآنجا که خداوند آگاه بر هر دو تقویم است خواسته است به انسان بفهماند که اگر با سال قمری محاسبه می‌کنند آنان 309 سال و اگر براساس سال شمسی محاسبه می‌کنند آنان 300 سال در غار اقامت کرده‌اند.

ثانیاً خداوند از کلمه «وازدادوا» قبل از عدد 9 استفاده کرده است.

کلمه وازدادوا به حساب جمل مساویست با 30 که اگر عدد 9 را در کنار آن قرار دهیم به همان نتیجه قبلی می‌رسیم یعنی عدد 309.
6 و 1 ا 7 ز 4 د 1 ا 4 د 6و 1ا
309=9<30

می بینید که چقدر خداوند بزرگ در چیدمان حروف و اعداد دقت و توجه خاصی را برای افهام عقول انسانی به کار گرفته است.
مطالعه ومداقه درآیات مربوط به قصه اصحاب کهف ما را به این نتیجه می‌رساند که خداوند پرده از کلیدی بر می‌دارد که ما به آن برای کشف زمان وقوع خبر‌های غیبی دیگر نیازمندیم.

کلیدچهارم

 
کاربرد کلید فوق در داستان عُزَیْر

داستان عزیر از جهات متعدد شبیه به داستان اصحاب کهف است.

خداوند در داستان عزیر نیز از این کلید استفاده می‌کند.

 
خداوند در آیه 259 سوره بقره به ماجرای عزیر می‌پردازد و می‌فرماید:

تو در این جا 100 سال به سر بردی. و ما تو را نشانه‌ای برای مردم قرار دادیم. آنگاه که مسئله برای او روشن شد، عزیر گفت: می‌دانم که خداوند بر هر کاری تواناست.

(2:259) أو كالذي مر على قرية وهي خاوية على عروشها قال أنى يحي هذه الله بعد موتها فأماته الله مائة عام ثم بعثه قال كم لبثت قال لبثت يوما أو بعض يوم قال بل لبثت مائة عام فانظر إلى طعامك وشرابك لم يتسنه وانظر إلى حمارك ولنجعلك ءاية للناس وانظر إلى العظام كيف ننشزها ثم نكسوها لحما فلما تبين له قال أعلم أن الله على كل شيء قدير همانگونه که می‌بینیم خداوند عدد 100 را به کار برده است.

حال اگر ما 100 آیه در سوره بقره به عقب بر گردیم متوجه می‌شویم که در آن نیز خداوند از بیانات و هدایت الهی و روشن شدن مسئله برای مردم سخن می‌گوید:

(2:159) إن الذين يكتمون ما أنزلنا من البينت والهدى من بعد ما بينه للناس في الكتب أولئك يلعنهم الله ويلعنهم اللعنون.

 
يك سؤال مهم

سؤالی که ذهن انسان را مشغول می‌کند این است که چرا خداوند که خود زمان و یا طول زمانی حادثه‌ای را خبر می‌دهد لازم دیده است آن را با به کار بردن همان تعداد حرف یا کلمه یا آیه تأکید کند؟

این اراده خداوندی ممکن است به دو علت باشد.

نخست آنکه

خداوند بدین وسیله قرآن خویش را از گزند تحریف مصون گرداند

و دیگر آنکه

به راسخون در علم و متعمقون در قرآن و غواصان اقیانوس بی کران قرآن شاه کلیدی عرضه کند که بتوانند از زمان وقوع حوادث و خبر‌های غیبی آینده مطلع شوند و بدین ترتیب جنبه اعجازی کلام الله مجید در عصر پیشرفت علم و سیطره کامپیوتر، به رخ جهانیان کشیده شود.
به هر ترتیب شکی باقی نمی ماند که خداوند در قرآن هم زمان با دو زبان تکلم می‌کند. حروف و اعداد.
 
يك سؤال مهم

سؤال مهم دیگری که دراینجا مطرح می‌شود این است که چرا خداوند زبان ریاضی را برای تبیین امر خویش و تعیین زمان وقوع حوادث سرنوشت ساز ومهم انتخاب کرده است.

چند دلیل برای این مهم می‌توان برشمرد

دلیل نخست آن است که

زبان ریاضی زبان جهانی است. انسانها اهل هرکجای زمین باشند و پیرو هر آئینی باشند و به هر زبانی تکلم کنند و از هر نژادی باشند در معادلات ریاضی و نتایج چهار عمل اصلی متفق القولند.

دلیل دوم اینکه

زبان ریاضی بر خلاف زبان کلمات قابل تفسیر و تأویل و ترجمه نیستند. اما و اگر بر نمی دانند و شرط نمی پذیرند. نه نسبی هستند ونه مبهم.

نمی توان گفت 4 بودن حاصل ضرب 2 در 2 را مشروط به قضیه دیگری کرد و برای آن کلماتی چون اما و اگر و چنانچه به کار برد.

 
دلیل سوم آنکه

 
زبان ریاضی از دقت بیشتری برخوردار است. و‌ اندازه گیری زمانی یا مکانی دقیقی را میسر می‌کند.

کلید پنجم

استفاده از این کلید در تعیین شب قدر

علمای سلف نیز از شیعه و سنی از این کلید و روش برای اثبات مدعای خود استفاده کرده‌اند.
به عنوان نمونه اگر اهل سنت لیلة القدر را شب 27 ماه رمضان می‌دانند به علت آن است که مفسر بزرگی چون حافظ ابن کثیر در تفسیر خود با استفاده از همین روش ثابت کرده است که لیلةالقدر شب بیست و هفتم ماه رمضان است.
بنابرمحاسبات ابن کثیر کلمه هی در آخرین آیه سوره قدر اشاره دارد به این شب. و این کلمه بیست و هفتمین کلمه این سوره است. پس شب قدر شب بیست و هفتم رمضان است.

این نظریه را همه اهل سنت پذیرفته‌اند و هیچ عالمی برآن اعتراض نکرده است.

1 انا 2 انزلناه 3 فی 4 لیلة 5 القدر 6 وما 7 ادریک

8 ما 9 لیلة 10 القدر 11 لیلة 12 القدر 13 خیر 14 من
15 الف 16 شهر تنزل 18 الملئکة 19 والروح 20 فیها 21 باذن

22 ربهم 23 من 24 کل 25 امر 26 سلام 27 هی 28 حتی

کلید ششم

استفاده از این کلید در نامگذاری سوره حمد

نام دیگر سوره حمد در قرآن سبع المثانی است.

این نامگذاری سوره فاتحه براساس شمارش اعداد مربوط به این سوره است.

ازآنجا که در این سوره 7 آیه به کار رفته است آن را سوره سبع و ازآنجا که در هر نماز دو بار این سوره تکرار می‌شود آن را مثانی نامیده است.

بنابراین خداوند خود به شمارش اعداد مربوط به یک سوره توجه ویژه مبذول داشته تا آنجا که حتی اولین سوره و مهمترین سوره قرآن را با استفاده از این روش نامگذاری کرده است.

کلید هفتم:

به کار گیری کلید به دست آمده در سوره دیگری از قرآن، انسان را در مورد فرمول کشف شده به یقین می‌رساند.
خداوند عمر حضرت نوح را 950 سال تعیین می‌کند و همزمان در سوره نوح 950 حرف به کار می‌برد.

توجه ویژه خداوند به استفاده از تعداد خاصی از کلمات در قرآن

جای پای این فرمول مهم را به شکل دیگری در جای جای قرآن می‌توان پیدا کرد.

وقتی خداوند به تعداد روزهای 365 گانه سال کلمه یوم و به تعداد شب های آن کلمه لیل و به تعداد ماه های دوازده گانه سال کلمه شهر و به تعداد ساعات یک شبانه روز کلمه ساعت را به کار می‌برد. با این استفاده حساب شده از کلمات، دیگر شکی باقی نمی ماند که خداوند از به کار گیری عمدی کلمات به تعداد معین در پی تبیین و ترسیم یک نکته کلیدی است.

پاسخ به يک پرسش

سؤالی که دراینجا پیش می‌ آید این است که چرا خداوند مثلاً به تعداد ساعات یک شبانه روز کلمه ساعت را به کار برده است در حالیکه این مسئله نیاز به تأکید ندارد. در تمام نقاط جهان ساعات یک شبانه روز را 24 می‌دانند ودر این امر نزاعی نیست. در ابتدای امر ممکن است تأکید بر این امور بدیهی بیهوده به نظر برسد.

پاسخ این است که اگرخداوند به تعداد برخی از امور معلوم و آشکار مانند شب و روز و ماه و ساعت در قرآن کلمه به کار برده است می‌خواهد به ما بفهماند که این فرمول در مورد اموری که ما بر آن توافق نداریم یا بر ما معلوم نیست نیز به کار می‌رود.

بدین معنا که اگر در قرآن بر 24 ساعت بودن شبانه روز تأکید می‌شود برای آن است که بفهماند در موارد دیگر هم اگر تعداد معینی کلمه به کار می‌برد برای تأکید بر مسئله ایست که که به‌اندازه همان مقدار ساعات شبانه روز قطعی است اما شما از آن آگاهی ندارید. یعنی اگر در قرآن تنها 12 بار کلمه امامت به کار رفته باشد حاکی از آن است که خداوند بعد از رحلت پیامبر تعداد 12 امام را به رسمیت می‌شناسد و لاغیر. یااگر در قرآن 12 بار از کلمه شیعه و مشتقات آن استفاده می‌شود دلیل بر این است که تنها شیعیان دوازده امامی بر حق‌اند.

پیش بینی زوال اسرائیل در سال 2022 با استفاده از این کلید

اینک که به فرمول کشف زمان وقوع حوادث در قرآن دست یافته‌ایم ببینیم آیا می‌توانیم با استفاده از آن صندوقچه اسرار غیبی الهی را در مورد خبر‌های غیبی دیگر باز کرد یاخیر.

شاید مهمترین پیش بینی قرآن خبر فساد و طغیان دوباره بنی اسرائیل و اضمحلال مجدد آن به دست با کفایت حضرت مهدی باشد که به تشکیل حکومت آن حضرت در سراسر گیتی منجر خواهد شد.

چیدمان کلمات در این آیات بسیار حساب شده و معنا دار است.

با این توضیح سخن را در تبیین این نظریه پی می‌گیریم.

محاسبه نخست

اسراء هفدهمین سوره قرآن و نام دیگر آن بنی اسرائیل است که در سال 621 میلادی نازل شده است.

در این سوره که بخش عمده آن مربوط به سرنوشت بنی اسرائیل است خداوند علیم پرده از راز بزرگی بر می‌دارد.

آیات مربوط به بنی اسرائیل و سر نوشت آن از آیه دوم سوره اسراء آغاز و در آیه 104 خاتمه می‌ یابد.

(2)وءاتينا موسى الكتب وجعلنه هدى لبني إسرءيل ألا تتخذوا من دوني وكيلا

(3)ذرية من حملنا مع نوح إنه كان عبدا شكورا

(4)وقضينا إلى بني إسرءيل في الكتب لتفسدن في الأرض مرتين ولتعلن علوا كبيرا

(5)فإذا جاء وعد أوليهما بعثنا عليكم عبادا لنا أولي بأس شديد فجاسوا خلل الديار وكان وعدا مفعولا
(6)ثم رددنا لكم الكرة عليهم وأمددنكم بأمول وبنين وجعلنكم أكثر نفيرا

(7)إن أحسنتم أحسنتم لأنفسكم وإن أسأتم فلها فإذا جاء وعد الاءخرة ليسءوا وجوهكم وليدخلوا المسجد كما دخلوه أول مرة وليتبروا ما علوا تتبيرا

(8)عسى ربكم أن يرحمكم وإن عدتم عدنا وجعلنا جهنم للكفرين حصيرا

(9)إن هذا القرءان يهدي للتي هي أقوم ويبشر المؤمنين الذين يعملون الصلحت أن لهم أجرا كبيرا

(10)وأن الذين لا يؤمنون بالاءخرة أعتدنا لهم عذابا أليما

(11)ويدع الإنسن بالشر دعاءه بالخير وكان الإنسن عجولا

(12)وجعلنا اليل والنهار ءايتين فمحونا ءاية اليل وجعلنا ءاية النهار مبصرة لتبتغوا فضلا من ربكم ولتعلموا عدد السنين والحساب وكل شيء فصلنه تفصيلا

(13)وكل إنسن ألزمنه طئره في عنقه ونخرج له يوم القيمة كتبا يلقيه منشورا

(14)اقرأ كتبك كفى بنفسك اليوم عليك حسيبا

(15)من اهتدى فإنما يهتدي لنفسه ومن ضل فإنما يضل عليها ولا تزر وازرة وزر أخرى وما كنا معذبين حتى نبعث رسولا

(16)وإذا أردنا أن نهلك قرية أمرنا مترفيها ففسقوا فيها فحق عليها القول فدمرنها تدميرا

(17)وكم أهلكنا من القرون من بعد نوح وكفى بربك بذنوب عباده خبيرا بصيرا

(18)من كان يريد العاجلة عجلنا له فيها ما نشاء لمن نريد ثم جعلنا له جهنم يصليها مذموما مدحورا

(19)ومن أراد الاءخرة وسعى لها سعيها وهو مؤمن فأولئك كان سعيهم مشكورا

(20)كلا نمد هؤلاء وهؤلاء من عطاء ربك وما كان عطاء ربك محظورا

(21)انظر كيف فضلنا بعضهم على بعض وللاءخرة أكبر درجت وأكبر تفضيلا

(22)لا تجعل مع الله إلها ءاخر فتقعد مذموما مخذولا

(23)وقضى ربك ألا تعبه دوا إلا إياه وبالولدين إحسنا إما يبلغن عندك الكبر أحدهما أو كلاهما فلا تقل لهما أف ولا تنهرهما وقل لهما قولا كريما
(24)واخفض لهما جناح الذل من الرحمة وقل رب ارحمهما كما ربياني صغيرا

(25)ربكم أعلم بما في نفوسكم إن تكونوا صلحين فإنه كان للأوبين غفورا

(26)وءات ذا القربى حقه والمسكين وابن السبيل ولا تبذر تبذيرا

(27)ان المبذرين كانوا إخون الشيطين وكان الشيطن لربه كفورا

(28)وإما تعرضن عنهم ابتغاء رحمة من ربك ترجوها فقل لهم قولا ميسورا

(29)ولا تجعل يدك مغلولة إلى عنقك ولا تبسطها كل البسط فتقعد ملوما محسورا

(30)ان ربك يبسط الرزق لمن يشاء ويقدر إنه كان بعباده خبيرا بصيرا

(31)ولا تقتلوا أولدكم خشية إملق نحن نرزقهم وإياكم إن قتلهم كان خطءا كبيرا

(32)ولا تقربوا الزنى إنه كان فحشة وساء سبيلا

(33)ولا تقتلوا النفس التي حرم الله إلا بالحق ومن قتل مظلوما فقد جعلنا لوليه سلطنا فلا يسرف في القتل إنه كان منصورا

(34)ولا تقربوا مال اليتيم إلا بالتي هي أحسن حتى يبلغ أشده وأوفوا بالعهد إن العهد كان مسءولا

(35)وأوفوا الكيل إذا كلتم وزنوا بالقسطاس المستقيم ذلك خير وأحسن تأويلا

(36)ولا تقف ما ليس لك به علم إن السمع والبصر والفؤاد كل أولئك كان عنه مسءولا

(37)ولا تمش في الأرض مرحا إنك لن تخرق الأرض ولن تبلغ الجبال طولا

(38)كل ذلك كان سيئه عند ربك مكروها

(39)ذلك مما أوحى إليك ربك من الحكمة ولا تجعل مع الله إلها ءاخر فتلقى في جهنم ملوما مدحورا

(40)افأصفيكم ربكم بالبنين واتخذ من الملئكة إنثا إنكم لتقولون قولا عظيما

(41)ولقد صرفنا في هذا القرءان ليذكروا وما يزيدهم إلا نفورا

(42)قل لو كان معه ءالهة كما يقولون إذا لابتغوا إلى ذي العرش سبيلا

(43)سبحنه وتعلى عما يقولون علوا كبيرا

(44)تسبح له السموت السبع والأرض ومن فيهن وإن من شيء إلا يسبح بحمده ولكن لا تفقهون تسبيحهم إنه كان حليما غفورا
(45)وإذا قرأت القرءان جعلنا بينك وبين الذين لا يؤمنون بالاءخرة حجابا مستورا

(46)وجعلنا على قلوبهم أكنة أن يفقهوه وفي ءاذانهم وقرا وإذا ذكرت ربك في القرءان وحده ولوا على أدبرهم نفورا

(47)نحن أعلم بما يستمعون به إذ يستمعون إليك وإذ هم نجوى إذ يقول الظلمون إن تتبعون إلا رجلا مسحورا

(48)انظر كيف ضربوا لك الأمثال فضلوا فلا يستطيعون سبيلا

(49)وقالوا أءذا كنا عظما ورفتا أءنا لمبعوثون خلقا جديدا

(50)قل كونوا حجارة أو حديدا

(51)او خلقا مما يكبر في صدوركم فسيقولون من يعيدنا قل الذي فطركم أول مرة فسينغضون إليك رءوسهم ويقولون متى هو قل عسى أن يكون قريبا

(52)يوم يدعوكم فتستجيبون بحمده وتظنون إن لبثتم إلا قليلا

(53)وقل لعبادي يقولوا التي هي أحسن إن الشيطن ينزغ بينهم إن الشيطن كان للإنسن عدوا مبينا

(54)ربكم أعلم بكم إن يشأ يرحمكم أو إن يشأ يعذبكم وما أرسلنك عليهم وكيلا

(55)وربك أعلم بمن في السموت والأرض ولقد فضلنا بعض النبين على بعض وءاتينا داود زبورا

(56)قل ادعوا الذين زعمتم من دونه فلا يملكون كشف الضر عنكم ولا تحويلا

(57)اولئك الذين يدعون يبتغون إلى ربهم الوسيلة أيهم أقرب ويرجون رحمته ويخافون عذابه إن عذاب ربك كان محذورا
(58)وإن من قرية إلا نحن مهلكوها قبل يوم القيمة أو معذبوها عذابا شديدا كان ذلك في الكتب مسطورا

(59)وما منعنا أن نرسل بالاءيت إلا أن كذب بها الأولون وءاتينا ثمود الناقة مبصرة فظلموا بها وما نرسل بالاءيت إلا تخويفا

(60)وإذ قلنا لك إن ربك أحاط بالناس وما جعلنا الرءيا التي أرينك إلا فتنة للناس والشجرة الملعونة في القرءان ونخوفهم فما يزيدهم إلا طغينا كبيرا

(61)وإذ قلنا للملئكة اسجدوا لءادم فسجدوا إلا إبليس قال ءأسجد لمن خلقت طينا

(62)قال أرءيتك هذا الذي كرمت علي لئن أخرتن إلى يوم القيمة لأحتنكن ذريته إلا قليلا

(63)قال اذهب فمن تبعك منهم فإن جهنم جزاؤكم جزاء موفورا

(64)واستفزز من استطعت منهم بصوتك وأجلب عليهم بخيلك ورجلك وشاركهم في الأمول والأولد وعدهم وما يعدهم الشيطن إلا غرورا

(65)ان عبادي ليس لك عليهم سلطن وكفى بربك وكيلا

(66)ربكم الذي يزجي لكم الفلك في البحر لتبتغوا من فضله إنه كان بكم رحيما

(67)وإذا مسكم الضر في البحر ضل من تدعون إلا إياه فلما نجيكم إلى البر أعرضتم وكان الإنسن كفورا

(68)افأمنتم أن يخسف بكم جانب البر أو يرسل عليكم حاصبا ثم لا تجدوا لكم وكيلا

(69)ام أمنتم أن يعيدكم فيه تارة أخرى فيرسل عليكم قاصفا من الريح فيغرقكم بما كفرتم ثم لا تجدوا لكم علينا به تبيعا

(70)ولقد كرمنا بني ءادم وحملنهم في البر والبحر ورزقنهم من الطيبت وفضلنهم على كثير ممن خلقنا تفضيلا

(71)يوم ندعوا كل أناس بإممهم فمن أوتي كتبه بيمينه فأولئك يقرءون كتبهم ولا يظلمون فتيلا

(72)ومن كان في هذه أعمى فهو في الاءخرة أعمى وأضل سبيلا

(73)وإن كادوا ليفتنونك عن الذي أوحينا إليك لتفتري علينا غيره وإذا لاتخذوك خليلا

(74)ولولا أن ثبتنك لقد كدت تركن إليهم شيءا قليلا

(:75)اذا لأذقنك ضعف الحيوة وضعف الممات ثم لا تجد لك علينا نصيرا

(76)وإن كادوا ليستفزونك من الأرض ليخرجوك منها وإذا لا يلبثون خلفك إلا قليلا

(77)سنة من قد أرسلنا قبلك من رسلنا ولا تجد لسنتنا تحويلا

(78)اقم الصلوة لدلوك الشمس إلى غسق اليل وقرءان الفجر إن قرءان الفجر كان مشهودا

(79)ومن اليل فتهجد به نافلة لك عسى أن يبعثك ربك مقاما محمودا

(80)وقل رب أدخلني مدخل صدق وأخرجني مخرج صدق واجعل لي من لدنك سلطنا نصيرا

(81)وقل جاء الحق وزهق البطل إن البطل كان زهوقا

(82)وننزل من القرءان ما هو شفاء ورحمة للمؤمنين ولا يزيد الظلمين إلا خسارا

(83)وإذا أنعمنا على الإنسن أعرض ونءا بجانبه وإذا مسه الشر كان يءوسا

(84)قل كل يعمل على شاكلته فربكم أعلم بمن هو أهدى سبيلا

(85)ويسءلونك عن الروح قل الروح من أمر ربي وما أوتيتم من العلم إلا قليلا

(86)ولئن شئنا لنذهبن بالذي أوحينا إليك ثم لا تجد لك به علينا وكيلا

(87)الا رحمة من ربك إن فضله كان عليك كبيرا

(88)قل لئن اجتمعت الإنس والجن على أن يأتوا بمثل هذا القرءان لا يأتون بمثله ولو كان بعضهم لبعض ظهيرا

(89)ولقد صرفنا للناس في هذا القرءان من كل مثل فأبى أكثر الناس إلا كفورا

(90)وقالوا لن نؤمن لك حتى تفجر لنا من الأرض ينبوعا

(91)او تكون لك جنة من نخيل وعنب فتفجر الأنهر خللها تفجيرا

(92)او تسقط السماء كما زعمت علينا كسفا أو تأتي بالله والملئكة قبيلا

(93)او يكون لك بيت من زخرف أو ترقى في السماء ولن نؤمن لرقيك حتى تنزل علينا كتبا نقرؤه قل سبحان ربي هل كنت إلا بشرا رسولا

(94)وما منع الناس أن يؤمنوا إذ جاءهم الهدى إلا أن قالوا أبعث الله بشرا رسولا

(95)قل لو كان في الأرض ملئكة يمشون مطمئنين لنزلنا عليهم من السماء ملكا رسولا

(96)قل كفى بالله شهيدا بيني وبينكم إنه كان بعباده خبيرا بصيرا

(97)ومن يهد الله فهو المهتد ومن يضلل فلن تجد لهم أولياء من دونه ونحشرهم يوم القيمة على وجوههم عميا وبكما وصما مأويهم جهنم كلما خبت زدنهم سعيرا

(98)ذلك جزاؤهم بأنهم كفروا بءايتنا وقالوا أءذا كنا عظما ورفتا أءنا لمبعوثون خلقا جديدا

(99)اولم يروا أن الله الذي خلق السموت والأرض قادر على أن يخلق مثلهم وجعل لهم أجلا لا ريب فيه فأبى الظلمون إلا كفورا

(100)قل لو أنتم تملكون خزائن رحمة ربي إذا لأمسكتم خشية الإنفاق وكان الإنسن قتورا

(101)ولقد ءاتينا موسى تسع ءايت بينت فسءل بني إسرءيل إذ جاءهم فقال له فرعون إني لأظنك يموسى مسحورا

(102)قال لقد علمت ما أنزل هؤلاء إلا رب السموت والأرض بصائر وإني لأظنك يفرعون مثبورا

(103)فأراد أن يستفزهم من الأرض فأغرقنه ومن معه جميعا

(104)وقلنا من بعده لبني إسرءيل اسكنوا الأرض فإذا جاء وعد الاءخرة جئنا بكم لفيفا

اگرچه در این میان به مسائل دیگری هم اشاره شده اما سیاق کلام و محور بحث، بنی اسرائیل است.
در این آیات خداوند به بنی اسرائیل وعده داده است که در صورت فساد مجدد در ارض، زمان وعده دیگر خدا خواهد رسید و بنی اسرائیل از هم خواهد پاشید.

اینک برآنیم که بدانیم آیا می‌توان از شاه کلید به دست آمده از مطالعه خبر‌های غیبی دیگر خدا به جزئیات خبر زوال بنی اسرائیل و زمان وقوع آن پی برد یانه.

بدین منظور از کلمه و آتینا در آیه دو تا کلمه لفیفا در آیه 104 را می‌شماریم.

از شمارش این کلمات ناگهان متوجه می‌شویم که تعداد آنها درست 1443 کلمه است.

از آنجا که در سوره کهف هر کلمه نمایانگر یک سال است به این نتیجه می‌رسیم که ممکن است عدد 1443 به سال سقوط اسرائیل اشاره داشته باشد.
اگر خداوند بعد از کلمه لفیفا به عدد 1443 اشاره می‌کرد، مانند آنچه در سوره کهف به کار برد، دیگر شکی باقی نمی ماند که قرار است زوال بنی اسرائیل در سال موعود اتفاق بیفتد.

اما حالا که خداوند به سال مورد نظر اشاره نکرده است سؤال این است که آیا با کشف فرمول فوق که در موارد دیگر کارائی خودش را نشان داده و با دقت تمام جواب داده است و دقیقاً از نظر زمانی درست از آب در آمده است، اینجا نیز به همان فرمول می‌توان اعتماد کرد یا خیر.
پاسخ این است که قطعاً فرمول استفاده شده در تمام موارد مشابه قابل استفاده است.

همان طورکه اگر در آیات مربوط به سوره کهف حتی اگر به عدد 309 اشاره نمی شد با شمارش کلمات آن می‌توانستیم طول زمانی آن را به دست بیاوریم اینک نیز که به فرمول مربوطه دست یافته‌ایم با محاسبه کلمات مربوط به سرنوشت بنی اسرائیل می‌توان به سال سرنوشت ساز زوال آنان دست یافت.

اما اگر این عدد فقط در همین یک مورد استخراج می‌شد ، می‌شد آن را تصادف تلقی کرد و به حدس و گمان توجه نکرد.

اما وقتی در محاسبات مختلف در این دو سوره شریفه دوباره و چند باره این عدد یا معادل تقویمی آن در موارد مختلف وبه انحاء گوناگون ظاهر می‌شود، راه بر هر شک و ریبی مسدود و حقیقت آیات آشکار می‌شود.

در یک جا به عدد 1443 می‌رسیم ودر جای دیگر به عدد 1401 ودر محاسبه دیگر به 2022 و در مورد دیگر به عدد 5782.

در آغاز این اعداد بی ربط به نظر می‌رسند اما وقتی تقویم را می‌گشائیم می‌بینیم. شگفتاً تمامی این اعداد شماره سال مخصوصی است در آخر الزمان، و هرکدام معادل دیگری است. یعنی سال 1443 هجری قمری مساوی با سال 1401 هجری شمسی ومصادف با سال 2022 میلادی ومقارن با سال 5782 عبری می‌باشد.

شگفت آورتر آنکه حتی از نظر حساب جمل نیز سال 1401 معادل با حروف تلفظ عربی سال 2022 می‌باشد. ألفان واثنن وعشرون = 2022
1 ا 30 ل 80 ف 1 ا 50 ن 6 و 1 ا 500 ث 50 ن 50 ن 6 و 70 ع 300 ش 200 ر 6 و 50 ن =1401

از ظهور اعداد فوق که اشاره به سال مخصوصی در آخر الزمان است و هر عدد مورد استفاده یکی از ادیان الهی است به این نتیجه می‌رسیم که خداوند با استفاده از این اعداد به همان سال مخصوص اشاره می‌کند. و از اینکه این اعداد درست از محاسبه همان آیاتی به دست می‌آید که درآن به متلاشی شدن بنی اسرائیل و ظهور حضرت مهدی و استقرار حکومت عدل جهانی اشاره شده است دیگر برای هر انسان متفکری چاره‌ای جز پذیرش این واقعیت نمی ماند که خداوند این سال را سال تنبیه بنی اسرائیل قرار داده است. دستکم به این نتیجه می‌رسیم که قرار است در این سال اتفاق بزرگی بیفتد.

در شماره بعدي، اين مقاله را با محاسبه ديگري پيگيري مي‌كنيم

محاسبه دوم

شاه بیت غزل خداحافظی بنی اسرائیل آخرین جمله در آیه 104 اسراء می باشد.

وقلنا من بعده لبني إسرءيل اسكنوا الأرض فإذا جاء وعد الاءخرة جئنا بكم لفيفا

اگر این قسمت از آیه 104 را نیز با حساب ابجد محاسبه کنیم عدد 2022 ظاهر می‌شود که معادل میلادی سال 1401 هجری شمسی است.
200ف 600ا 1 ذ30ا 1ج80ا1ء700و1ع 3د 1 ا 1ل 6ا70خ4 ر

22ة 20ج 180ء 10ن 80ا ب30 ک 40م20 ل21 ف400 ی 31ف50 ا

دلیل اینکه تنها این قسمت از آیه را جدا می‌کنیم این است که خداوند خود با به کارگیری حرف فاصل (ف) این فاصله را ایجاد کرده است.

محاسبه سوم

سوره اسراء هفدهمین سوره قرآن است.

سوره حمد را کلید قرآن خوانده‌اند . فاتحه به معنی باز کننده است نه آغاز کننده. اسم دیگر سوره حمد در قرآن سبع المثانی است. که خداوند فرمود : و آتیناک سبعا من المثانی والقرآن العظیم.
حمد سبع المثانی است ازآن رو که هفت آیه دارد و در هر نماز دوبار تکرار می‌شود. قرآن کریم با فاتحه آغاز نمی شود بلکه قفل قرآن با فاتحه باز می‌شود. دلیل دیگر ممتاز بودن سوره فاتحه از قرآن آن است که آن را خلاصه قرآن خوانده‌اند. بنابراین قرآن، پس از سبع المثانی که همان سوره حمد است از سوره بقره آغاز می‌شود.

حال اگر تعداد آیات مبارکه را از آغاز قرآن که همان سوره بقره است ودر آن ذکری از بنی اسرائیل رفته است تا آغاز سوره اسراء که در آن سرنوشت بنی اسرائیل رقم خورده است بشماریم با نکته شگفت آور وعجیبی مواجه می‌شویم. وآن اینکه تعداد این آیات دقیقاً 2022 آیه می‌باشد که مساوی است با سال 1443- 1444 هجری قمری و معادل 1401 هجری شمسی است.

انسان از این همه شگفتی انگشت بر دهن می‌ماند . که خداوند بزرگ چگونه با زبان اعداد با انسان حسابگر سخن می‌گوید.
286بقره 200آل عمران 6نساء 120مائده165 انعام 206اعراف 75انفال129 توبه 109یونس 123هود 111یوسف 43رعد 52ابراهیم 99حجر128 نحل 2022

محاسبه چهارم:

آیه بیست ویکم سوره مائده به دخول بنی اسرائیل به سر زمین مقدس فلسطین اشاره می‌کند.

يقوم ادخلوا الأرض المقدسة التي كتب الله لكم ولا ترتدوا على أدباركم فتنقلبوا خسرين

و آیه 104 سوره اسراء در مورد خروج و پراکنده شدن بنی اسرائیل از این سر زمین است.

فإذا جاء وعد الاءخرة جئنا بكم لفيفا

نکته عجیب آن است که فاصله آیه مربوط به دخول بنی اسرائیل (21 مائده)در سرزمین مقدس وآیه مربوط به خروج آنان از این سرزمین (104 اسرا)واجتماع و پراکندگی آنان نیز دقیقاً 1443 آیه است که به سال هجری قمری خروج بنی اسرائیل از ارض مقدسه و پراکنده شدن بنی اسرائیل اشاره می‌کند.

99مائده 165انعام 206اعراف75 انفال129 توبه109 یونس 123هود111 یوسف43 رعد 52 ابراهیم 99حجر 128نحل 104اسراء 1443

محاسبه پنجم:

همانطور که ذکر شد کلمه لفیفاً آخرین کلمه آیات مربوط به بنی اسرائیل در سوره اسراء است. و بالطبع متعاقب آن آیه بعدی می‌ آید.

وبالحق أنزلنه وبالحق نزل

بصورت طبیعی کلمه بعدی یعنی

کلمه (وبالحق) در ردیف 1444
کلمه (انزلناه) در ردیف 1445
کلمه (وبالحق) در ردیف 1446
کلمه (نزل) در ردیف 1447 قرار گرفته است

مجموع این چهار عدد 5782 می‌باشد که دقیقاً همان سال سرنوشت ساز زوال اسرائیل بر حسب تقویم عبری خواهد بود.سال 5782 مساوی است با 2022 میلادی و 1443 ه ق و 1401 ه ش.

محاسبه ششم

تا کنون از محاسبه آیات به سال سقوط اسرائیل را بر حسب تقویم‌های میلادی و عبری و همچنین هجری قمری دست یافتیم. آز آنجا تقویم هجری شمسی در بساری از کشور‌های اسلامی به خصوص در کشوری که مهد تشیع و پرچمدار مبارزه با اسرائیل است رواج بیشتری دارد خداوند این سال سرنوشت ساز را حتی برحسب تقویم هجری شمسی مشخص کرده است تا هیچ شکی در دل متعمقین وموشکافان در قرآن نماند.

در فصل دیگری از این کتاب شرح خواهیم داد که ارتباط بسیار تنگاتنگ و معنا داری میان سوره کهف که از آغاز تا پایان آن در مورد حضرت مهدی علیه السلام است وحادثه عظیم زوال اسرائیل وجود دارد. اما عجالتا به ذکر یک نکته بسنده می‌کنیم که آیات مربوط به اصحاب کهف از آیه 9 شروع و به آیه 25 ختم می‌شود.

نکته بسیار عجیب این آیات اینست که تعداد حروف این آیات دقیقا به‌اندازه عدد سال زوال اسرائیل به حسب تقویم هجری شمسی است . یعنی تعداد حروف این آیات به سال سرنوشت بنی اسرائیل اشاره می‌کند. دراین آیات 1401 حرف به کار رفته است و سال 1401 هش مساویست با سال 2022 می‌لادی. اینکه چرا از تقویم هجری شمسی در سوره اسرا خبری نیست خود از اسرار است که در جای خود بدان خواهیم پرداخت. تنها به یک نکته اشاره می‌کنیم که پایگاه حضرت مهدی در میان فارسی زبانان و اعاجم است. در میان اعاجم تقویم هجری قمری چندان رایج نیست. آنچه مورد استفاده قرار می‌گیرد تقویم هجری شمسی است. از اینرو برای پیروان حضرت مهدی که باید طبعا در سوره کهف بدنبال گمشده خود باشند به سال هجری شمسی اشاره کرده است.

*******
محاسبه هفتم:

علیرغم آنکه خداوند سال سقوط اسرائیل را با تقویم هجری شمسی مشخص و ممتاز فرمود باز هم برای تأکید بیشتر دلایل متقن دیگری برای آن بجا گذارد.

سوره اسراء در سال 621 می‌لادی نازل شد. و تعداد حروف آیات مربوط به بنی اسرائیل نیز 1401 می‌باشد.

حال اگر تعداد حروف این آیات (1401) را در عدد سال نزول(621) آن جمع کنیم با کمال شگفتی عدد 2022 ظاهر می‌شود که مساوی با همان سال 1401 هجری شمسی است.

سال 2022 از جهت دیگری هم با سال 1401 مساویست که از نظر علم الحروف والاعداد دارای اهمیت است.

*******
به محاسبه زیر توجه کنید
2+2+0+2= 6
1+0+4+1=6

*******
محاسبه هشتم:

در کل سوره اسرا 4 آیه دارای 19 کلمه است.

از آنجا که هر کلمه از سوره اسراء نمایانگر یکسال است، از حاصل جمع 4 آیه در 19 کلمه عدد مرموز 76 به دست می‌ آید که در آن شگفتی‌های عجیبی نهفته است.

نخستین نکته عجیب آن است که اگر عدد 76 را درعدد 19 ضرب کنیم عدد عجیب 1444 ظاهر می‌شود که با نیمه دوم سال می‌لادی 2022 مصادف است.

76 * 19 = 1444

*******
پاسخ به يك سؤال
سؤالی که درین جا مطرح می‌شود اینست که چرا باید عدد 76 در 19 ضرب شود.

پاسخ :

*******
دلیل اول آن است که

عدد 19 از نظر ابجد مساوی با کلمه واحد می‌باشد که خداوند آن را معیار سنجش قرآن و می‌زان آن قرار داده است.

*******
دلیل دوم آن است که

دوره‌های تاریخی بنی اسرائیل هر کدام 19 سال طول می‌کشد. که در جای خود آن را ثابت کرده‌ایم و علت آن هم ذکر شد.

*******
دلیل سوم اینست که

در سوره اسرا 4 آیه دارای 19 آیه است که از ضرب چهار در نوزده عدد هفتاد و شش به دست می‌ آید. حال بصورت طبیعی اگر همین عمل ضرب حاصل جمع را دوباره در 19 ادامه دهیم به عدد 1444 می‌رسیم.

4 * 19 = 76
76 * 19 = 1443

*******
محاسبه نهم

نکته عجیب دیگر اینست که خود عدد 76 نیز دارای اسرارعجیبی است: 

از قرائن بسیاری که در سوره اسراء تکرار شده است اینگونه اثبات می‌شود که عدد 76 به طول زمانی حکومت بنی اسرائیل در فلسطین اشاره می‌کند.

*******
به رخي از قرائن

در اینجا به اختصار به به رخی از این قرائن اشاره می‌کنیم.

*******
قرینه نخست:
سوره اسرا دارای 111 آیه است. هر آیه از سوره اسرا با یک کلمه قیدی در پایان آن خاتمه یافته است. کلماتی مانند قلیلا، شکورا، لفیفا، و غیره در پایان هر آیه آمده است که به رخی از آن چند مرتبه تکرار شده است.

حال اگر کلمات مکرر را از این 111 قید حذف کنیم تعداد باقیمانده آن مساویست با عدد 76 که می‌تواند اشاره به طول عمر دولت غاصب اسرائیل باشد.

*******
قرینه دوم:

آیه 76 سوره اسراء خودش دارای اشارات مهمی است. هم از نظر معنا و مفهوم آیه و هم از نظر واقع شدن عدد 76 بلا فاصله بعد از کلمه قلیلا که خداوند بصورت اسرار آمیز و سمبلیک خواسته‌اند بفهمانند که منظور از کلمه قلیلا همان 76 سال است.

 
از نظر مفهوم آیه نیز بصورت بسیار واضح و روشنی این آیه به وضعیت رقت بار مردم فلسطین و اخراج آنان از سرزمین مقدس فلسطین و استقرار کوتاه آنان در آن اشاره می‌کند.
 

وإن كادوا ليستفزونك من الأرض ليخرجوك منها وإذا لا يلبثون خلفك إلا قليلا .76

و اگر بتوانند آنان ترا تحت فشار قرار خواهند داد تا از سرزمین (مقدس) ترا اخراج کنند اما خود درآن جز‌اندک زمانی توقف نخواهند داشت.

اگر چه آیه فوق براساس بعضی از روایات در شأن نبی اکرم نازل شده است اما دقت کافی در محتوای آیه مفهوم دیگری را می‌رساند. زیرا خداوند در این آیه کلمه ارض را به کار برده است. اگر این ارض را بمعنای کره زمین ترجمه کنیم آیه مفهوم خود را از دست خواهد داد زیرا امکان اخراج از ارض در هیچ شرایطی در آن زمان وجود نداشت.

بنا براین باید کلمه ارض در این آیه را بمعنای ارض مقدس ترجمه کنیم که این عنوان تنها برای فلسطین در قرآن به کار رفته است.

بنا براین ترجمه درست همان است که در بالا نوشته آمد اگرچه حتی اگر آن را در مورد اخراج آن حضرت نیز معنا کنیم مشکلی ایجاد نمیشود زیرا یکی از خصوصیات بارز قرآن کریم همین قابل ترجمه بودن آن به انحاء گوناگون است.

بنا براین خداوند متعال طول زمانی اشغال سر زمین فلسطین را نیز بیان کرده است و آن را 76 می‌داند.

*******
قرینه سوم:

از محاسبات بالا با دقت تمام سال زوال اسرائیل به دست آمد. که قرآن با استفاده از تقویم ادیان مختلف به سال 2022 اشاره می‌کند.
حال اگر عدد 76 را از عدد 2022 کسر کنیم عدد 1946 ظاهر می‌شود که در آن کنکره جهانی تشکیل شد و نطفه اسرائیل در این کنگره منعقد گردید و دو سال بعد در سال 1948 تشکیل حکومت اسرائیل اعلام گردید.

*******
قرینه چهارم:

اگر سال زوال اسرائیل را 1444 هجری قمری فرض کنیم، با تقسیم این عدد بر 19 دوبار عدد عجیب 76 به دست می‌ آید .

بنا براین طول زمانی حکومت بنی اسرائیل بر سرزمین مقدس فلسطین از زمان انعقاد نطفه آن تا زوال و سقوط آن 76 سال در قرآن پیش بینی شده است.

*******
محاسبه دهم:

از ریشه (فزز) در کل قرآن تنها سه کلمه استفاده شده است و عجیب آن است که هر سه مورد در سوره اسراء و هر سه مورد در آیات مربوط به بنی اسراءیل آمده است که خود به تنهایی بسیار معنی دار و اسرار آمیز است.

این سه آیه عبارت‌اند از آیه 76 ، 64 و 103

بررسی این آیات ما را با نکته‌های عجیب دیگری آشنا می‌کند.
با آیه 76 قبلا آشنا شدیم. و نیاز به بررسی مجدد آن نداریم.

آیه 64 نیز یکی از همان آیات چهارگانه ایست که 19 کلمه دارد و مجموع انها عدد 76 را شکل می‌دهد.

اما آیه 103

(:103)فأراد أن يستفزهم من الأرض فأغرقنه ومن معه جميعا

(:104)وقلنا من بعده لبني إسرءيل اسكنوا الأرض فإذا جاء وعد الاءخرة جئنا بكم لفيفا .
و خداوند اراده کرد که آنان را از سرزمین مقدس اخراج کند . پس او و همراهانش را در دریا غرق کرد. آنگاه به بنی اسرائیل گفتیم که در سر زمین مقدس سکنی گزینید اما زمانی که وعده نهایی خداوند فرا رسد ما شما را ازآن جا متفرق خواهیم کرد.

این آیه درمورد غرق شدن فرعون و لشکریانش می‌باشد. و بلا فاصله بعد از این آیه خداوند در آیه بعدی به وعده نهایی متلاشی شدن بنی اسرائیل اشاره می‌کند ، که هر دو در مورد سر نوشت محتوم بنی اسرائیل است.

عدد 19 و رابطه آن با بنی اسرائیل

از مطالعه دقیق تاریخ بنی اسرائیل چنین استنباط می‌شود که تاریخ بنی اسرائیل نیز همچون قرآن کریم حول محور عدد 19 می‌چرخد.
همانگونه که در تاریخ ثبت شده است حضرت سلیمان در سال 935 قبل از می‌لاد رحلت فرموده‌اند.

بعد از رحلت آن حضرت فتنه و فساد در بنی اسرائیل آغاز شود. این همان فساد نخستین است که قرآن ازآن یاد می‌کند :

(:4)وقضينا إلى بني إسرءيل في الكتب لتفسدن في الأرض مرتين ولتعلن علوا كبيرا

(:5)فإذا جاء وعد أوليهما بعثنا عليكم عبادا لنا أولي بأس شديد فجاسوا خلل الديار وكان وعدا مفعولا

و ما بر بنی اسرائیل در کتاب خویش اینچنین اراده کرده‌ایم که آنان در زمین دوبار افساد کنند و برتری جویند بصورت بسیار گسترده ای.

آنگاه که زمان فساد اول رسید ما برآنان بندگان خویش را گماردیم که به یاری سلاح‌های محکم ونیروهای شدیدی برآنان حمله ور شوند. بندگان ما بدنبال آنان در تمام نقاط گشتند و وعده الهی تحقق یافت.
بعد از وفات سلیمان بنی اسرائیل به دو دسته تقسیم شدند. حکومتی در جنوب شکل یافت که در سال 722 توسط آشوریان متلاشی شد. و حکومتی نیز توسط جودا در شمال تأسیس شد که توسط بابلیان در سال 586 به رهبری بخت النصر و کمک‌های رسیده از بلخ خراسان در زمان لهراسب شاه پادشاه پارسیان از میان رفت.

تفاوت میان این دو دولت 136 سال است. یعنی دولت جنوب 136 سال بیشتر از دولت جودا در شمال طول کشیده است اما بنابر نوشته فلیپ حطی درتاریخ فلسطین

*******
نتيجه‌گيري از اين قسمت

علیرغم این تفاوت بسیار زیاد در هر کدام تنها 19 پادشاه حکوکت کرده است.

بنا براین می‌توان به این نتیجه رسید که خداوند بنحوی سرنوشت بنی اسرائیل را بر محور عدد 19 رقم می‌زند.

این حقیقت در موارد دیگر نیز خود نمایی می‌کند.

*******
مورد اول آنکه

اسرائیل اول توسط بخت النصر در سال نوزدهم پادشاهی او متلاشی شد.

*******
مورد دوم اینکه

اسرائیل اول در سال 586 پیش از می‌لاد از میان رفته است. اگر وعده الهی در مورد زوال اسرائیل فعلی در سال 2022 تحقق یابد. فاصله میان آنان 136 دوره 19 ساله است به تعداد حروف ابجد کلمه (موسی) پیامبر بزرگ بنی اسرائیل.

586+2022=2608

2608/136=19.

*******
مورد سوم اینکه

اگر براساس وعده رسول اکرم تاریخ قرار است طابق النعل بالنعل تکرار شود، طول زمانی اسرائیل فعلی نیز همان چهار دوره 19 ساله خواهد بود که از سوره اسراء استخراج شد. و اگر برهر دو حکومت بنی اسرائیل در گذشته تنها 19 پادشاه حکم رانده‌اند در اسرائیل فعلی نیز باید تنها 19 نخست وزیر حکم براند.

*******
مورد چهارم آنکه

بعدا در فصل مربوط به سوره کهف اشاره خواهیم کرد که حتی از زمان آغاز تاریخ عبری تا زوال اسرائیل در سال 5782 نیز مجموعا 309 دوره تاریخی 19 ساله خواهد بود.

*******
 
قرينه‌اي ديگر بر تكرار تارخ اسرائيل

قرینه دیگری که نشان می‌دهد قرار است تاریخ اسرائیل تکرار شود اینست که در آیه

7 سوره اسراء می‌خوانیم:

(:7)إن أحسنتم أحسنتم لأنفسكم وإن أسأتم فلها فإذا جاء وعد الاءخرة ليسءوا وجوهكم وليدخلوا المسجد كما دخلوه أول مرة وليتبروا ما علوا تتبيرا

جمله ليدخلوا المسجد كما دخلوه أول مرة اشاره دارد به اینکه خداوند قرار است دقیقا به همان شیوه که در مرحله اول با بنی اسرائیل عمل کرده است با اسرائیل معاصر عمل کند.

این را هم می‌ توان از سیاق آیه و ترجمه آن فهمید و هم از تناسب و تناظر حروف آن. بطوریکه جمله (ولیدخلواالمسجد) مساویست با جمله (کما دخلوه اول مرة) و هر دو دارای 14 حرف هستند.

و ل ی د خ ل و ا ا ل م س ج د 14

ک م ا د خ ل و ه ا و ل م ر ة 14

البته این حقیقت را از جمله (وان عادوا عدنا ) (اگر بدین شیوه بازگردند و دوباره فساد کنند ما نیز بازخواهیم گشت)نیز می‌توان فهمید.

*******
 
محاسبه یازدهم:

*******
 
دوره‌هاي چهارگانه اسرائيل كنوني
نکته بسیار عجیب دراین است که هر کدام از این دوره‌های چهارگانه اسرائیل کنونی نیز در قرآن پیش بینی شده و تاریخ آن تعیین شده است.
دوره‌های چهار گانه اسرائیل از این قرار است

1946-1948 آغاز دوره تاسیس اسرائیل

1967-1968 جنگ‌های سرنوشت ساز 6 روزه اعراب و اسرائیل

1986-1987 آغاز انتفاضه اول

2005-2006 جنگ 33 روزه حزب الله و تحمیل نخستین شکست به اسرائیل
2021-2022 زوال اسرائیل

به تمام این چهاردوره بعلاوه تاریخ خاتمه این دوره‌ها در یک آیه از قرآن کریم اشاره شده است.
(:7)إن أحسنتم أحسنتم لأنفسكم وإن أسأتم فلها فإذا جاء وعد الاءخرة ليسءوا وجوهكم وليدخلوا المسجد كما دخلوه أول مرة وليتبروا ما علوا تتبيرا

از کلمه وعد در این آیه شریفه تا کلمه لیدخلوا به این دوره‌های 19 ساله اشاره می‌کند. به نکته‌های زیر توجه کنید.

*******
 
محاسبه دوازدهم:

 
*******
 
اشاره قرآن به دوره اول

کلمه وعد درآیه 7 سوره اسرا که اشاره به زمان افساد دوم بنی اسرائیل داردهفتاد ودومین کلمه این آیات است. اگر 72 را در عدد 19 بهمان دلایلی که ذکرش رفت ضرب کنیم عدد عجیب 1368 به دست می‌ آید که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال 1948 یعنی سال تشکیل اسرائیل.

*******
 
محاسبه سیزدهم:

 
*******
 
اشاره قرآن به دوره دوم.

کلمه آخرة بعد از کلمه وعد در آیه هفتم آمده است و طبعا هفتادوسومین کلمه از مجموعه این آیات است. حال اگر 73 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد 1387 به دست می‌ آید که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال 1967 می‌لادی که در آن جنگهای 6 روزه اعراب و اسرائیل اتفاق افتاد و منجر به پیروزی آنان شد که نقطه عطفی است در تعامل اعراب با اسرائیل.

*******
 
محاسبه چهاردهم :

*******
 
اشاره قرآن به دوره سوم.

کلمه ولیسوئوا بعد از کلمه آخرة در آیه هفتم آمده است و طبعا هفتادوچهارمین کلمه از مجموعه این آیات است. حال اگر عدد 74 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد 1406 به دست می‌ آید که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال 1986 می‌لادی. سالی که انتفاضه بر خواسته از متن مردم فلسطین آغاز شد. جنبشی که به انقلاب سنگها نام گرفت و حیثیت اسرائیل را زیر سؤال برد.

*******
محاسبه پانزدهم:

*******
اشاره قرآن به دوره چهارم.

کلمه وجوهکم بعد از کلمه لیسوئوا در آیه هفتم آمده است و طبعا هفتادوپنجمین کلمه از مجموعه این آیات است. حال اگر 75 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد 1425 به دست می‌ آید که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال 2006 می‌لادی. سالی که برای نخستین بار اسرائیل طعم شکست را از حزب الله چشیدو افسانه شکست ناپذیر بودن آن در هم شکست و شمارش معکوس نابودی آن آغاز شد.

*******
محاسبه شانزدهم :

*******
اشاره قرآن به زمان فتح بیت المقدس و دخول در مسجد الاقصی و زوال اسرائیل.

کلمه لیدخلوا بعد از کلمه وجوهکم در آیه هفتم آمده است و طبعا هفتادوششمین کلمه از مجموعه این آیات است. حال اگر 76 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد 1444 به دست می‌ آید که اشاره دارد به سال هجری قمری زوال اسرائیل و مصادف است با سال 2022 می‌لادی. سالی که بیت المقدس به دست با کفایت حضرت ولی عصر عج فتح خواهد شد و دلایل آن در فصل دیگر این کتاب خواهد آمد.

*******
محاسبه هفدهم:

قرآن کریم حتی زمان زوال اسرائیل اول را توسط آشوریان با همین فرمول مشخص کرده است. به این ترتیب که. کلمه اولیهما که اشاره به افساد اول بنی اسرائیل است از نظر رتبه عددی سی و هشتمین کلمه این آیات است.

حال اگر عدد 38 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد شگفت انگیز 722 به دست می‌ آید که دقیقا سال زوال اسرائیل به دست آشوریان است. و اگر بخواهیم سال زوال اسرائیل دوم را به دست بیاوریم کافیست سال 722 را در عدد 2 ضرب کنیم تا عدد عجیب 1444 خود نمایی کند.

38 × 19 =722 × 2 = 1444

*******
محاسبه هیجدهم:

گفتیم که سوره کهف ارتباط تنگاتنگی با زوال اسرائیل دارد

آیات مربوط به اصحاب کهف قبل از آیه 26 خاتمه می‌ یابد. آیه 26 سوره کهف در حقیقت آیه 2166 قرآن است. در این عدد نیز اشاره‌ای هست به زوال اسرائیل در سال 2022.

به این ترتیب که اگر این عدد را تقسیم کنیم بر عدد 19 عدد 144 به دست می‌ آید. حال ببینیم عدد 144 چیست. این عدد مساویست با کلمه للمیلد(میلادی). و عجیب آن است که اگر این عدد را از عدد 2166 کم کنیم دقیقا 2022 باقی می‌ماند که حاکی ازآن است که خداوند نه تنها به سال 2022 اشاره می‌کند بلکه برای رفع هر گونه شک و شبهه‌ای حتی به می‌لادی بودن آن نیز اشاره می‌کند.

2166÷19 =144

144+2022 = 2166

144 مساویست با کلمه للمیلد

قرآئن غیر قرآنی زوال اسرائیل در سال 2022

*******
يك نكته عجيب در مورد نبرد آرمگدون
نبرد هر مجدون یا آرمگدون در جهان مسیحیت بعنوان نبرد نهائی جهان پذیرفته شده است که در آخرالزمان اتفاق خواهد افتاد..
حادثه عظیم آرمگدون آنقدر مهم است که تاکنون در مورد آن هزاران کتاب و مقاله نوشته شده و فیلمهای متعددی در سطح‌هالیوود در این مورد ساخته شده است.

در مورد حادثه آرمگدون تنها یک آیه در انجیل اشاره می‌کند و آنهم آیه 16.16 از کتاب وحی است:

آنگاه آنان شاهان جهان را باهم جمع می‌کنند در مکانی در فلسطین بنام هر مجدون.

نکته عجیب در اینست که این آیه نیز آیه دو هزار و بیست ودومین (2022) آیه آنجیل است.

313 پاپ

*******
پايان دوره پاپ‌ها

در به رخی از متون مسیحیت آمده است که در مذهب کاتولیک تنها 313 پاپ معرفی خواهند شد و بعد از او حضرت مسیح خواهد آمد. پاپ بندیکت شانزدهم فعلی (312) سیصد و دوازهمین پاپ است وبا مرگ او و معرفی پاپ بعدی دوره پاپها تمام خواهد شد که گمان می‌رود با توجه به سن بالای 75 سال ایشان این اتفاق نیزدر سالهای آتی بیفتد .

*******
روز نهم ماه یازدهم (آب) عبری

بنا بر شواهد تاریخی انهدام نخستین و دومین معبد یهودیان در اورشلیم در این روز اتفاق افتاده. یعنی علیرغم 656 سال تفاوت زمانی درست در سالروز تخریب معبد اول یهودیان ، معبد دوم آنان که بر خرابه‌های همان معبد بنا شده بود در همان روز تخریب شد.

Tisha B'Av (the ninth day in the Jewish month of Av) that primarily commemorates the destruction of the first and second Temples. The first Temple was destroyed on the ninth of Av by the Babylonians in 586 B.C.E., and the second Temple was destroyed on the ninth of Av by the Romans in 70 C.E.!!!!!!!!!!

*******
در مراجع معتبر یهودی در مورد این روز چنین آمده است:

روزنهم ماه ماه یازدهم عبری (آب) که در آن بیاد می‌آورند تخریب معبد اول و دوم را.
نخستین معبد در همین روز توسط بابلیان در سال 586 قبل از مسیح تخریب شد. و معبد دوم توسط رومیان دردر سالگرد همین روز در سال 70 می‌لادی.

آنان از جهت دیگری نیز این روز را بزرگ می‌دارند. وآن اینکه در این روز منتظر ظهور مسیح موعود هستند.

در این روز در اسرائیل تعطیل عمومی است و یهودیان از انجام هر کاری پرهیز می‌کنند. آز انجا که انهدام معبد دوم در همان روز اتفاق افتاده است انتظار می‌رود انهدام معبد سوم آنان نیز در اورشلیم در همین روز اتفاق بیفتد.

در منابع روایی اهلبیت در مورد روز ظهور حضرت مهدی علیه السلام آمده است که آن حضرت در روز عاشورا ظهور خواهند فرمود.

اگر این حدیث را معتبر بدانیم تاریخ ظهور آن حضرت 10.1.1444 خواهد بود و نکته عجیب در این است که این روز مصادف است با همان 9.11.5782 عبری که یهودیان در آن منتظر ظهور حضرت مسیح نیز می‌باشند.

*******
تفسیر ریاضی سوره مبارکه کهف و زوال اسرائیل

به دست حضرت مهدی علیه السلام در سال 2022

*******
بجای مقدمه

*******
پاسخ به يك سؤال اساسي

قبل از ورود به این مبحث لازم است به یک سؤال اساسی در مورد ظهور باهر النور آن حضرت پاسخ داده شود.

در منابع روایی اهلبیت روایات معتبری نقل شده است مبنی بر تکذیب آنانی که در مورد آن حضرت به توقیت می‌پردازند.

در بعضی از موارد برای تأکید بیشتر جمله (کذب الوقاتون) حتی سه مرتبه تکرار شده است.

بنابراین تعیین وقت برای ظهور آن حضرت اشکال شرعی دارد و از انجام آن ممانعت بعمل آمده است.

*******
پاسخ اول:

پاسخ نخست اینستکه خود ائمه هدی علیهم السلام در به رخی ازروایات به تعیین زمان ظهور البته بصورت معما گونه و رمزی برای خواص اصحاب خویش پرداخته‌اند و زمان دقیق ظهور را با کد گذاری‌های مخصوصی تعیین کرده‌اند.مانند آنچه از معصوم علیه السلام روایت شده است که فرموده‌اند ظهور آن حضرت در سال یس والقرآن الحکیم خواهد بود.

*******
در این جا به یکی از این روایات اشاره می‌کنیم.

امام صادق علیه السلام در ذیل روایتی طولانی فرمودند:

ای ابا لبید : برای من در مورد حروف مقطعه قرآن دانش انباشته ایست.
 
آنگاه فرمود:

الف مساویست با یک و لام مساویست با سی و می‌م مساویست با چهل وصاد مساویست با نود. و مجموع آن مساویست با عدد یکصد وشصت ویک. آغاز خروج امام حسین در (الم) بود. آنگاه که زمان او سر آمد مردی از بنی عباس قیام کرد در (المص) وقیام قایم ما بعد از انقضای مدت او در (الر) خواهد بود.

این مطلب را درک کن واین راز را نگهدار.

بحار الانوار مجلسی ج13 106/52

بررسی روایت فوق را از نظر عددی به زمان دیگری واگذار می‌کنیم اما روایت فوق نشانگر آن است که

اولا: ائمه هدی علیهم السلام از زمان ظهور آن حضرت آگاهند.

ثانیا: منعی از توقیت وجود ندارد. تنها نکته‌ای که دراین حدیث قابل توجه است حفظ اسرار آل محمد است که برآن تأکید شده است.

*******
 
پاسخ دوم:

اگر در مواردی حضرات ائمه معصومین علیهم السلام خودبه زمان ظهور اشاره کرده‌اند ، اینکار با مفاد روایات منع از توقیت منافات دارد. از اینرو باید برای آن راه حلی پیدا شود.

یا باید ضعف روایات توقیت از نظر اسنادی ثابت شود.

یاباید روایات مربوط به تکذیب وقاتون توجیه گردد .

واقعیت اینست که در هردو مورد روایات موثقی وجود دارد واز اینرواچاره‌ای جز توجیه روایات توقیت نیست.

میدانیم که زمان صدور این روایات سالها قبل از حتی تولد آن حضرت بوده است. درآن زمان از آنجا که حضرت هنوز بدنیا نیامده بودند تمام دغدغه ائمه علیهم السلام وقوع اصل تولد آن حضرت بوده است نه زمان ظهور آن حضرت. نگرانی ائمه در مورد علم به زمان ظهور آن حضرت قبل از تولد او مانند آن استکه ما قبل ازتولد فرزندمان نگرانی ازدواج او باشیم.

بررسی اجمالی این روایات نشانگر آن است که هدف ائمه ازمنع توقیت در حقیقت برای مخفی ماندن روز تولد آن حضرت بوده است نه روز ظهور.
میدانیم که آن حضرت شباهت زیادی از نظر تولد با حضرت موسی دارند.

ازآنجا که زمان تولد حضرت موسی توسط ستاره شناسان آنزمان بدقت پیش بینی شده بود دستگاه فرعون تمام تلاش خودرا به کار بست تا از تولد آن حضرت جلو گیری کند. در این مسیر تمام خانم‌های باردار آنزمان تا زمان حمل تحت نظارت قرار می‌گرفت واگر نوزاد پسر بود، کشته می‌شد تا از تولد حضرت موسی جلو گیری کنند وجلوبروزخطررا از نطفه بگیرند.

میتوان گمان کرد ، وجود چنین تجربه تاریخی در مورد شخصیت موعود موسی، ائمه هدی را برآن می‌داشت که در مورد تولد حضرت مهدی (ع) نیز باید از نظر امنیتی محکم کاریهای لازم را انجام دهند. به خصوص آنکه قرار نبود تولد آن حضرت معجزه آسا انجام شود. تعمدی در کار بود که به رخی حتما باید آن حضرت را ببینند و بانام و نسب بشناسند ولازم بود مولد آن حضرت در تاریخ ثبت شود تا بعدا توسط مخالفین مورد انکار قرار نگیرد. از اینرو آنچه برای حضرات ائمه مهم بود بدنیا آمدن آن حضرت بود که نباید در روند آن خللی پیش می‌ آمد و جان کودکان بی گناه دیگر نیز نباید بخطر می‌افتاد.

بررسی اجمالی تاریخ زمان تولد آن حضرت نیز نشانگر آن است که دستگاه خلافت نظارت سختی را بر خاندان جناب امام حسن عسکری اعمال می‌کرد تا جلو تولد آن حضرت گرفته شود. والله متم نوره ولو کره الکافرون.

پس از آغازغیبت، آن حضرت در کنف حمایت الهی قرار گرفته‌اند، ظهور آن حضرت نیز با "بأس شدید» همراه است و بر اساس به رخی از روایات زمینه‌های ظهور آن حضرت یکشبه آماده خواهد شد و ظهور مبارک ایشان بغتتا و ناگهانی خواهد بود.

چراغی را که ایزد برفروزد
هرآنکس پف کند ریشش بسوزد

او با حمایت الهی هم اکنون زنده است وبا حمایت او ظهور خواهد کرد وبا حمایت او بر دشمنان خویش غالب خواهد شد.

بنا براین درمورد دانستن زمان ظهور جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. زیرا قرار است تمام امور مربوط به ظهور با تدبیر پروردگار و با علم پیشین الهی در زمان مقرر وباقدرت لایزال او انجام شود.

اما در مورد اصل تولد آن حضرت بنا براین بوده است و شاید چاره‌ای جز این نبوده است که باید مقدمات امور بصورت طبیعی انجام می‌شده است تا عده‌ای شاهد تولد آن حضرت باشند و وجود اورا بعدا انکار نکنند. هر چند در روند تولد آن حضرت نیز تا حد ممکن دست حمایت پروردگار آشکار بوده است. مانند آنکه بر اساس به رخی از روایات در مادر بزرگوار آن حضرت تا شب تولد آن حضرت اثری از حاملگی وجود نداشته است.
بنا براین می‌توان نتیجه گرفت که منظور ازظهور همان تولد باشد و منظور از حدیث کذب الوقاتون آن باشد که اگر کسی زمان آمدن ( شامل بدنیا آمدن) انحضرت را پیش بینی کرد تکذیب کنید.

*******
 
پاسخ سوم:

سومین پا سخ به روایات منع توقیت آن است که در این روایات کلمه وقات به کار رفته است.

کلمه وقات صیغه مبالغه است ودر این حدیث به دو معنی به کار می‌رود.

یکی بمعنای کسی که هر روز وقتی را برای ظهور تعیین می‌کند. یعنی به دون هیچ گونه مبنای درستی و دلیل محکمی ازچنته خویش روزی را برای ظهور تعیین می‌کنند وبا روح وروان وباور‌های مؤمنان کاری ندارد.

دیگر بدان معنا که وقت را بسیار دقیق تعیین می‌کنند و به روز دقیق ظهور نیز اشاره می‌کنند.

به احتمال زیاد، روایات منع از توقیت شامل چنین آدمهایی می‌شود.

*******
 
پاسخ چهارم:

تمام روایت مربوط به منع توقیت شامل توقیت توسط انسانهای معمولیست. در هیچکدام از این روایات توقیت توسط ائمه منع نشده است. هیچ حدیثی نقل نشده است که اگر توقیت توسط خدواند و یا اولیای او انجام شد بازهم باید تکذیب کرد.

*******
 
پاسخ پنجم:

این نبشته به هیچکدام از موارد فوق ربطی پیدا نمیکند.نه نگارندگان و محققان ادعایی دارند و نه از قبل خویش حرفی می‌زنند.

محققان این نظریه تنها با این نکته بسنده می‌کنند که با استفاده از فرمول‌های قرآنی از شمارش کلمات و آیات مربوطه به این نتیجه می‌توان رسید که خداوند زمان زوال اسرائیل را تعیین کرده است. آنها معتقدند که بر اساس داده‌های قرآنی میان زوال اسرائیل و ظهور حضرت مهدی علیه السلام رابطه تنگاتنگی وجود دارد وامکان ظهور در همان ایام وجود دارد.

بنابراین نمیتوان برمحققان این نظریه نام وقات گذارد و به تکذیب آنان پرداخت.

بر اساس این نظریه این خداوند است که زمان زوال اسرائیل و ظهور حضرت مهدی را تعیین کرده است ومحققان تنها با استفاده از داده‌های قرآنی به کشف آن پرداخته‌اند و پر واضح است که نمیتوان به تکذیب خداوند پرداخت.
 

*******
 
رابطه زوال اسرائیل با ظهور حضرت مهدی علیه السلام

قبل از شروع بحث در مورد رابطه زوال اسرائیل با ظهور حضرت مهدی علیه السلام لازم است نکاتی را در مورد آن حضرت بدانیم وبا اعداد مربوط به آن حضرت آشنا شویم.

نام مبارک آن حضرت م ح م د.

پدربزگوارایشان امام حسن عسکری امام یازدهم شیعیان است.

نام مادر آن حضرت نرجس خاتون است

آن حضرت امام دوازدهم شیعیان و معصوم چهاردهم هستند.

ایشان فرزند نهم امام حسین علیه السلام می‌باشند.

سال تولد: 255 هجری قمری مصادف باسال 869 می‌لادی

سال شروع امامت: 260 هجری قمری مصادف با 874 می‌لادی

شروع غیبت صغری: 265 هجری قمری مصادف با 879 می‌لادی

شروع غیبت کبری: 329 هجری قمری مصادف با 941 می‌لادی.

طول غیبت صغری: 64 سال.
 

*******
 
اسرار سوره مبارکه کهف و رابطه آن با امام مهدی ع
 
در سوره مبارکه کهف اسرار فراوانی نهفته است که ذیلا به به رخی ازآنها اشاره می‌سود.
 

*******
 
نخست آنکه

سوره مبارکه کهف بلافاصله بعد از سوره مبارکه اسراء آمده است. بلافاصله بعد از کهف نیز سوره مبارکه مریم است . این ترتیب معنا دار حاوی اسراری هست . سوره اسراء قطعاً در فلسطین اتفاق افتاده است. داستان حضرت عیسی در سوره مریم نیز در فلسطین بوده است. بالطبع به این نتیجه می‌توان رسید که موضوع مطرح شده در سوره کهف نیز در این سر زمین باید اتفاق افتاده باشد وقطعاً مسائل استنباط شده از این سوره نیز در این سرزمین خواهد بود.
 

*******
 
دوم آنکه

این ترتیب معنا دارگویای ترتیب زمانی آخرالزمان است. یعنی روال سوره‌ها نشانگر آن است که بعد از زوال اسرائیل به دست حضرت مهدی، حکومت جهانی بوجود خواهد آمد وآنگاه حضرت عیسی علیه السلام نیز ظاهرخواهند شد .
 

*******
 
سوم آنکه

اگرچه یهودیان به گزاف اذعان داشته‌اند که تاریخ شان از آغاز خلقت آدم آغاز می‌شود اما در واقع به دلایل علمی فراوانی تاریخ یهودیان از حادثه اصحاب کهف شروع می‌شود و چنین استنباط می‌شود که پایان تاریخ یهودیان نیز بی ارتباط با سوره کهف نیست. شخصیتی که موضوع بحث کنایی سوره کهف است پایان بنی اسرائیل را رقم خواهد زد.
 

*******
 
چهارم آنکه

کلمه (والیتلطف) که در وسط قرآن واقع شده و کلمه مرکزی قرآن است دراین سوره واقع شده است. این نشانگر آن است که این سوره از نظر آمار کلماتی قرآن در مرکز قرآن قرار کرفته و سوره مرکزی قرآن است.
 

*******
 
پنجم آنکه

آیه‌ای که این کلمه در آن واقع شده است آیه نوزدهم این سوره است.

*******
 
ششم آنکه

تعداد آیات این سوره بصورت معنا داری 110 آیه است به تعداد نام مبارک علی علی السلام وکهف تنها سوره ایست که 110 آیه دارد.
 

*******
 
هفتم آنکه

در روایات فراوانی اصحاب کهف جزو یاران حضرت مهدی شمرده شده‌اند. تفسیر در المنثور ج4 ص215 . عن ابن العباس قال رسول الله : اصحاب الکهف اعوان المهدی.
 

*******
 
هشتم آنکه
 

پیامبر اکرم برای در امان ماندن از فتنه دجال تلاوت سوره کهف را سفارش فرموده‌اند.

من حفظ عشر آیات من سورة الکهف عصم من الدجال. صحیح مسلم ج1 ص 555 حدیث 809

*******
 
نهم آنکه

برای تعجیل در ظهور امام زمان نیز قرائت سوره کهف توصیه شده است.

*******
 
دهم آنکه

سوره کهف از نظر ترتیب سوره‌ها سوره 18 قرآن است و نکته قابل توجه اینست که تعداد آیات مربوط به اصحاب کهف نیز در این سوره 18 آیه است.
 

*******
 
یازدهم آنکه

سوره عصر را به رخی از مفسرین به حضرت ولیعصر علیه السلام مربوط می‌دانند. از نظر عددی نیز ارتباط عجیبی بین این سوره و سوره کهف دیده می‌شود.

بدین ترتیب که تعداد آیات سوره عصر3 عدد می‌باشد و از نظر ترتیب نیز 103 می‌باشد. از ضرب 3 در 103 عدد 309 به دست می‌آید که در سوره کهف که مربوط به حضرت مهدی علیه السلام است نقش کلیدی دارد.
*******
 
دوازدهم آنکه
 

میان سوره کهف و سوره اسراء نیز ارتباط زیادی وجود دارد. در سوره کهف می‌خوانیم.

(:12)وجعلنا اليل والنهار ءايتين فمحونا ءاية اليل وجعلنا ءاية النهار مبصرة لتبتغوا فضلا من ربكم ولتعلموا عدد السنين والحساب وكل شيء فصلنه تفصيلا.

ما شب و روز را دو نشانه قرار دادیم .آنگاه نشانه شب را محو کردیم و نشانه روز را آشکار کردیم تا از پروردگار تفضلی بخواهید. و تعداد سالها را بدانید و حساب سالها را داشته باشید. ما هر چیز را جداگانه تفصیل داده‌ایم.

از دقت در آیه فوق متوجه می‌شویم که خداوند برای دانستن تعداد سالها و دقت در حساب سالها اهمیت ویژه‌ای قایل شده است.
نکته مهم این است که این آیه درست بعد از آیات مربوط به فساد اول و دوم بنی اسرائیل آمده است که در آن وعده داده شده است که بنی اسرائیل پس از فساد دوم از بین خواهد رفت.
بلا فاصله بعد از آن خداوند اهمیت دانستن تعداد سالها را به میان می‌کشد .

*******
 
منظور خداوند از تعداد این سالها چیست
 

حال باید دید منظور خداوند از تعداد این سالها چیست که خداوند اینقدر برای آن حساب ویژه‌ای باز کرده است.

به خصوص آنکه کلمه حساب نوزدهمین کلمه این آیه است.

برای یافتن این پاسخ به محاسبه ارزش عددی جمله السنین والحساب می‌پردازیم.

ب ا س ح ل ا و ن ی ن س ل ا

309 2 1 60 8 30 1 6 50 10 50 60 30 1

از محاسبه ارزش عددی جمله (السنین والحساب) به عدد 309 می‌رسیم.

اینجاست که ارتباط اسرار آمیز سوره اسراء و کهف بیشتر آشکار می‌شود. عدد 309 تنها درسوره کهف ودر متن قرآن آمده است. بنا براین به این نتیجه می‌رسیم که خداوند بصورت آشکاری توجه ما را به تعداد سالهای ذکر شده در سوره کهف جلب می‌کند. شکی باقی نمیماند که منظور خداوند از و لتعلموا عددالسنین و الحساب این است که ما با عدد 309 آشنا شویم . در فصل‌های آینده این کتاب ذکر خواهد شد که عدد 309 عدد مرکزی سوره کهف است و اعداد دیگری نیز در این سوره به کار رفته است که تمامی این اعداد ارتباط منطقی، منظم و مستقیمی با حضرت مهدی علیه السلام دارد که مألا با سرنوشت بنی اسرائیل مربوط می‌شود.

به عبارت دیگر خداوند بصورت بسیار رمز گونه‌ای در دوازدهمین آیه این سوره به سوره مربوط به امام دوازدهم (کهف) اشاره می‌کند و از راز بزرگی پرده بر می‌دارد.
 

*******
 
سیزدهم آنکه:

.از نظر تعداد آیات فقط یک آیه تفاوت دارند

هر دو با ذکر خداوند شروع می‌شود.

سوره اسرا با ذکر سبحان الله و سوره کهف با ذکر الحمدلله.

هردو با کلمه الذی شروع می‌شوند.

در اولین آیه هر دو سوره کلمه عبد به کار رفته است.

درآخرین آیه سوره اسرا و اولین آیه سوره کهف ذکرالحمدلله به کار رفته.

در هر دو سوره جمله اتخاذ ولد به کار رفته.

در هر دو سوره از شرک منع شده است.

در هر دو سوره بشارت به پیروزی نهایی مؤمنان داده شده است.

در هر دو سوره از ولایت غیر خدا نهی شده است.

******* خلاصه‌ای از محتوای سوره کهف

بررسی مجموعه آیات نخستین سوره کهف.

سوره کهف با تأکید بر استوار بودن قرآن آغاز می‌شود و خداوند در ذیل آیات 1-9 که مجموعا 79 کلمه است به دو موضوع مهم اشاره می‌کند:

به این سه آیه از این مجموعه آیات 9 گانه توجه کنید:

(18:1)الحمد لله الذي أنزل على عبده الكتب ولم يجعل له عوجا

(18:2)قيما لينذر بأسا شديدا من لدنه ويبشر المؤمنين الذين يعملون الصلحت أن لهم أجرا حسنا

(18:3)مكثين فيه أبدا

ستایش خداوندی راست که بر بنده خویش کتاب را فروفرستاد و در آن نادرستی را راه نیست.

این کتاب ، کتابیست قیم، تا از سوی خداوند انسان را از نیروی بسیار محکم و استواری آگاه کند که از سوی خداوند تأیید می‌شود. خداوند مؤمنان را بشارت می‌دهد که آنان را پاداش زیبایی است. پاداش آنان اینست که آنان در زمین برای همیشه حکم خواهند راند.

*******
 
رابطه تكرارهاي «بأس شديد»
 

اگر بر روش مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه بخواهیم به تفسیر قرآن توسط قرآن بپردازیم، خواهیم دید که خداوند در چند مورد از عبارت "بأس شدید» استفاده کرده است و عجیب آن است که در تمامی موارد میان آنان رابطه خاصی وجود دارد.

که ذیلا به مواردی از آن اشاره می‌شود.

*******
 
یکی از این موارد
 

در باره زوال اسرائیل اول توسط بخت النصر در سال 586 قبل از می‌لاد است.

خداوند در این آیه بخت النصر و یارانش را با عنوان بندگان خویش می‌خواند که به نیروی "بأس شدید» مجهز و موید بوده‌اند.

(:5)فإذا جاء وعد أوليهما بعثنا عليكم عبادا لنا أولي بأس شديد فجاسوا خلل الديار وكان وعدا مفعولا

آنگاه که نوبت وعده نخستین فساد بنی اسرائیل فرارسید، ما بندگان صالح خویش را که با نیروی بسیار محکم و استواری از سوی ما پشتیبانی می‌شدند برآنان گماردیم.آنان تمام سرزمین‌ها را تجسس کردند و وعده الهی در مورد بنی اسرائیل تحقق یافت.

استفاده معنا دار از این عبارت در اول سوره مربوط به حضرت مهدی و همچنین اشاره به استقرار ابدی مؤمنان در زمین از ارتباط میان این دو سوره باهم خبر می‌دهد و حاوی اسراری است.

خداوند با اشاراتی برآن است که حضرت مهدی علیه السلام را نیز از تبار همان مؤمنانی معرفی کند که دارای "بأس شدید» است و در زمین حاکمیت و استقرار ابدی خواهند یافت. ارتباط عددی این آیات نیز با حضرت مهدی بسیار شگفت انگیز و معنا دار است.

*******
 
 2 مسئله مهم در آیات اول سوره کهف

مسئله مهم دیگری که در این چند آیه اول سوره کهف آمده است اینست که به مؤمنان وعده پاداش ارزشمند حکومت در زمین داده شده است.
این وعده الهی نیز در موارد دیگر در قرآن کریم تنها در خصوص امام مهدی و یاران او در آخرالزمان آمده است.

ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین. قصص آیه 5

وما اراده کرده‌ایم که بر مستعفین زمین منت گذاریم وآنان را رهبران زمین ووارثان زمین قرار دهیم.

ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون. انبیاء آیه 105

وما بعد از کتاب ذکر در کتاب زبور نگاشتیم که زمین را باید انسانهای صالح با ارث ببرند.

وعد الله الذین آمنوا وعملواالصالحات لیستخلفنهم فی الارض کما استخلف الذین قبلهم ولیمکننلهم دینهم الذی ارتضی لهم....... سوره نور آیه 55
خداوند به آنانیکه‌ایمان آورند وکارهای درست انجام دهند وعده داده است که آنانرا در زمین خلافت دهد آنسان که بر پیشینیان بخشیده بود.
بنا براین سوره مبارکه کهف با آن دو خبر غیبی در آغاز این سوره شروع می‌شود که از همان آغاز معلوم است که در این سوره قرار است مسائل مهمی مطرح شود.
 

*******
 
بررسی مجموعه آیات قسمت دوم سوره کهف.
 

در قسمت بعدی به داستان اصحاب کهف پرداخته شده است.

این قسمت از آیه 1 شروع می‌شود و به کلمه ثلاث در آیه 25 خاتمه می‌ یابد .

در این قسمت که جمعا 309 کلمه را شامل می‌شود، خداوند در ظاهر به داستان اصحاب کهف پرداخته اما در واقع خصوصیات حضرت مهدی را معرفی کرده است.
 

*******
 
به این قسمت توجه کنید:
 

(18:09) ام حسبت أن أصحب الكهف والرقيم كانوا من ءايتنا عجبا

(18:10)اذ أوى الفتية إلى الكهف فقالوا ربنا ءاتنا من لدنك رحمة وهيئ لنا من أمرنا رشدا

(18:11)فضربنا على ءاذانهم في الكهف سنين عددا

(18:12)ثم بعثنهم لنعلم أي الحزبين أحصى لما لبثوا أمدا

(18:13)نحن نقص عليك نبأهم بالحق إنهم فتية ءامنوا بربهم وزدنهم هدى

(18:14)وربطنا على قلوبهم إذ قاموا فقالوا ربنا رب السموت والأرض لن ندعوا من دونه إلها لقد قلنا إذا شططا

(18:15)هؤلاء قومنا اتخذوا من دونه ءالهة لولا يأتون عليهم بسلطن بين فمن أظلم ممن افترى على الله كذبا

(18:16)وإذ اعتزلتموهم وما يعبه دون إلا الله فأوا إلى الكهف ينشر لكم ربكم من رحمته ويهيئ لكم من أمركم مرفقا

(18:)وترى الشمس إذا طلعت تزور عن كهفهم ذات اليمين وإذا غربت تقرضهم ذات الشمال وهم في فجوة منه ذلك من ءايت الله من يهد الله فهو المهتد ومن يضلل فلن تجد له وليا مرشدا

(18:18)وتحسبهم أيقاظا وهم رقود ونقلبهم ذات اليمين وذات الشمال وكلبهم بسط ذراعيه بالوصيد لو اطلعت عليهم لوليت منهم فرارا ولملئت منهم رعبا

(18:19)وكذلك بعثنهم ليتساءلوا بينهم قال قائل منهم كم لبثتم قالوا لبثنا يوما أو بعض يوم قالوا ربكم أعلم بما لبثتم فابعثوا أحدكم بورقكم هذه إلى المدينة فلينظر أيها أزكى طعاما فليأتكم برزق منه وليتلطف ولا يشعرن بكم أحدا

(18:20)انهم إن يظهروا عليكم يرجموكم أو يعيدوكم في ملتهم ولن تفلحوا إذا أبدا

(18:21)وكذلك أعثرنا عليهم ليعلموا أن وعد الله حق وأن الساعة لا ريب فيها إذ يتنزعون بينهم أمرهم فقالوا ابنوا عليهم بنينا ربهم أعلم بهم قال الذين غلبوا على أمرهم لنتخذن عليهم مسجدا

(18:22)سيقولون ثلثة رابعهم كلبهم ويقولون خمسة سادسهم كلبهم رجما بالغيب ويقولون سبعة وثامنهم كلبهم قل ربي أعلم بعدتهم ما يعلمهم إلا قليل فلا تمار فيهم إلا مراء ظهرا ولا تستفت فيهم منهم أحدا

(18:23)ولا تقولن لشايء إني فاعل ذلك غدا

(18:24)الا أن يشاء الله واذكر ربك إذا نسيت وقل عسى أن يهدين ربي لأقرب من هذا رشدا

(18:25)ولبثوا في كهفهم ثلث مائة سنين وازدادوا تسعا
در قالب این آیات شریفه خداوند متعال به مسائل زیر اشاره می‌کند:

1.امکان عمر طولانی انسان با قدرت الهی

2.خداوند می‌ تواند بندگان خویش را از چشم دشمنانشان مخفی دارد وآنها را در کنف حمایت خود نگهدارد.

این دو مطلب همان نقاط مشترک بین اصحاب کهف و امام مهدی علیه السلام هستند که خداوند در قالب قصه اصحاب کهف در حقیقت خواسته‌اند جان مطلب را برسانند که امکان دارد انسان در مدت بسیار طولانی تحت حمایت خداوند قرار بگیرد وصدها سال متمادی همانگونه که با اصحاب کهف انجام شد. خداوند دراین داستان گذشته را به آینده پیوند زده‌اند و در قالب داستانی که در گذشته اتفاق افتاده است خواسته‌اند قضیه‌ای را که در آینده قرار است اتفاق بیفتد توجیه علمی و عملی کنند.
 

*******
 
بررسی مجموعه آیات قسمت سوم سوره کهف.
 

قسمت بعدی که از کلمه ثلاث در آیه 25 شروع ودر آخرآیه 64 بپایان می‌رسد مجموعا 632 کلمه است که اسرار آن بعدا ذکر خواهد شد.

(18:25) ولبثوا في كهفهم ثلث مائة سنين وازدادوا تسعا

(18:26)قل الله أعلم بما لبثوا له غيب السموت والأرض أبصر به وأسمع ما لهم من دونه من ولي ولا يشرك في حكمه أحدا

(18:27)واتل ما أوحي إليك من كتاب ربك لا مبدل لكلمته ولن تجد من دونه ملتحدا

(18:28)واصبر نفسك مع الذين يدعون ربهم بالغدوة والعشي يريدون وجهه ولا تعد عيناك عنهم تريد زينة الحيوة الدنيا ولا تطع من أغفلنا قلبه عن ذكرنا واتبع هويه وكان أمره فرطا

(18:29)وقل الحق من ربكم فمن شاء فليؤمن ومن شاء فليكفر إنا أعتدنا للظلمين نارا أحاط بهم سرادقها وإن يستغيثوا يغاثوا بماء كالمهل يشوي الوجوه بئس الشراب وساءت مرتفقا

(18:30)ان الذين ءامنوا وعملوا الصلحت إنا لا نضيع أجر من أحسن عملا

(18:31)اولئك لهم جنت عدن تجري من تحتهم الأنهر يحلون فيها من أساور من ذهب ويلبسون ثيابا خضرا من سندس وإستبرق متكءين فيها على الأرائك نعم الثواب وحسنت مرتفقا

(18:32)واضرب لهم مثلا رجلين جعلنا لأحدهما جنتين من أعنب وحففنهما بنخل وجعلنا بينهما زرعا

(18:33)كلتا الجنتين ءاتت أكلها ولم تظلم منه شيءا وفجرنا خللهما نهرا

(18:34)وكان له ثمر فقال لصحبه وهو يحاوره أنا أكثر منك مالا وأعز نفرا

(18:35)ودخل جنته وهو ظالم لنفسه قال ما أظن أن تبيد هذه أبدا

(18:36)وما أظن الساعة قائمة ولئن رددت إلى ربي لأجدن خيرا منها منقلبا

(18:37)قال له صاحبه وهو يحاوره أكفرت بالذي خلقك من تراب ثم من نطفة ثم سويك رجلا

(18:38)لكنا هو الله ربي ولا أشرك بربي أحدا

(18:39)ولولا إذ دخلت جنتك قلت ما شاء الله لا قوة إلا بالله إن ترن أنا أقل منك مالا وولدا
(18:40)فعسى ربي أن يؤتين خيرا من جنتك ويرسل عليها حسبانا من السماء فتصبح صعيدا زلقا

(18:41)او يصبح ماؤها غورا فلن تستطيع له طلبا

(18:42)وأحيط بثمره فأصبح يقلب كفيه على ما أنفق فيها وهي خاوية على عروشها ويقول يليتني لم أشرك بربي أحدا

(18:43)ولم تكن له فئة ينصرونه من دون الله وما كان منتصرا

(18:44)هنالك الولية لله الحق هو خير ثوابا وخير عقبا

(18:45)واضرب لهم مثل الحيوة الدنيا كماء أنزلنه من السماء فاختلط به نبات الأرض فأصبح هشيما تذروه الريح وكان الله على كل شيء مقتدرا
(18:46)المال والبنون زينة الحيوة الدنيا والبقيت الصلحت خير عند ربك ثوابا وخير أملا

(18:47)ويوم نسير الجبال وترى الأرض بارزة وحشرنهم فلم نغادر منهم أحدا

(18:48)وعرضوا على ربك صفا لقد جئتمونا كما خلقنكم أول مرة بل زعمتم ألن نجعل لكم موعدا

(18:49)ووضع الكتب فترى المجرمين مشفقين مما فيه ويقولون يويلتنا مال هذا الكتب لا يغادر صغيرة ولا كبيرة إلا أحصيها ووجدوا ما عملوا حاضرا ولا يظلم ربك أحدا

(18:50)وإذ قلنا للملئكة اسجدوا لءادم فسجدوا إلا إبليس كان من الجن ففسق عن أمر ربه أفتتخذونه وذريته أولياء من دوني وهم لكم عدو بئس للظلمين بدلا

(18:51)ما أشهدتهم خلق السموت والأرض ولا خلق أنفسهم وما كنت متخذ المضلين عضدا

(18:52)ويوم يقول نادوا شركاءي الذين زعمتم فدعوهم فلم يستجيبوا لهم وجعلنا بينهم موبقا

(18:53)ورءا المجرمون النار فظنوا أنهم مواقعوها ولم يجدوا عنها مصرفا

(18:54)ولقد صرفنا في هذا القرءان للناس من كل مثل وكان الإنسن أكثر شيء جدلا

(18:55)وما منع الناس أن يؤمنوا إذ جاءهم الهدى ويستغفروا ربهم إلا أن تأتيهم سنة الأولين أو يأتيهم العذاب قبلا

(18:56)وما نرسل المرسلين إلا مبشرين ومنذرين ويجدل الذين كفروا بالبطل ليدحضوا به الحق واتخذوا ءايتي وما أنذروا هزوا

(18:57)ومن أظلم ممن ذكر بءايت ربه فأعرض عنها ونسي ما قدمت يداه إنا جعلنا على قلوبهم أكنة أن يفقهوه وفي ءاذانهم وقرا وإن تدعهم إلى الهدى فلن يهتدوا إذا أبدا

(18:58)وربك الغفور ذو الرحمة لو يؤاخذهم بما كسبوا لعجل لهم العذاب بل لهم موعد لن يجدوا من دونه موئلا

(18:59)وتلك القرى أهلكنهم لما ظلموا وجعلنا لمهلكهم موعدا

(18:60)وإذ قال موسى لفتيه لا أبرح حتى أبلغ مجمع البحرين أو أمضي حقبا

(18:61)فلما بلغا مجمع بينهما نسيا حوتهما فاتخذ سبيله في البحر سربا

(18:62)فلما جاوزا قال لفتيه ءاتنا غداءنا لقد لقينا من سفرنا هذا نصبا

(18:63)قال أرءيت إذ أوينا إلى الصخرة فإني نسيت الحوت وما أنسينيه إلا الشيطن أن أذكره واتخذ سبيله في البحر عجبا

(18:64)قال ذلك ما كنا نبغ فارتدا على ءاثارهما قصصا

در این بخش از آیات سوره کهف که مجموعا 632 کلمه است خداوند به مسایل زیادی اشاره کرده است که بخش عمده آن اشاره دارد به قدرت نمایی‌های خداوند.

استفاده از اوصافی نذیر صفت مقتدر که خداوند در قرآن به ندرت از آن استفاده کرده است در این سوره خود نمایی می‌کند. جمله لا حول ولا قوة الا بالله در یکی از آیات این قسمت درخشش ویژه‌ای دارد.

همینطور چند بار در این قسمت از کلماتی با ریشه (هدی) استفاده شده است که اسم حضرت مهدی را نیز از این ریشه ریخته‌اند.

*******
 
مطالب دیگر این قسمت

اشاره به وعده الهی و قیام ساعت موعود مطالب دیگر این قسمت است.
درآیه 59 می‌خوانیم:

(18:59)وتلك القرى أهلكنهم لما ظلموا وجعلنا لمهلكهم موعدا
واین سرزمین‌ها را ازمیان بردیم ازآن رو که ظلم می‌کردند و برای هلاکت شان زمانی را معین کردیم.
این آیه که می‌تواند اشاره به از بین بردن اسرائیل در تاریخ معین باشد آیه 59 این سوره است و نیک روشن است که 59 مساویست با نام مبارک مهدی.

*******
در آیه63 می‌خوانیم:

(18:63)قال أرءيت إذ أوينا إلى الصخرة فإني نسيت الحوت وما أنسينيه إلا الشيطن أن أذكره واتخذ سبيله في البحر عجبا
در این آیه کلمه صخره به کار رفته است که اولا اشاره به صخره ایست در اورشلیم که مسجدالاقصی بر روی آن بنا شده است و ثانیا نشانگر ارتباط این سوره با سوره اسراء است.

*******
 
بررسی مجموعه آیات قسمت چهارم سوره کهف.
قسمت بعدی این سوره از آیه 65 شروع می‌شود و تا آخر آیه 82 خاتمه می‌ یابد. این مجموعه 237 کلمه است و حاوی داستان حضرت خضر و موسی است.
(18:65)فوجدا عبدا من عبادنا ءاتينه رحمة من عندنا وعلمنه من لدنا علما
(18:66)قال له موسى هل أتبعك على أن تعلمن مما علمت رشدا
(18:67)قال إنك لن تستطيع معي صبرا
(18:68)وكيف تصبر على ما لم تحط به خبرا
(18:69)قال ستجدني إن شاء الله صابرا ولا أعصي لك أمرا
(18:70)قال فإن اتبعتني فلا تسءلني عن شيء حتى أحدث لك منه ذكرا
(18:71)فانطلقا حتى إذا ركبا في السفينة خرقها قال أخرقتها لتغرق أهلها لقد جئت شيءا إمرا
(18:72)قال ألم أقل إنك لن تستطيع معي صبرا
(18:73)قال لا تؤاخذني بما نسيت ولا ترهقني من أمري عسرا
(18:74)فانطلقا حتى إذا لقيا غلما فقتله قال أقتلت نفسا زكية بغير نفس لقد جئت شيءا نكرا
(18:75)قال ألم أقل لك إنك لن تستطيع معي صبرا
(18:76)قال إن سألتك عن شيء بعدها فلا تصحبني قد بلغت من لدني عذرا
(18:77)فانطلقا حتى إذا أتيا أهل قرية استطعما أهلها فأبوا أن يضيفوهما فوجدا فيها جدارا يريد أن ينقض فأقامه قال لو شئت لتخذت عليه أجرا
(18:78)قال هذا فراق بيني وبينك سأنبئك بتأويل ما لم تستطع عليه صبرا
(18:79)اما السفينة فكانت لمسكين يعملون في البحر فأردت أن أعيبها وكان وراءهم ملك يأخذ كل سفينة غصبا
(18:80)وأما الغلم فكان أبواه مؤمنين فخشينا أن يرهقهما طغينا وكفرا
(18:81)فأردنا أن يبدلهما ربهما خيرا منه زكوة وأقرب رحما
(18:82)وأما الجدار فكان لغلمين يتيمين في المدينة وكان تحته كنز لهما وكان أبوهما صلحا فأراد ربك أن يبلغا أشدهما ويستخرجا كنزهما رحمة من ربك وما فعلته عن أمري ذلك تأويل ما لم تسطع عليه صبرا

*******
 
اهم مطالب این قسمت از این قرار است:

موسی به یکی از بندگان خدا که از علم لدنی به رخوردار است و نامش هم مشخص نشده است می‌رسد و می‌خواهد با او همراهی کند. او در آغاز ابا می‌کند و می‌گوید ترا طاقت این همراهی نیست. با اسرار موسی او حاضر می‌شود با یک شرط اورا به همراهی خود بپذیرد. و آن اینکه هرچه می‌بیند اعتراض نکند تا خود او دلیل آن را بیان کند. آنگاه حضرت خضر دست به سه عمل سؤال بر انگیز می‌کند که در ظاهر توجیهی ندارند و او در هر سه مورد بر می‌ آشوبد. بالاخره حضرت خضر پس از توجیه هرسه عمل از موسی برای همیشه جدا می‌شود.

*******
 
مهمترین نکات این مجموعه از آیات از اینقرار است:

1.امکان عمر بسیار طولانی انسان با قدرت لایزال الهی
2.بالا بودن مرتبه و مقام علمی و عملی بنده‌ای از بندگان خدا نسبت به پیامبری از پیامبران اولوالعزم الهی.
3.لزوم اطاعت بی چون وچرا از بندگان صالح خدا.
 

*******
 
بررسی آیات قسمت آخر سوره کهف

بخش آخر سوره کهف ازاول آیه 83 تا آخر سوره در آِیه 110 می‌باشد که مجموعا 323 کلمه است.

(18:83)ويسءلونك عن ذي القرنين قل سأتلوا عليكم منه ذكرا
(18:84)انا مكنا له في الأرض وءاتينه من كل شيء سببا
(18:85)فأتبع سببا
(18:86)حتى إذا بلغ مغرب الشمس وجدها تغرب في عين حمئة ووجد عندها قوما قلنا يذا القرنين إما أن تعذب وإما أن تتخذ فيهم حسنا
(18:87)قال أما من ظلم فسوف نعذبه ثم يرد إلى ربه فيعذبه عذابا نكرا
(18:88)وأما من ءامن وعمل صلحا فله جزاء الحسنى وسنقول له من أمرنا يسرا
(18:89)ثم أتبع سببا
(18:90)حتى إذا بلغ مطلع الشمس وجدها تطلع على قوم لم نجعل لهم من دونها سترا
(18:91)كذلك وقد أحطنا بما لديه خبرا
(18:92)ثم أتبع سببا
(18:93)حتى إذا بلغ بين السدين وجد من دونهما قوما لا يكادون يفقهون قولا
(18:94)قالوا يذا القرنين إن يأجوج ومأجوج مفسدون في الأرض فهل نجعل لك خرجا على أن تجعل بيننا وبينهم سدا
(18:95)قال ما مكني فيه ربي خير فأعينوني بقوة أجعل بينكم وبينهم ردما
(18:96)ءاتوني زبر الحديد حتى إذا ساوى بين الصدفين قال انفخوا حتى إذا جعله نارا قال ءاتوني أفرغ عليه قطرا
(18:97)فما اسطعوا أن يظهروه وما استطعوا له نقبا
(18:98)قال هذا رحمة من ربي فإذا جاء وعد ربي جعله دكاء وكان وعد ربي حقا
(18:99)وتركنا بعضهم يومئذ يموج في بعض ونفخ في الصور فجمعنهم جمعا
(18:100)وعرضنا جهنم يومئذ للكفرين عرضا
(18:101)الذين كانت أعينهم في غطاء عن ذكري وكانوا لا يستطيعون سمعا
(18:102)افحسب الذين كفروا أن يتخذوا عبادي من دوني أولياء إنا أعتدنا جهنم للكفرين نزلا
(18:103)قل هل ننبئكم بالأخسرين أعملا
(18:104)الذين ضل سعيهم في الحيوة الدنيا وهم يحسبون أنهم يحسنون صنعا
(18:105)اولئك الذين كفروا بءايت ربهم ولقائه فحبطت أعملهم فلا نقيم لهم يوم القيمة وزنا
(18:106)ذلك جزاؤهم جهنم بما كفروا واتخذوا ءايتي ورسلي هزوا
(18:107)ان الذين ءامنوا وعملوا الصلحت كانت لهم جنت الفردوس نزلا
(18:108)خلدين فيها لا يبغون عنها حولا
(18:109)قل لو كان البحر مدادا لكلمت ربي لنفد البحر قبل أن تنفد كلمت ربي ولو جئنا بمثله مددا
(18:110)قل إنما أنا بشر مثلكم يوحى إلي أنما إلهكم إله وحد فمن كان يرجوا لقاء ربه فليعمل عملا صلحا ولا يشرك بعبادة ربه أحدا

در این قسمت از سوره کهف خداوند به ذکر ذی القرنین می‌پردازد. و اینکه بر شرق و غرب زمین حکومت داشته است وآنکه اسباب این حکومت را خداوند فراهم کرده است . آنگاه به ذکر یأجوج و مأجوج پرداخته که در زمین فساد می‌کرده‌اند و ذی القرنین در میان آنان و مردم سد سدیدی ایجاد کرده است. آنگاه در آیه 97 به زمان فرارسیدن الهی اشاره می‌کند و بر حق بودن آن تأکید می‌ورزد. سوره کهف با ذکر کلمات الهی و اهمیت عمل صالح وتحریم شرک پایان می‌ یابد.
 

*******
 
کشف ارتباط سوره کهف با موضوع سوره اسرا و ذکر حضرت مهدی علیه السلام

پس از این توضیح مختصر در مورد محتوای سوره کهف و قسمت بندی موضوعی آن وشناخت اعداد و ارقام آن برمیگردیم به اصل موضوع و کشف ارتباط سوره کهف با موضوع سوره اسرا و ذکر حضرت مهدی علیه السلام در آن .
 

*******
 
محاسبه اول:

عدد 300 که 309 ستون این سوره و مهمترین عدد آن بشمار می‌رود. این عدد اگرچه در ظاهر تعداد کلمات قصه اصحاب کهف است اما در واقع حامل اسرار عجیب دیگریست.

در ظاهر گویای سالهای اقامت اصحاب کهف در غاراست و در باطن اشاره دارد به فاصله زمانی سال تولد حضرت پیغمبر در سال (569) تا سال تولد حضرت مهدی در سال 869.

869-569=300

پر واضح است که منظور 300 سال شمسی است که اگر آن را به سال قمری تبدیل کنیم همان عدد 309 به دست می‌آید.

پس می‌توان به نتیجه رسید که خداوند در قالب قصه اصحاب کهف از مردی سخن می‌گوید که فاصله تولد او تا تولد پیامبر به تعداد سالهای اقامت اصحاب کهف در غار است.

*******
 
محاسبه دوم:

می دانیم که سال وفات حضرت پیغمبر 632 می‌لادی است. سال آغاز غیبت کبری نیز 941 می‌لادی است. فاصله میان وفات پیغمبر و غیبت کبرای حضرت مهدی علیه السلام نیز همان عدد است، یعنی 309.

941-631=309

از قرار معلوم خداوند به یک مورد بسنده نمیکند و برای معرفی بیشتر این مرد تأکید بیشتری می‌ ورزد. نکته عجیب آن اینست که او از مردی سخن می‌گوید که نه تنها فاصله تولد او تا تولد پیغمبر 309 سال است که فاصله غیبت او تا سال وفات پیغمبر نیز 309 سال است.

هم عدد 300 و هم عدد 309 هردو در قرآن ذکر شده است.

*******
 
محاسبه سوم:

عدد 632 نمایانگرتعداد کلمات بخش سوم سوره کهف است از کلمه ثلاث در آیه 25 تا آخر آیه 64.

همانگونه که می‌دانیم این عدد نماینگر سال وفات پیغمبراکرم نیز هست.

*******
 
سومین حلقه ارتباطی میان سوره کهف و حضرت مهدی علیه السلام

نکته عجیب دیگرآن است که این عدد مساویست با نام مبارک امام زمان. (م ح م د الحسن العسکری)

ی ر ک س ع ل ا ن س ح ل ا د م ح م

632 10 200 20 60 70 30 1 50 60 8 30 1 4 40 8 40

بنابراین سومین حلقه ارتباطی میان سوره کهف و حضرت مهدی علیه السلام کشف شد.
 

*******
 
محاسبه چهارم:

میدانیم که آغاز غیبت کبری در سال 941 می‌لادی بوده است. حال ببینیم آیا در قرآن به این سال که رابطه مستقیم با حضرت مهدی دارد اشاره‌ای شده است یا خیر.

اگر اعداد بخش دوم (309) و بخش سوم (632) کهف را باهم جمع کنیم با کمال تعجب خواهیم دید که عدد 941 ظاهر خواهد شد که همان سال مورد نظر است.

بدین ترتیب می‌بینیم که خداوند از جهات مختلف شخصیت و خصوصیت‌های حضرت مهدی را در قالب سوره کهف بیان می‌کند.

*******
 
محاسبه پنجم:
 

میدانیم که پیغمبر در سال 632 می‌لادی رحلت فرمودند و حضرت مهدی در سال 869 می‌لادی بدنیا آمدند.

فاصله تولد حضرت مهدی تا وفات پیغمبر نیز 237 سال است. و نکته بهت آور اینست که این عدد نیز در سوره کهف به کار رفته است. تعداد کلمات قسمت چهارم سوره کهف که در مورد داستان خضر و موسی است مساویست با 237.

869-632=237

بعبارت دیگر جمع تعداد کلمات بخش سوم (632) و چهارم(237) سوره کهف مساویست با سال تولد حضرت مهدی (869)
 

*******
 
محاسبه ششم:

اگر تعداد کلمات بخش دوم(309) و بخش پنجم (323) را باهم جمع کنیم باز هم با کمال تعجب به عدد (632) می‌رسیم که هم تعداد کلمات بخش سوم سوره کهف است وهم سال وفات پیغمبر و هم ارزش عددی نام مبارک حضرت مهدی علیه السلام.

309+323=632

*******
 
محاسبه هفتم:

حضرت مهدی علیه السلام در 869 بدنیا آمدند و در سال 941 غیبت کبری آغاز شده است. بنابراین آن حضرت در سن 72 سالگی غیبت فرمودند.
بر اساس اکثر روایات آن حضرت پس از ظهور 7 سال حکومت خواهند کرد وآنگاه رحلت خواهند فرمود. بنا براین عمر طبیعی آن حضرت را به دون احتساب دوران غیر طبیعی غیبت باید 79 سال دانست.

عجیب آن است که تعداد کلمات قسمت اول سوره کهف نیز 79 می‌باشد.

*******
 
محاسبه هشتم:

اگر عدد آیات قسمت اول سوره کهف (8) را در عدد کلمات (79) آن ضرب کنیم دوباره به عدد 632 می‌رسیم که ارزش عددی نام حضرت مهدی است.

8*79=632

*******
 
محاسبه نهم:

ترتیب سوره کهف 18 است و تعداد آیات آن 110 می‌باشد. تعداد آیات ضرب در ترتیب سوره 1980 می‌باشد.

18*110=1980
بین رفع حضرت عیسی علیه السلام و ولادت پیغمبر اکرم (ص) 536 سال فاصله است.

بین وفات پیغمبر اکرم (ص) و تولد حضرت مهدی (ع) 237 سال فاصله است.

1980+536+237= 2753
ارزش عددی فواتح سور 3385 می‌باشد.

اگر عدد 2753 را از ارزش عددی حروف مقطعه (فواتح سور) کم کنیم عدد 632 ظاهر می‌شود که اشاره است به ارزش عددی نام حضرت مهدی و هم سال وفات پیغمبر.

3385-2753=632
 

*******
 
محاسبه دهم:

اگر 1980 فوق را که در محاسبات فوق به دست آمد با عدد سالهای بین رفع حضرت مسیح و تولد حضرت پیغمبر(536) جمع کنیم عدد 2516 به دست می‌ آید.
حال اگر این عدد را از ارزش عددی حروف مقطعه (3385) کم کنیم سال تولد حضرت مهدی به دست می‌ آید.

1980+536=2516
3385-2516=869

بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که بیش از دوقرن قبل از تولد حضرت مهدی سال تولد او در محاسبات قرآنی منظور شده است. بطوریکه اگر این فرمول محاسباتی قبل از تولد آن حضرت کشف شده بود حتی افراد عادی نیز می‌توانستند زمان تولد آن حضرت را بدانند. که اولا نشانگر معجزه بودن قرآن است. و ثانیا نشانگر ارتباط بین سوره کهف وحضرت مهدی و بالنتیجه ارتباط بین سوره کهف و سوره اسراء است.
 

*******
 
محاسبه یازدهم:

همانطورکه در بحث مربوط به زوال اسرائیل گفته آمد، اگر از «اول سوره بقره» محاسبه کنیم ، تا «اول سوره اسراء» مجموعا 2022 آیه بود که رابطه مستقیمی با محتوای سوره اسراء داشت که در مورد آن توضیح داده شد.

تعدادآیات قرآن از «اول بقره» تا اول «سوره کهف» 2133 آیه می‌باشد که بنا برهمین استدلال باید رابطه مستقیمی با محتوای این سوره داشته باشد.

از اینرو به محاسبه بعضی از ارقام مربوط به سوره کهف می‌پردازیم.

*******
 
محاسبه بعضی از ارقام مربوط به سوره کهف

در کمال شکفتی متوجه می‌ شویم که از جمع بین سال رحلت پیغمبر (632) و ارزش عددی نام حضرت مهدی (632) و سال تولد آن حضرت (869) عدد 2133 ظاهر می‌شود.

632 سال رحلت رسول اکرم
632 نام حضرت مهدی
869 سال تولد حضرت مهدی
632+632+869=2133
 

*******
 
محاسبه دوازدهم:

در محاسبه دیگر متوجه می‌شویم که از زاویه دیگر نیز به همین عدد 2133 می‌رسیم.

تعداد کل کلمات سوره کهف (1580) منهای قسمت اول آن (79) (1501) کلمه می‌باشند.

1580-79=1501

اگر این تعداد کلمات را با عدد 632 که با نام حضرت مهدی علیه السلام مساویست جمع کنیم دوباره به عدد 2133 می‌رسیم.

2133=1501+632

*******
 
محاسبه سیزدهم:

همانگونه که می‌بینید بنا به دلایلی که تنها خداوند از آن آگاه است در محاسبه فوق تعداد کلمات آیات قسمت اول (79) در محاسبه فوق در نظر گرفته نشده است.

همینطور دردومحاسبه بازهم بدلایلی 7 آیه سوره حمد استثنا شده است است. یعنی 2133 مجموعه آیات سوره بقره تا اول سوره کهف است وحمد را شامل نمیشود. حال اگر حمد را شامل کنیم مجموع آیات می‌شود 2140.

این عدد نیز در محاسبات الهی در نظر گرفته شده است. به این ترتیب که تعداد کل کلمات سوره کهف (1580) منهای تعداد کلمات آیات مربوط به اصحاب کهف (309) می‌شود (1271) کلمه .

حال اگر این عدد را با سال تولد حضرت مهدی (869) جمع کنیم به عدد 2140 می‌رسیم.

1580-309=1271
1271+869=2140
 

*******
 
محاسبه چهاردهم:

عدد عجیب 79 که تعداد آیات قسمت اول سوره کهف است یکی از اعدادیست که نقش محوری و کلیدی در سوره کهف دارد.

79*3= 237 تعداد آیات قسمت چهارم سوره کهف.
79*8=632 تعداد آیات قسمت سوم و سال وفات پیغمبر و ارزش عددی نام حضرت مهدی.
79* 11=869 سال تولد حضرت مهدی
79* 20=1580 تعداد کل کلمات سوره کهف
79*27=2133
 

میبینیم که هرکدام از اعداد ظاهر شده از هر پنج قسمت سوره کهف بطور دقیق و به دون باقیمانده بر عدد 79 قابل قسمت‌اند.

*******
 
محاسبه پانزدهم:
 

جمله (ثلث مائة سنين وازدادوا تسعا) از آیه 25 سوره کهف از نظر ارزش عددی می‌شود 1808.

عجیب آن است که تلفظ عربی عدد 1443 نیز (الف و اربعمائة و ثلث و اربعون) نیز همین مقدار است. 1808.

8 22180 ا 1ع 70س 60ت 400ا 1و 6د 4ا 1 د 4 ز 7ا 16و 50ن 10 ی 50 ن 60س 400ة 1ا 40م 500 ث 30 ل 500 ث

8 22180 ن 50و 6ع 70ب 2ر 200ا 1و 6ث 500ل 30ث 500و 6ة 400ا 1م 40ع 702ب 200ر 1ا 6و 80 ف 30ل 1ا

نکته دیگر در جدول فوق آن است که تعداد حروف هر دو جمله فوق 22 است که خود اشاره مستقیم است به سال 2022.
 

*******
 
محاسبه شانزدهم:
 

میدانیم که سال 1443 مساویست با سال 2022

اگر ارزش عددی عبارت (ثلث مائة سنين وازدادوا تسعا) را (1808) با خود عدد (309) جمع کنیم عدد 21 به دست می‌آید. عجیب آن است که این چیزی نیست جز همان عدد 2022 بعلاوه عدد 95 که ارزش عددی کلمه می‌لادی است. این بدان معناست که خداوند نه تنها سال مورد نظر را مشخص کرده است که حتی نوع سال را نیز مشخص کرده است و بر می‌لادی بودن آن تأکید کرده است.

ی د ا ل ی م
95 10 4 1 30 10 40
1808+309=27
2022+95=27

بنا بر دو محاسبه فوق روشن شد که عبارت (ثلث مائة سنين وازدادوا تسعا) هم سال 1443 را بیان می‌کند و هم سال 2022 می‌لادی را.
******* محاسبه هیفدهم:

عدد حروف قصه اصحاب کهف در سوره کهف 1401 عدد است.

یعنی از آیه 9 تا 26 سوره کهف که مربوط به داستان اصحاب کهف می‌باشد مجموعا 1401 حرف است که این عدد نیز به صورت اعجاب بر انگیزی اشاره دارد به سال هجری شمسی مصادف با سال 2022.

نکته عجیب دیگر اینست که از این عدد در سوره اسراء خبری نیست و تنها در سوره کهف بدان اشاره می‌شود. دلیل آن اینست که این عدد تنها برای کسانی مفهوم است که در ایران زندگی می‌کند یا با تقویم فارسی آشناهستند.

آز آنجا که خداوند برا ین موضوع اشراف و آگاهی داشته است که پیروان حضرت مهدی علیه السلام عموما و اکثرا در ایران زندگی می‌کنند و اینان تنها کسانی هستند که از تقویم فارسی هجری شمسی استفاده می‌کنند، بصورت اسرار آمیز و معنا داری نه در سوره اسرا که مربوط به بنی اسرائیل است بلکه در سوره کهف که مربوط به حضرت مهدی علیه السلام است، به سال 1401 اشاره می‌کند، که در واقع همان سال 2022 می‌لادی است. وازآنجاکه مردم ایران بدنبال گمشده خویش در سوره کهف می‌گردند نه در سوره اسراء خداوند به سال ظهور جهت اطلاع ایرانیان در این سوره اشاره کرده است.
 

*******
 
محاسبه هیجدهم:
 

دانسته آمد که عدد حروف قصه اصحاب کهف در سوره کهف 1401 عدد است.

ارزش عددی اسم این سوره نیز (سوره الکهف) 407 می‌شود.

ف ه ک ل ا ه ر و س
407 80 5 20 30 1 5 200 6 60
اگرعدد 1401 را به 407 اضا فه کنیم دوباره به همان عدد 1808 می‌رسیم.

یعنی حروف قصه کهف بعلاوه ارزش عددی نام سوره (سوره الکهف) مساویست با ارزش عددی جمله (ثلث مائة سنين وازدادوا تسعا) که آنهم به نوبه خود مساویست با 1443 و 2022.
1401+407=1808
 

*******
 
محاسبه نوزدهم:
سوره اسراء که در آن خبر از زوال اسرائیل در سال 2022 آمده است در سال 621 می‌لادی نازل شده است.

بنابراین فاصله بین نزول خبر و وقوع آن نیز همان 1401 سال است. قبلا نیز ثابت کردیم که این سال مصادف است با همان سال 2022.

2022-621=1401=2022

*******
 
محاسبه بیستم:

سال 1401 نه تنها از نظر تقویمی مصادف با سال 2022 می‌باشد که به صورت عجیبی حتی از نظر ارزش عددی نیز مساوی با آن است.

140 ن 1و 50ر 6ش 200ع 300و 70ن 6ن 50ث 50ا 500و 16ن 50ا 1ف 80ل 301ا
 

*******
 
محاسبه بیست ویکم:

عدد 1808 نه تنها از جهات متعدد فوق با سال 1443 قمری مساویست بلکه از نظر عددی نیز اگر عدد 1443 را از 1808 کم کنیم عدد 365 باقی می‌ماند که به دون شک اشاره به روزهای یک سال است.

این بدان معناست که هر کجا ما به عدد 1808 می‌رسیم منظور در حقیقت همان عدد 1443 است با تفاوت یک سال کم و زیاد.
 

*******
 
محاسبه بیست و دوم:
 

قصه کهف در این سوره در آیه 26 خاتمه می‌ یابد. از قضا آیه 26 آیه 2166 قرآن است. از آنجا که تعداد آیات از آغاز قرآن تا اول سوره اسرا 2022 عدد بود و به سال 2022 می‌لادی اشاره داشت، می‌توان حدث زد که باید عدد 2166 نیز از اعداد گویا باشد. با این گمان به بررسی این عدد می‌پردازیم.

اگر عدد 2166 را بر عدد 19 تقسیم کنیم به عدد عجیب 114 می‌رسیم که تعداد سوره‌های قرآن است. و این بر شگفتی این عدد می‌ افزاید و نشان می‌دهد که این عدد دارای اهمیت ویژه ایست.

اما اگر از عدد 2166 عدد 2022 را کم کنیم متوجه می‌شویم که عدد 144 باقی می‌ماند. و عدد 144 چیزی نیست جز ترجمه عددی کلمه (للمیلد) یا همان کلمه می‌لادی. بنا براین به این نتیجه می‌رسم که عدد 2166 نیز در حقیقت همان عدد 2022 است بعلاوه کلمه للمیلد که معرف آن است.

2166-2022=144(للمیلد)

از آنجا که برای فهماندن می‌لادی بودن سال در زبان عربی گاهی از کلمه (میلادی) و گاهی از کلمه (للمیلد) استفاده می‌شود خداوند نیز از معادل عددی هر دو اصطلاح برای مشخص کردن سال 2022 استفاده کرده است.

در یکجا از عدد گویای 21 استفاده می‌کند که همان عدد 2022 بعلاوه کلمه می‌لادی است که عدد آن 95 می‌شود و در جای دیگر از عدد گویای 2166 استفاده می‌کند که همان 2022 است به علاوه کلمه للمیلد که عدد آن 144 می‌شود.
 

*******
 
محاسبه بیست و سوم:
 

آیه 19 سوره کهف خود به تنهایی دارای اسراریست.

یکی از اسرار آن وقوع کلمه والیتلطف در این آیه است که ذکر آن رفت.

سردیگر آن اینست که در این آیه سه کلمه از ریشه (لبث) استفاده شده است.

(18:19)وكذلك بعثنهم ليتساءلوا بينهم قال قائل منهم كم لبثتم قالوا لبثنا يوما أو بعض يوم قالوا ربكم أعلم بما لبثتم فابعثوا أحدكم بورقكم هذه إلى المدينة فلينظر أيها أزكى طعاما فليأتكم برزق منه وليتلطف ولا يشعرن بكم أحدا.

اگر ارزش عدی این سه کلمه (لبثتم، لبثنا ، لبثتم) را محاسبه کنیم به عدد 2527 می‌رسیم.

932لبثتم 40م 400ت 500ث 2 ب 30ل
583لبثنا 11 50ن 500ث 20ب 30ل
972لبثتم 40 م 400ت 500 ث 2 ب 30 ل
2527
حال باید دید این عدد به چه چیزی اشاره می‌کند.

گفتیم که آیه 26 سوره کهف که آخرین آیه قصه اصحاب کهف است، آیه 2166 قرآن است.

حال اگر اگر از عدد 2527 عدد 2166 را کم کنیم عدد 361 می‌ماند که مساویست با عبارت (المسجد الاقصی).

361 ا 1ص 90 ق 100 ا 1 ل 30ا 1 د 4ج 3س 60م 40 ل 301 ا

2527-2166=361
2166-144=2022

*******
 
محاسبه بیست و چهارم:

از سوی دیگر می‌بینیم که عدد 2166 چیزی نیست جز حاصل ضرب (114) که تعداد سوره‌های قرآن است در (19) که رمز اصلی قرآن.

2166=114*19
 

*******
 
محاسبه بیست و پنجم:
 

از سویی دیگر می‌بینیم که عدد (361) نیز که ارزش عددی (المسجد الاقصا) است چیزی نیست جز حاصل ضرب عدد 19 در خودش.

361=19*19
میبینید که خداوند در آیه نوزدهم سوره کهف عددی (2527) را بیان می‌کند که بصورت بسیار اسرار آمیزی به رهایی مسجد الاقصا درسال 2022 می‌لادی اشاره می‌کند.
 

*******
 
محاسبه بیست و ششم:
 

تا کنون در محاسبات فوق تقویم هجری قمری وشمسی و می‌لادی مورد پوشش قرار گرفت و اشاره خداوند به این سالها اثبات شد. در این مجال به سال 5782 عبری می‌پردازیم که مورد استفاده یهودیان جهان است.

سال 5782 عبری شمسی مساویست با سال 5959 عبری قمری. که هر دو در محاسبات نجومی یهودیان استفاده می‌شود.

حال اگر متوسط این دو عدد را به دست بیاوریم به عدد 5871 می‌رسیم. و این عدد چیزی نیست جز محصول ضرب عدد 309 در 19.
یعنی اگر عدد مرکزی سوره کهف یعنی 309را در عدد مرکزی قرآن یعنی 19 ضرب کنیم به عدد مرکزی 5871 می‌رسیم که عدد متوسط سالهای شمسی و قمری عبری است.

5782+5959=181
181÷2=5870.5

که عدد پنج صدم در اینجا بدین معناست که شش ماه باید به سال 5870 افزود. اگر اینکار را بکنیم در حقیقت ما ما به نیمه سال 5871 اشاره کرده‌ایم. که همان حد متوسط بین سال ‌های شمسی و قمری عبری مصادف با سال 2022 می‌لادی است.

309×19=5871

در قسمت نخست این تحقیق هنگام بررسی سوره مبترکه اسراء نیز اشاره شد که از جمع ذیل آیه 104 سوره اسراء (وبالحق انزلناه و بالحق نزل) نیز به سال 5871 عبری می‌رسیم. (محاسبه پنجم سوره اسراء)

*******
 
محاسبه بیست وهفتم:

گفتیم که سوره کهف از نظر موضوعی بصورت طبیعی به 5 قسمت تقسیم می‌شود به تعداد 5 تن آل عبا.

حاوی خبر غیبی پیروزی نهائی مؤمنان 79 کلمه ازآیه 1تا 9
حاوی داستان اصحاب کهف 309 کلمه ازآیه 9 تا کلمه ثلاث در آیه 65
حاوی مطالب متفرقه 632 کلمه از کلمه ثلاث تا آیه 65
حاوی داستان حضرت خضر و موسی 237 کلمه از آیه 65 تا 82
حاوی داستان ذوالقرنین 323 کلمه از آیه 82 تا 110

1580 مجموع کلمات

مجموع کلمات سوره کهف 1580 کلمه است که در این نیز سری نهفته است به این ترتیب که از تخلیص آن عدد 14 ظاهر می‌شود.

79 + 309 + 632 + 237 + 323 = 1580

0 + 8 + 5 + 1 = 14 مطابق با 14 معصوم

تعداد کلمات به دست آمده از این چند قسمت نیز حاوی سری از اسرار است وآن اینکه از جمع آنان عدد شگفت انگیز 59 ظاهر می‌شود به تعداد نام مبارک مهدی

3+2+3+2+3+7+6+3+2+3+0+9+7+9= 59 مطابق با اسم مهدی.

ازاسم مبارک حضرت (مهدی) نیز بعد از تخلیص عدد 14 ظاهر می‌شود.

5+9=14
 

*******
 
خاتمه
 

در پایان محاسبات فوق باید به این نکته اشاره کنم که شگفتی‌های سوره کهف منحصر در موار فوق نیست.

تحقیقاتی که دانشمند گرامی آقای ماجد المهدی در زمینه اعداد گویای سوره کهف کرده‌اند نشانگر آن است که حتی فاصله شهر‌های مربوط به زمان ظهور حضرت مهدی نیز در سوره کهف اشاره شده است.

اگر اعداد ذکر شده توسط ایشان درست باشد می‌توان گفت که سوره کهف از معجزات خیره کننده خداوند است. ارزش عددی مکه که نقطه آغاز ظهور است تاشهر کوفه در عراق که عاصمه آن حضرت خواهد بود و بالاخره قدس که توسط آن حضرت آزاد خواهد شد همه وهمه هم از نظر ارزش عددی و هم از نظر فاصله با یکدیگر در این سوره به تفصیل بیان شده است. تفصیل در این زمینه را به زمان دیگری واگذار می‌کنم که فرصت تحقیق بیشتر ی داشته باشم.
 

*******
 
سخن آخر و نتيجه نهائي
 

*******
 
سخن آخر آنکه ازتمام محاسبات فوق به این نتیجه می‌رسیم که:
 

*******
 
احتمال اول:
 

خداوند به اینهمه نظم پدید آمده در سوره کهف که ازآن می‌توان دنیایی از مطالب را استخراج کرد و درآن صدها اسرار نهفته است آگاه نبوده است و اینهمه نظم ریاضی وتناظر‌های عددی محیر العقول، بی معناست و اینهمه تناسب وارتباط شبکه‌ای تعداد آیات با حروف و کلمات در کل قرآن و به خصوص در این دو سوره بر اساس تصادف محض وبه دون اراده الهی بوده است.

اگر این احتمال را قایل شویم آنگاه به خداوند نسبت جهل داده‌ایم که اصلا چنین خبطی محتمل نیست.
 

*******
 
احتمال دوم
 

احتمال دیگر اینست که بگوئیم خداوند براین همه نظم و ترتیب آگاه بوده‌اند اما منظور خاصی نداشته‌اند. دراین صورت فعل خداوند حکیم را عبث پنداشته‌ایم که نعوذ بالله از ساحت پروردگار بری است.
 

*******
 
احتمال سوم
 

آنکه بگوئیم این همه نظم و ترتیب معنا دار در این سوره با علم خداوند و با اشراف او و برای فهماندن مطالب مهمتر وظریفتری مطرح شده است. خداوند علیم و حکیم از انجام هر کار بیهوده‌ای بری است. خداوند هر حرفی را در قرآن بدلیلی به کار برده و هر حرفی در جایگاهی نشسته است که باید باشد. هم حروف و هم اعداد در قرآن بصورت بسیار حکیمانه و حسابشده‌ای به کار رفته است. نه حرفی در قرآن کریم اضافه است و نه حرفی از آنچه باید باشد کم است. هم در ترتیب چیدمان سوره‌ها و آیات حکمتی است و هم در تعداد حروف و کلمات آن.
 
او هم با زبان حروف حرف می‌زند و هم با زبان ریاضی و اعداد.

احتمال سوم تنها احتمال قابل قبولی است. بنابراین ناچاریم اعتراف کنیم که کاربرد گسترده این همه اعداددر قرآن گویای مطالب و اسراریست که اگرچه ما ممکن است در تطبیق انها اشتباه کرده باشیم اما به دون شک در کشف آن اشتباهی صورت نگرفته است.

یعنی بروز اعدادی از قبیل 2022 یا 1401 یا 1443 یا 5782 اگر اشاره به سال زوال اسرائیل توسط حضرت مهدی نباشد حتما اشاره به حوادثی در آن سال و تحولاتی در آن برهه از زمان با دخالت مستقیم حضرت مهدی علیه السلام دارد.

در پایان آرزو می‌کنم پیش بینی‌های قرآن کریم تحقق یابد و زخم کهنه سرزمین فلسطین التیام پیدا کند، قدس به دامان اسلام بازگردد، و ظلم آشکار صهیونیسم بین الملل در موعد مقرر نابود شود وبالاخره چشمان مان به جمال نورانی مولای مان حضرت مهدی علیه آلاف التهیة و الثناء روشن گردد.

اللهم ارنا الطلعة الرشیده و القرة الحمیده واجعلنا من اعوانه و انصاره والمستشهدین بین یدیه.

 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: شبانه ، قرآن ، اسرائیل ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
از کجا می گویید که ظهور نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
یا صاحب زمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
شما از کجارو چه حسابی می گویید
Iran (Islamic Republic of)
احسان منصوری
۲۲:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
ظهور بسیار بسیار نزدیک است
إِنَّهُمۡ يَرَوۡنَهُۥ بَعِيدٗا وَنَرَىٰهُ قَرِيبٗا
Finland
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
سال ۱۴۰۳ هم رسید . خبری نشد از نابودی. کسی پاسخگو نیست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۵ ۲۷ دی ۱۴۰۲
این بنده خدا کار بسیار بزرگی انجام داده و در آخر هم ذکر کردند که اگر بحث ظهور نباشه حوادثی رخ میدهند که مقدمات ظهور و از نشانه های ظهور رو بیان میکنه ، که الان میبینیم در امسال ۲۰۲۲ که فرمودند از محاسبات دقیق و کلمه به کلمه و حرف به حرف قرآنی شون میبینیم که فلسطینیان غیور ضربه ای زدند که در طول تاریخ یهود و رژیم صهیونیستی بی سابقه بوده و نشان از زوال اسراییل و نشان از جنگ هایی که منتهی میشود به ظهور آقا جانمان است .
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۳:۳۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
غزه که نابود شد
افغانستان زلزله اومد
یمن هم به تصرف درآمد
اگر الان وقت ظهور نیست پس کیه ...
Iran (Islamic Republic of)
ارمان عزیز زاده
۱۷:۴۱ ۱۰ دی ۱۴۰۲
امام صادق{ع} می فرماید کسانی که برای ظهور امام زمان{عج} وقت تعیین میکنند دروغ گو هستند
همچنین امام صادق{ع} در یک حدیث دیگری میفرماید که فقط خدا از زمان ظهور اگاهی داره و هیچ کس دیگه ای حتی خود امام زمان هم از زمان ظهورش اگاه نیست.وقتی که زمان ظهور امام زمان برسد،خدا با نشان دادن برخی نشانه ها به حضرت مهدی{عج} ایشان را از زمان ظهور اگاه میسازد تا حضرت خود را برای ظهور و قیام جهانی اماده سازد.
الان من از کاربران عزیز حاضر در این سایت یه سوالی دارم.طبق فرمول های جعلی نوشته شده در این مقاله،امام زمان در سال 2023 ظهور میکنه و اسرائیل را نابود میکند!!! سوال من از شما عزیزان اینه که من حرف امام صادق عزیزم رو باور کنم یا فرمول های جعلی این مقاله رو باور کنم؟!
کدومش؟!!حرف امام صادق ارزش داره یا حرف های یک محقق علمی قران؟!
Germany
محمد
۰۶:۴۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
۱۳ آبان ۱۴۰۲ شد و غزه غرق در خون و اسرائیل در حال پیشروی و تسخیر غزه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
فکر کنم یکسال تو محسباتش اشتباه کرده بود و ۱۴۰۲ میشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
فکر کنم یکسال تو محسباتش اشتباه کرده بود و ۱۴۰۲ میشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
فکر کنم یکسال تو محسباتش اشتباه کرده بود و ۱۴۰۲ میشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
خدا شفات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
سلام، انشاءالله این محاسبات درست باشه، سال 1401 تقریبا سال زوال اسرائیل بود، امروزم بین فلسطینا و اسرائیل درگیری سختی هست، انشاءالله به نابودی اسرائیل ختم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
داداش چرا شعر میگی قرآن کریم محاسبه کرده یهودیان چه وقت نابود میشوند مغرت و باید متلاشی کرد چرت و پرت
Iran (Islamic Republic of)
ناهیدی
۰۶:۰۲ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
۲ ماه از سال ۱۴۴۵تمام شد
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۱:۱۳ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
خب یه جایی گفت شاید یه کم به تاخیر بیفته و حالا یه کم پس و پیش مهم نیست مهم اینه که این مقاله سال ۹۱ یعنی ۱۱ سال پیش نوشته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
۱۴۴۵قمری ۴۵ روز
ش تمام شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
طبق حدیث امام صادق علیه السلام کسانی که وقت برای ظهور امام زمان تعیین میکنند دروغ گو هستند
Iran (Islamic Republic of)
1410/02/13
۱۳:۴۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
خدایابه رهبر عزیز کشورمان طول عمر و سلامتی عنایت فرما تا پرچم این انقلاب پرشکوه رو به دستان مبارک امام زمان بسپارد.الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۰ دی ۱۴۰۲
منظورت از تاریخی که توی اسم کامنتت نوشته ای چیه؟
من این طوری از کامنتت برداشت کردم که شاید منظورت اینه که امام زمان در تاریخ 1410/02/13 ظهور میکنه.اگر منظورت اینه،باید بهت بگم که طبق حدیث معتبر از امام صادق{ع} هر کسی برای ظهور وقت تعیین کند،دروغ گویی بیش نیست چرا که فقط خدا از زمان ظهور اگاهی داره و هیچ کس دیگه ای از زمان ظهور اگاهی نداره
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
خداوند نه تنها مسئله زوال اسرائیل و ظهور حضرت مهدی را در قالب تمثیل بیان کرده بلکه با زبان مدقن ریاضی و با استفاده از ارزش‌های عددی و معادلات ریاضی براین اشارات و برداشت‌ها چنان صحه گذاشته است که اگر در متن قرآن برآن تصریح می‌کرد از این صریح تر و بلیغ تر نمی توانست باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ستاره شب
۱۷:۲۴ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
خلیل جان الکی امیدوار نباش
این مقاله از دم اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۱۵:۱۶ ۲۷ تير ۱۴۰۲
امروز اخرین روز 1444
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۹ تير ۱۴۰۲
سلام دوباره
ادامه شو هم یک مقدار خوندم تعدادی اشتباه دیگر هم دارد

مثلا تعداد کلمات ان ایات سوره اسرا بیشتر از ۱۴۴۳ است با یک نگاه سرانگشتی
و اینکه ۲۰۲۲ میشه الفان و اثنان و عشرون ... که ایشان در محاسبه اثنن نوشته

یا اذا جاء وعد ... در محاسبه جاء ... همزه را ۷۰۰ داده که اشتباهه همزه همان الف است که یک میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۷ تير ۱۴۰۲
سلام
خیلی جالب بود و دمشون گرم ک اینهمه تحقیق کردن
ولی
کلیدی که اول فرمودن درست نیست ب چند دلیل:
۱- بضع بین سه تا ده است و بعضی گفتن پنج تا ده و ...

۲- ایه ای ک برای خلقت اسمانهاست ۷ کلمه است چون خود ایشان واو را در ایات دیگر حساب میکردن

۳- در غلبه روم و خلقت اسمانها ایشان فی بضع و فی سته را حساب نمیکنن ولی در داستان اصحاب کهف خود عدد را هم حساب کردن

بقیه شو هنوز نخوندم
خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۷ تير ۱۴۰۲
ازسال۱۴۴۴قمری چندروزی باقی نمانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۷ تير ۱۴۰۲
Iran (Islamic Republic of)
پیراشکی
۲۳:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
اسرائیل کی نابود می شود
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۵۷ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
کاش انسان ها این همه به کشتار هم نمی پرداختند و همه انسان ها فارغ از نژاد ودین و مذهب در کنار هم در صلح و دوستی زندگی می کردند. نمیدونیم آیا اسرائیل که چند دهه پیش بوجود آمد آیا بالاخره از بین خواهد رفت و همه انسان های مسلمان، مسیحی و یهودی و ... با آزادی تمام در اون سرزمین به زندگی خودشون ادامه بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام این گونه پیش بینی از قرآن ممکنه ما در ست متوجه نشده باشیم ولی اگر هم باشد شروع فروپاشی اسقاطیل خواهد بود حال ظهور چقدر بعد از فروپاشی و تضعیف اسقاطیل خواهد بود خدا عالم است ب ای ظهور باید قدرت شیاطین جن و انس رو به ضعف و نابودی برود تا زمینه برای بروز و ظهور حکومت عدل الهی مهیا شود
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه رحیمی
۰۰:۳۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعیین وقت برای ظهور کار اشتباه است چون تعجیل در ظهور ممکن است با دعا و کارهای نیک شیعیان اتفاق بیفتد و یا به سبب گناهان و معاصی در ظهور تاخیر شود ولی آنچه که اکنون در سال ۱۴۰۲ شاهد آن هستیم اعتراضات گسترده خیابانی در سرزمین های اشغالی توسط خود صهیونیست هاست که انشالله منجر به نابودی رژیم جعلی اسرائیل خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
تا اسرائیل به طور جدی در خطر سقوط قرار نگیرد سفیانی خروج نخواهد کرد. سفیانی آخرین تیر نظام سلطه برای نجات رژیم صهیونیستی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
سال ۱۴۰۲ هم که رسید
Bulgaria
محمد علی
۱۸:۴۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
سال 1401 هم تمام شد و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
ظهور که آرزوی قلبی من است ولی با نشر اینگونه مطالب زیاد موافق نیستم چون اگه درست نباشن ممکنه به اعتقادات برخی لطمه وارد بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۵ دی ۱۴۰۱
سال ۲۰۲۳ هم که رسید ۵روزشم که گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ستاره شب
۱۳:۱۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
سال 2022 هم تمام شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
۳ماه از سال ۱۴۴۴ هم تمامشد پس کو زوال اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
الله یار
۲۰:۳۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
خداوکیلی راست است زوال اسرائیل در سال ۱۴۰۱
Iran (Islamic Republic of)
کرل
۲۲:۵۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
زوال اسرائیل کی اتفاق می اتتد
Iran (Islamic Republic of)
رحمت
۲۲:۱۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
ظهور مهدی در چه ماهی است سید خراسانی وسیدیمانی کیست
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۳۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
اسرائیل حتمی در این سال نابود می شود ۱۴۰۱ یا طول می کشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
اگر سال ۱۴۴۴ تمامشد واین پیش بینی اتفاق نیفتاد چی
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۱:۱۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
شاید کمی به تاخیر بیفته یا کمی پس و پیش حساب شده باشه حالا که بوهایی داره میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
ایا زوال اسرائیل در سال ۱۴۰۱ حتمی است
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۱:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
من خیلی وقت بود اشتباهات این رو پیدا کرده بودم و حالا دیدیم که چیزی نشد
Iran (Islamic Republic of)
احمد عزت زادگان
۲۰:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
الان در سال ۱۴۴۴ می باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
اگر نشود
Germany
شک
۲۱:۴۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
اگر سال 1401 تمام شد و این پیش بینی اتفاق نیفتاد چی؟
Iran (Islamic Republic of)
Pedram
۱۳:۲۹ ۱۲ دی ۱۴۰۱
salam azizam in be estelah pish bini qabele etebar nist va mohasebeye kalamatesh ham kolli irad dare engar be zoor khste in adad ha ro dar biyare jeddish nagir
doa konim baraye zohoor
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۱۰ تير ۱۴۰۱
با آرزوی تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام و نابودی اسرائیل غاصب
اینها بیشتر تفسیر به رای است که صاحب آن در آتش خواهد بود و نه محاسبات ریاضی یا تفسیر قرآن بنا به دلائل متعدد از جمله اینکه :
1- تکلیف واو را مشخص نکرده است که آیا کلمه است یا نیست چون در اول آن را کلمه حساب کرده و در ادامه کلمه حساب نمی کند
2- تکلیف «لا » متصل به فعل مانند لا ریب را مشخص نکرده است چرا که در بعضی موارد « لا » را کلمه مستقل حساب کرده و در جایی کلمه مستقل حساب نکرده و همراه با فعل یک کلمه محسوب کرده است.
3- همین اشکال در مورد «اذ» هم وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۶:۳۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
جنگ ایران و اسرائیل در آخرالزمان که الان هستش شروع خواهد شد
و با پیروزی ایران به پایان خواهد رسید
وعده الهی نابودی یهود نزدیک است
اسرائیل 15 سال آینده را نخواهد دید
Iran (Islamic Republic of)
MM.AZ
۱۳:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
آنچه اینجا نوشته بود خیلی تطابق داری با حرف نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دو روز پیش گفت اسرائیل رو به فروپاشی است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
قرآن را نباید دستاویز محاسبات من درآوردی ریاضی کرد قرآن کتاب تفکر است اما نه تفکر ریاضی بلکه تفکر انسان سازی و فهم اینکه چه چیز حوب و چه چیز بد است
محاسبات ریاضی شما اگر هم بفرض آنکه درست باشد نقض کننده دعا و توسل است که باعث تعجیل در رویدادهای خوب و تاخیر در حوادث بد است و اساسا این محاسبات ریاضی من درآوردی فلسفه دعا برای نزدیک شدن ظهور را زیر سئول می برد و چه بسا این موارد اینچنینی بو دار و کار یهود باشد
سال ۱۴۰۱ را پشت سر خواهیم گذاشت و رو سیاهی آن را بر چهره پیشبینی کنندگان ظهور خواهیم دید
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۶:۱۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
شما در حدی نیستی که از عظمت و شان قرآن کریم صحبت کنی
درضمن قرآن کریم کلام خداست کتابی است با رمز و راز های بسیار
نابودی اسرائیل هم قبل از ظهور است
روایت ها مشخصه منظور سپاهیان ایران هستند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۳۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
ان شاء الله این امر اتفاق بیفته. فقط یک موضوع هست اینکه طبق سخنان بعضی افراد که بنده به صورت مستقیم هم شنیدم، سقوط و نابودی اسرائیل قبل از ظهور صورت می گیرد نه به دست امام زمان علیه السلام. یعنی دولت یهود از بین می‌رود و بعد از ایجاد تمدن اسلامی و استغاثه و دعای خیلی از انسان ها امام زمان علیه السلام ظهور می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
Sarbaz
۱۳:۵۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام دعا کنیم و به هم دیگه کمک کنیم و در این باره تبلیغات گسترده ای باید انجام بدیم .ظهور نزدیک است . شب قدر را دریاب.
Iran (Islamic Republic of)
مرد عنکبوتی
۱۵:۳۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
امام زمان یا شنبه یا جمعه ظهور خواهد کرد در روز سه شنبه نامه اعمال ما را چک خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
یک بنده ی خدا (صادق)
۲۳:۵۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
هرکسی که از پیش خود به دروغ برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وقت مشخص کند دروغگو و کافر است مخصوصا تو

