روز آخر بسکتبال المپیک؛

207 امتیاز در فینال رد و بدل شد/اسپانیا تنها هفت امتیاز کم آورد

در حالی که تیم بسکتبال اسپانیا حریف سرسختی در فینال بسکتبال المپیک به حساب نمی آمد اما بازیکنان این تیم تا دقیقه آخر هم کوتاه نیامده و با اختلاف تنها سه امتیاز، قهرمانی المپیک را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ کوین دورنت یکی از ستارگان تیم بسکتبال آمریکا پیش از بازی فینال مقابل اسپانیا در مورد آسان بودن بازی گفته بود:" این بازی برای ما مانند قدم زدن در پارک نخواهد بود"، درستی حرفهای دورنت در همان اولین دقیقه بازی و پس از اینکه اسپانیا با چهار امتیاز جواب تک گل چندلر را داد،تایید شد. اسپانیا با وجود دو شکست مرحله مقدماتی حریف آسانی برای ستارگان آمریکایی نبود.

برادران گسول، فرناندز، ناوارو و کالدرون ترکیب اولیه اسپانیا را مقابل پل، جیمز، برایانت، دورنت و چندلر تشکیل می دادند. تیمی که به نظر می رسید اولین حریف جدی آمریکا است و تا اواسط کوارتر اول نیز به طور مساوی با حریف قدرتمند پیش می رفت اما از دقیقه پنجم بازی و با پرتاب سه امتیازی کوبی برایانت بازی برای دقایقی دست آمریکا افتاد و اختلاف به 25 بر 16 رسید. تا پایان کوارتر نیز این اختلاف حفظ و بازی با نتیجه 35 بر 27 به نفع آمریکا تمام شد.

اسپانیایی ها در ابتدای کوارتر بعدی به سرعت اختلاف را کم کرده و با خطا روی رودریگوئز نتیجه به 35 بر 34 رسید. بعد از گل لبرون جیمز، اسپانیا با پرتاب سه امتیازی رودریگوئز برای اولین بار پس از یک کوارتر جلو افتاد و تا اواسط وقت دوم بازی نیز به طور کامل بازی را در دست داشت. اتفاق کوارتر اول بار دیگر تکرار شده و آمریکا از اواسط کوارتر کنترل بازی را در دست گرفت اما خوان کارلوس ناوارو بازیکن با تجربه اسپانیا بازی را برای قهرمان اروپا حفظ کرده و نیمه اول با اختلاف نزدیک 59 بر 58 به سود آمریکا پایان یافت.

بازی مساوی دو تیم در ده دقیقه سوم هم ادامه پیدا کرد و دو تیم 24_24 مساوی پیش رفتند اما در ابتدای کوارتر آخر اختلافی شش امتیازی بین دو تیم پیش آمد. در این دقایق پائو گسول و کوبی برایانت دو بازیکن هم تیمی در لس آنجلس لیکرز ستارگان میدان در دو طرف زمین بودند. برایانت برنده نبرد لیکرزی ها بود و با عملکرد خوب خود اختلاف را به 9 امتیاز رساند. در حالی که در دو دقیقه مانده به پایان بازی، امریکا با نتیجه 99 بر 93 از حریف خود پیش بود پرتاب سه امتیازی لبرون جیمز این تیم را از مرز 100 امتیاز گذراند و کار را برای اسپانیا سخت کرد.

تلاشهای مارک گسول در این لحظات هر چند اسپانیا را به حریف نزدیک نکرد اما این تیم را هم در 13 ثانیه به پایان مسابقه به 100 امتیاز رساند و در نهایت آمریکا با پیروزی 107 بر 100 به قهرمانی این دوره از مسابقات بسکتبال المپیک رسید.

کوین دورنت با 30 امتیاز و 9 ریباند بهترین امتیاز آور فینال بود. لبرون جیمز با 19 امتیاز، 7 ریباند و چهار پاس منجر به گل و کوبی برایانت با 17 امتیاز عملکرد دورنت را در تیم آمریکا تکمیل کردند. پائو گسول با 24 امتیاز، هفت پاس منجر به گل و هشت ریباند در ترکیب اسپانیا درخشید و خوان کارلوس ناوارو با 21 امتیاز و مارک گسول با 17 امتیاز بعد از پائو، بهترینهای اسپانیا در این دیدار بودند.

به این ترتیب پرونده بسکتبال المپیک 2012 با قهرمانی آمریکا، نایب قهرمانی اسپانیا و مدال برنز روسیه بسته شد./آق

برچسب ها: المپیک ، بسکتبال ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار