ارومیه/ نماینده مردم ارومیه در مجلس؛

پزشک خانواده فرصتی برای ایجاد شرایط کاری عادلانه در جامعه پزشکی

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه شرایط و فضای کاری عادلانه‌ای برای پزشکان وجود ندارد، گفت: به نظر می‌رسد طرح پزشک خانواده فرصتی برای ایجاد این شرایط باشد.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: پزشکان زیادی هستند که از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار نامناسبی زندگی می‌کنند، به طوری که برای تامین معاش خود مجبور به تغییر رشته و یادگیری حرفه دیگری می‌شوند.

وی تصریح کرد: به وفور در جامعه، پزشکان مختلفی می‌بینیم به دلیل عدم مراجعه بیماران و شناخته‌نشدن بین مردم از مراجعه به مطب خود ابا دارند، در حالی که دوره‌های تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه‌های معتبر کشور به پایان رسانده و از تخصص و تبحر خاصی در رشته تحصیلی خود برخوردار هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در مقابل افرادی دیده می‌شوند که از همان تخصص و تبحر پزشک بیکار برخوردار هستند اما در مطب‌های خود با انبوه مراجعه‌کننده و ازدحام جمعیت روبه‌رو می‌شوند و به نظر می‌رسد که شرایط کاری مساوی و عادلانه برای همه پزشکان در کشور وجود ندارد.

فتاحی تاکید کرد: ایجاد این شرایط کاری عادلانه و استفاده از توانایی‌های همه پزشکان نیازمند اجرای یک طرح ملی در این زمینه است.

وی با اظهار به اینکه به نظر می‌رسد طرح پزشک خانواده در این ارتباط کاربرد لازم را داشته باشد، اضافه کرد: این طرح یکی از برنامه‌های مترقی و پیشرفته است که باید ضمن رفع نواقص و ایرادهای احتمالی نسبت به اجرایی‌کردن آن اهتمام کرد چراکه با اجرای موفقیت‌آمیز آن نه‌تنها جامعه هدف بلکه فعالان این عرصه نیز از حیث درآمد شرایط رضایت‌بخشی پیدا می‌کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.