چون زمان ظهور به فرمان خداست
و هنوز 4 تا از نشانه های قبل از ظهور محقق نشده مثل مرگ سرخ و نابودی اسقاطیل
با این حرف دروغی که زدی و گفتن یک خبر اشتباه ممکنه یک انسان رو به راه کفر و گناه بکشی و شاید در تمام عقایدش شبهه و شک شیطانی به وجود بیاد و به گمراهی کشیده بشه بعد یک کپی از گناهان و کفر اون شخص رو در پرونده اعمال تو خواهند نوشت
استغفار داشته باش
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
برای آمرزش گناهان خودتون و ظهور زودتر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ده صلوات بفرستید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رزاقی
۰۷:۱۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
با عرض سلام
البته تحقیق جالبی هست اما طبق روایات موجود در کتب شیعه امام زمان سلام الله علیه روز جمعه ظهور خواهند کرد در حالیکه در این مقاله روز عاشورای سال ۱۴۰۱ ظهور خواهد کرد با توجه به تقویم امسال روز عاشورا در روز دوشنبه است .
Iran (Islamic Republic of)
منتظر گنهکار
۲۲:۴۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
واقعا مطلب زیبایی هستش
الان که سال 1401 شده و میبینیم که اسرائیل داره نفسای خودشو میکشه میتونیم بهتر درکش کنیم.
کاش همین مطلبو الان تو جهان منتظر کنن که همه بفهمن قرآن ما چقدر ارزشمند و علمی هستش
Iran (Islamic Republic of)
منتظر ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام خداقوت
عزیزان مشتاق؛چرا فکر میکند مانع اصلی ظهور اسقاطیل است؟

یعنی اگر از همین فردا صبح اینها محو بشن مولای من و شما عینا و درجا ظهور میکنن؟

قرآن می فرماد ای آنانی که به انتظار نشسته اید! "فنتظروا،انی معکم من المنتظرین"
ظهور انتظار نمیخواد انتقام هم نمیخواد فقط اتصال میخواد!
مولای من و شما اسمش "قائم" هست
یعنی قیام کرده؛خود او منتظر ماست دوستان
خیلی مراقب باشید
علی مولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
از چند سال پیش که این مقاله رو خوندم منتظر ماه رمضان امسال بودم. فقط 15 روز مونده تا 23 رمضان 1401
ان شالله ندای انا المهدی عج به گوش برسه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۵۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
امروز هشتم رمضان 1401 شمسی.6-7 سال پیش این مقاله رو خواندم.و هر روز منتظر امسال بودم.خداروشکر که عمر داد که تا امروز باشم.امیدواریم به ظهور در شب های قدر و یا نهایتا تا پایان بهار ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
حسین خلیلی نژاد
۲۱:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عالی خیلی چیزا که نمیدانستیم که خواندن این متن ها به دانش .ما اضافه شد باتشکر.پایه ظلم وفساد برچیده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
هنوز 12 ماه مونده تا پایان 1401
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
شاید نابودی اسرائیل چند سال دیگر باشد
معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
وعده الهی است که نابودی رژیم صهیونیستی یهود
همین امسال 1401 هستش
اگر اخبار رو هم بخونید ایران به بمب اتم رسیده و برجام هم شکست خورده
و یهودیان هم مشغول رزمایش نظامی برای حمله به ایران هستند
جنگ بزودی آغاز خواهد شد
و طبق وعده الهی امسال سال نابودی یهودی ها هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
17:42
سلام برادر این مطلب اشتباهه
تمام ارقامش الکی بود خواستن ایمان مردم رو سست سازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
یجا اون وسطا نوشته بودی 2166 تقسیم بر 19 میشه144 که اشتباهه .سرهمین مطلب به بقیه ماجرا مشکوک شدم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه داداش گفته۲۱۶۶تقسیم بر ۱۹ میشه۱۱۴ کی گفته ۱۴۴ قشنگ متن رو نگاه کن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
اگر این پیش بینی ها درست از آب در نیومد اونوقت کجای کار ایراد داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
ایراد در موضوع تطبیق و پیش بینی ما برای اون حادثه بوده ولی به هر حال باید اتفاق مهمی بیافته هرچند اون چیزی که مد نظر ما بوده نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۲۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
الهم عجل لولیک الفرج
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
ایوالله عالی بود خیلی لذت بردم انشالله که آقا بیاد خسته شدیم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۰:۳۸ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
بسم الله الرحمن الرحیم
منتظران یک نکته رو فراموش نکنید
نابودی اسرائیل و یهود قبل از ظهور است
و شاید ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هزار سال بعد از نابودی اسرائیل باشد
Iran (Islamic Republic of)
گمانم
۰۳:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اعوذ بک بارب
عرض ادب واحترام دارم محضرشامخ شهدای عزیز امام شهدا.پیرو محبت قلبی که ازبدوبه شاگرداصیل مکتب پیرخمین یعنی پدرگرانقدررهبرعزیزم دارم.دوسه روز میشه دیدم نشیتم یه جایی‌چندپاسدارسپاهی اومدن گفتم برادرچخبره برگشت گفت برادراسراییل رانابودکردیم.وان شالله هم که همینجوریه
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا صادقی
۰۴:۳۹ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
امروز 25اسفند 1400 هست، اینجوری که فهمیدم 17 مرداد 1401 که روز عاشوراست، روز نابودی اسرائیل هست. سه شب پیش هم سپاه 12موشک به سمت موساد تو اربیل شلیک کرد. کرونا و جنگ روسیه هم اتفاق افتاده. امیدوارم چه درست و چه غلط زندگی خوبی برای هممون در پیش باشه. واقعا مردم خسته هستن، از بی عدالتی ها، از بیماری های مرگبار، از وضعیت اقتصادی، از جرم و فحشا، از آلودگی هوا و خشکسالی.
Iran (Islamic Republic of)
احمد عزت زادگان
۰۸:۴۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
ان شاالله تا چند ماه دیگه اتفاق های خوب و عجیبی خواهیم دید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۵۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام مطلب جالبی است منتها یه بنده خدایی میگفت اینکه ظهور نزدیک هست شکی درش نیست ولی از اینکه تاریخ دقیق مشخص کنیم و یا سال خاصی رو بگیم بنظرم کار چندان شایسته ای نیست چرا که حتی اگر برای یک روز هم اشتباه کنیم میتونیم به باور مردم آسیب بزنیم الان یکی از دوستان توی نظرات تاریخ 14 اسفند رو ذکر کرده بودند که الان 19 ام هست ولی آنچه باید اتفاق نیافتاده است. ظهور آقا بسیار نزدیک هست و در بازه ای حدود چند صد سال از الان احتمالش بسیار قوی هست منتها خواهشمندم از ذکر تاریخ در خصوص ظهور ایشان خودداری کنید و سعی کنیم خود را برای ظهور ایشان آماده کنیم امام زمان ارواحنا فداه آمدنی نیست آوردنیست
Iran (Islamic Republic of)
سحر ذهبی
۰۸:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
زمان ظهور با اراده خداوندمحقق میشه ان شاالله بر دینمان ثابت قدم باشیم
Germany
رضا
۱۴:۵۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سه سال پیش این مطلب را خواندم و منتظر بودم سال ۲۰۲۲ شود که شد .....در اعجاز قران و علم ازلی خداوند شکی نیست .و اینکه علوم در قران جمع شده شکی نیست .اتفاقات شاید خیلی دقیق تفسیر و بهره برداری نشده باشد اما در مجموع بسیار قابل تامل و تذکر هست.
Hong Kong
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
با سلام چرا شما به تاریخ دقیق اشاره نکردید 5 3 2022 14 اسفند روز شنبه صبح اسراییل نابود میشه من تو یه مقاله خوندم امیدوارم درست باشه وما ازسربازان امام مهدی (ع) باشیم انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۵:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
من این مطلب را چندین سال پیش مطالعه کرده بودم و کاملا از یادم رفته بود تا این که خیلی اتفاقی امروز دیدمش(چه روزگار عجیبیه)اولین بار که خواندمش مطمئن شدم که سال 2022 رویداد های مهمی قراره رخ بده و الان که اوایل سال 2022 هست روسیه به اوکراین حمله کرده‌ ‌و امریکا که مهم ترین متحد اسرائیل هست درگیر روسیه و چین شده و اکثر تحلیل ها امریکا را بازنده قطعی این تقابل میدونن و چقدر این مطلب درست بود که سال 2022 اغاز افول و نابودی اسرائیل هست، امیدوارم خداوند به من حقیر و تمام دوستداران حضرت مهدی (عج) ترحمی کند و زمان ظهور ایشان را درک کنیم و در رکاب ایشان باشیم ان شاء الله.
Iran (Islamic Republic of)
ستاره شب
۱۸:۵۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
زمان عجب چیز عجیبیه
ده سال پیش این مطلب رو نوشتن
الان هم سال 1400عه و یک ماه دیگه میشه سال موعود ان شالله :)
الان که یکی داره پیامم رو میخونه شاید سال 1402 باشه
شاید امام زمان ظهور کرده اون موقع :)
Iran (Islamic Republic of)
احمد عزت زادگان
۰۶:۵۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
امید دارم که ان شاالله هر چه زودتر منجی عالم بشریت ظهور کنن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۳۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
این سیره علمای ما بوده است که بنا به روایات «کذب الوقاتون» در مقابل کسانی که برای رؤیت و ظهور حضرت مهدی(عج) وقت تعیین می‌کنند سینه سپر کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
این موضوع ربطی به بیان زمان ظهور نداره در مورد نابودی اسراییله اینطوری پیامبر هم در سوره روم پیشگویی کردند پس بگیم کذبه نعوذبالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
ان شالله 1401ظهور اتفاق بیفته به امید خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
بابا فكر نان باش ... من ماهي 5ميليون مي گيرم 4 تومن اجاره خونه. 1 تومن نفقه خانم. خودم باد هوا.... يه فكري به حال امثال من كنيد. و من الله توفيق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
بابا فكر نان باش ... من ماهي 5ميليون مي گيرم 4 تومن اجاره خونه. 1 تومن نفقه خانم. خودم باد هوا.... يه فكري به حال امثال من كنيد. و من الله توفيق
Iran (Islamic Republic of)
Armin
۰۱:۱۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
ان شاء الله که به زودی شاهد نابودی اسرائیل باشیم ،خلاصه که ما منتظر فرمان رهبر انقلاب هستیم ، اسرائیل که سهل است دنیا رو هم میگیریم
ان شاء الله که نابودی اسرائیل و ظهور آقا صاحب الزمان در زمان حیات آقای خامنه ای اتفاق بیفتد و ما هم توفیق زیارت آقا صاحب الزمان رو از نزدیک داشته باشیم ، واقعا ظلم و فساد دنیا رو فرا گرفته
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام..به خاطر موضوع ..این متن به نظرم جالب اومد ولی همون اوایل متن ک دیدم زمان ظهور اپام زمان پیش بینی شده دیگه نخوندم(وفتی گفته میشه در سال ۲۰۲۲ به دست امام زمان ان افراد کشته میشن ینی حداقل امام زمان باید در سال ۲۰۲۲ ظهور کرده باشد ) حدیث داریم از سند معتبر که کسانی که وقت تعبین میکنند دروغگو هستند..همین افراد حالا فرض میزاریم ناخواشته چنین کاری کردن موجب بی اعتمادی مردم به دین میشوند و ما مردم هم نباید دامن بزنیم.موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۰۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
تفسیر قرآن که بچه بازی نیست...این چه جورشه دیگه...یه جا در شمارش کلمات و خودش یه کلمه ست
ی جا دیگه و بالحق رو مثلا یک کلمه حساب میکنه...به هر زوری که شده درصدد اثبات ادعای خودشه بنده خدا....
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار
۰۸:۵۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
ان شاالله در ۱۴۰۱ شاهد نابودی اسرائیل و ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
الحمدالله
فتح قدس نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اتفاقا نابودی اسرائیل به ظهور امام زمان خوب هم ربط داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
با سلام. فارغ از صحت و سقم این اعداد و ارقام، مهم اصلاح خودمونه که برای اصلاح جامعه بشری اول باید از خودمون شروع کنیم تا برکات خداوند شامل حالمون بشه و از این فلاکت خلاص بشیم. خداوند به زمان قبل ظهور اسلام میگه جاهلیت نه اینکه نادان بودند حتی از نظر شعر و معماری و جنگ آوری خیلی قوی بودند. جاهلیت یعنی سردرگمی و گم کردن مسیر رشد. پس فکر نکنید که الان جامعه به ظهور نیاز نداره. الان همه سردرگمیم و مرز میون خوب و بد نامشخص شده و اتفاقا خیلی به امام نیازمندیم. چون بدون ایشون راه را از بیراهه تشخیص نمیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۲ دی ۱۴۰۰
سلام وخداقوت به شما که وقت گذاشتید واین متنها وعبارات ورمزگشایی رو اطلاع رسانی کردید وسلام به همه دوستان که وقت گذاشتن واین مطالب رو خوندن من یقین دارم ان شاالله خبرهای خوبی درراهه وبه همین زودیها دنیا شاهد تحولاتی خواهدشد لطف خدا وامام زمان پشت وپناهتان
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۲:۴۴ ۱۱ دی ۱۴۰۰
اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۱ دی ۱۴۰۰
سلام در رزمایش بسیار مهم پیامبر اعظم حمله به اسرائیل شبیه سازی شد!
فقط یه معنی داره
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۵:۱۶ ۱۰ دی ۱۴۰۰
بنظربنده کاملادرست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۰ دی ۱۴۰۰
خدایا ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرحمن
۰۱:۳۹ ۰۲ دی ۱۴۰۰
سلام دوستان من اهل سنتم و امیدوارم منجی درسال ۲۰۲۲ ظهور کنه انشالله اما یه سوال بعد از ظهور منجی قیامته یا زندگی هنوز ادامه داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۱ دی ۱۴۰۰
ادامه داره زندگی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۳۲ ۲۲ دی ۱۴۰۰
سالهی سال به اون اندازه ای که خدا اراده کندادامه داره و تازه قسمت خوب زندگی بشر شروع می شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۰ تير ۱۴۰۱
طبق روایات متعدد و معتبر زندگی جریان دارد و رجعت هست با عمرهای طولانی و آبادانی زمین و عدالت و ....
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۰۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
با سلام .
در اینکه قرآن علوم اعداد رو هم داره شکی نیست ولی عرض کنم در مورد پیشگویی برای نابودی اسرائیل درست نیست و اتفاقا یهودیان و فراماسون ها بیشتر به فکر نابودی قران و عقاید مردم هستند که با این طریق بتوانند روحیه ی آحاد مردم رو تضعیف کنند ...اونا بیشتر از ما به مسائل قرآنی آگاهند و تحقیق میکنند و چه معلوم که این هم نشات گرفته از تحقیقات اون ها برای ضربه زدن به اسلام و قرآن باشه... یکسری محاسبات و اعداد اصلا درست نیستند ، مثلا عمر نوح نوشته ۹۵۰ و تعداد کلمات مربوطه هم نوشته ۹۵۰ هست که اصلا هم اینجور نیست.
مثلا بعضی جاها دو کلمه رو یک کلمه تلقی کرده مثلا بشه آخرش ۳۰۹ و تطبیق بده به تعداد سال های اصحاب کهف و خیلی مسائل دیگه ..
مثل قضیه ی ۲۱ دسامبر ، اینا خودشون حواشی و جریانات رو طبق قران میخوان درست کنند و واقعا هم اینکارو میکنند ، درسته نمیتونند قران رو تغییر بدن ولی میتونن راحت عقاید مردم رو تغییر بدن ..پس هوشیار و آگاه باشید... دلتون رو به این مسائل زیاد گرم نکنید ...درسته اسرائیل قطعا نابود خواهد شد ولی هیچوقت سال قطعی تعریف نکنید و انسان به غیر از امام زمان کسی نمیتونه دقیق قرآن رو زیرو رو کنه و بفهمه ... عترت با قران و قران با عترت هستش و هیچ کدوم جداشدنی نیست.... نباشه مثل سال ۲۰۱۲ که جهان رو به خاطرش به چالش کشوندن و فیلم هم ساختن که قطعا نابود میشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
منم محاسباتی داشته ام و به استناد همین سوره اسرا عرض میکنم که سال آینده سال افول آمریکا و ابرقدرتی اسرائیل هست و البته سومین و خطرناک ترین مرحله عمر دجال و شروع وقایع بزرگ قبل از ظهور که‌ حدود پانزده سال سخت طول خواهد کشید و بعد چشمان منتظران به قدوم مبارک حضرت حجت عجل روشن خواهد شد، سفارش اینست که جسم و روح خود را تا ظهور حضرت عشق سالم نگهدارید
Iran (Islamic Republic of)
شیعه
۱۷:۵۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
دوستان چه این اعداد درست باشد یا نه ، آنچه واقعیت دارد مساله ظهور هست که باید همیشه آماده باشیم، هر سال که خدا بخواهد و ما باید تا آن زمان فقط وظیفه مان را انجام بدهیم. ولی مساله دوم اینکه ما یه رهبری داریم که از صادق ترین انسانهای عصر خودش هست که فرموده اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید واین یعنی انشالله ظهور خیلی نزدیکه.اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
امام باقر علیه السلام نیز فرمود:« قائم علیه السلام قیام نمی‌کند تا زمانی که ترس شدید و اضطراب و آشوب و فتنه و بلا مردم را فرا گیرد. قبل از آن نیز طاعون، شورش جنگجویی عرب، نزاع میان مردم و آشفتگی در دین‌شان رخ می‌دهد، به طوری که مردم هر صبح و شام آرزوی مرگ می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
همشون رخ داده برادر من! بیدار شو!
طاعون = کرونا
شروش اعراب = جنگ های یمن و ...
نزاع میان مردم و آشفتگی در دین هم که خودت بهتر از من میدونی که چیزی که عیان است چه حاجت به بیان هست.
مردم هم هر روز آرزوی مرگ دارن با این اوضاع اقتصادی

پس
وقتشه که ظهور شود..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
دوستان سلام الان یه بیست سی روز دیگه میلاد حضرت عیسی و سال 2022 به وقوع می پیونده ولی همچنان اسراییل داره به کارش ادامه میده پس چرا هیچ تحرکاتی تو فلسطین اتفاق نمی افته من هم از خدامه که در سال 2022 اسراییل نابود بشه ولی هیچ نشانه ای نیافتاده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
ظهور یکهویی و دفعتا اتفاق میفته
Iran (Islamic Republic of)
omid
۱۸:۵۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام
نمیدونم چقد خبرها رو دنبال میکنید ولی این روز ها مقامات آمریکایی و اسرائیلی مکررا تهدید میکنن که اگر مذاکرات وین به نتیجه نرسه ( که بزودی اتفاق می افته)، از گزینه نظامی استفاده میکنن یعنی حمله به تاسیسات نطنز و فردو و ... . و قطعا بعد از این اتفاق اسرائیل شخم زده میشه. همین چند روز پیش هم برخی از رسانه داخلی و خارجی خبر از آماده باش سایت های موشکی غرب کشور رو دادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام واقعا دقیقست چون اگر این نباشه یارانش نابود ونا امید میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
بخدادند یگتا درست ست
Italy
صادق
۰۸:۲۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
معلوم نیست چی میشه ان شا الله خیر باشه ولی به نظر میرسه حوادث سنگینی درراهه خدا کمکمون کنه
آخرین اخبار