وجود مافیا بین وزارت خانه های مسئول و رواج مارک های تقلبی لوازم آرایش

یک متخصص پوست و مو گفت: گران بودن مواد اولیه استاندارد لوازم آرایش باعث شده تولید کنندگان به سمت تولید لوازم آرایشی با کیفیت نروند.

به گزارش خبرنگاران بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حجم بالای فروش لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت چرا که متاسفانه ایران رتبه اول و دوم جهان را در قسمت واردات لوازم آرایش و مصرف آن را دارد به گونه ای که این مورد در میان جوانان و نوجوانان نیز رواج یافته است موضوع مهم دیگر عدم حمایت از تولید کنندگان داخلی است که باعث رواج مارک های تقلبی، لوازم آرایشی غیر استاندارد و حتی تعطیل شدن برخی از نمایندگی های شرکت های داخلی شده معضل بزرگ دیگر وجود مافیا در بین وزارت خانه های مسئول باعث شده تا برخی از تولید کنندگان داخل به دنبال کاغذ بازی های رایج اداری و پرداخت هزینه های کلان دیگر به فکر تولید لوازم آرایش داخل با کیفیت بسیار بالا نباشند.

دکتر رسول آذر نیا متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: پوست بوم رنگرزی نیست که هر چیزی را به آن بزنیم، لوازم آرایش غیر استاندارد که دیگر جای خود دارد.

کشور ما نیز رتبه اول و دوم جهان را در واردات لوازم آرایشی غیراستاندارد و  مصرف آن را دارد.

وی گفت: گران بودن مواد اولیه استاندارد لوازم آرایشی باعث شده که مواد غیر استاندارد با هزینه ناچیز وارد کشور شود به گونه ای که اگر به بازار سری بزنیم انواع و اقسام لوازم آرایشی با برندهای ناآشنا و حتی به صورت فله ای در مترو و کنار خیابان به چشم می خورد.

* 90 درصد لوازم آرایشی غیراستاندارد است
دکتر آذر نیا در ادامه افزود: حدود 90 درصد لوازم آرایشی که در بازار وجود دارد غیر استاندارد است و انواع و اقسام واکنش های آلرژیک را ایجاد می کند به گونه ای که حتی بسیاری از این واکنش ها تا آخر عمر ماندگار می شوند.

وی تصریح کرد: تولیدات داخلی ما متاسفانه کیفیت چندانی ندارد زیرا مواد اولیه آنها استاندارد نیست و به دلیل گران بودن مواد استاندارد و عدم پرداخت هزینه آن، مواد بی کیفیت تولید می شود که بعضا مورد استقبال نیز قرار نمی گیرد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه کار تیمی بین مسئولان وزارت صنایع و وزارت بهداشت برای حمایت از تولید کنندگان وجود ندارد .

* برخورد با فروشندگان لوازم آرایش تقلبی شدت می یابد
ندا رونده، سرپرست واحد آرایش بهداشتی معاونت غذا و دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود: کالاهایی که به صورت قانونی وارد کشور می شود ملزم به برچسب است و طی بازدید های ادواری که داریم با تمامی فروشندگان لوازم آرایش تقلبی برخورد شدید می کنیم به گونه ای که برخورد هایمان امسال شدت یافته و لوازم آرایشی تقلبی و قاچاق را نیز جمع آوری می کنیم.

وی گفت: باید در حمایت از کالاهای تولید داخل با اشاره به شعار امسال که سال تولید ملی است کار کنیم تا مصرف کننده آنقدر مطمئن باشد که از محصولات داخلی به دلیل سالم تر بودن استفاده کنند.

رونده تصریح کرد: چنانچه کالایی به صورت قاچاق باشد آن را جمع آوری می کنیم و پس از معرفی به تعزیرات حکومتی برابر قوانین با آن ها برخورد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: الان چند سال است که مانور مشترکی با اصناف و بازرسان مطرح کردیم و تعداد بازدیدها نیز بیشتر شده و مسلماً برخوردها نیز شدیدتر و محکم تر خواهد شد./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار