ارومیه/ نماینده مردم ارومیه در مجلس؛

لزوم تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد برای آزادسازی گروگان‌های ایرانی از سوریه

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد برای آزادسازی گروگان‌های ایرانی شکل بگیرد تا هر چه سریع‌تر این افراد گرفتار در سوریه آزاد شوند.

 جواد جهانگیرزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ،اظهار داشت: مجموعه تلاش‌های ملی و بین‌المللی در این‌ راستا شکل جدی‌تری به خود گرفته و نمایندگان مردم در مجلس این مسئله را دنبال می‌کنند پس امیدواریم به زودی اتفاق‌های دلنشینی رخ دهد.

وی با بیان اینکه 48 نفر از فرزندان برومند این آب و خاک در بند دشمن گرفتار شده‌اند، اضافه کرد: متاسفانه بین آنها چند نفر از برادران ما و رزمندگان اسلام نیز وجود دارند به همین دلیل تلاش‌ها و پیگیری‌ها برای واردکردن هموطنان به خاک کشور با جدیت کامل دنبال می‌شود به طوری که در کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز این مسئله جزو اولویت‌های کاری است.

جهانگیرزاده شهادت سه نفر از این اسیران را یک شایعه سیاسی و ادعای بی‌اساس دانست و اضافه کرد: همه این افراد در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند به طوری که دولت سوریه اعلام کرده از محل نگهداری ایرانیان ربوده شده اطلاع‌ دارد پس با این اوصاف آزادسازی آنها به مراتب راحت‌تر است همچنین این اقدام ضدانسانی نیز محکوم شده است چون این افراد فقط برای زیارت به این سفر رفته بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پروژه‌های مهم و اولویت‌دار ارومیه مانند راه‌آهن، آزادراه، آزادسازی ادامه خیابان امام خمینی (ره) بر روی میز کار نمایندگان مردم ارومیه قرار دارد اما با پیگیری نمایندگان و با جدیت دولت گام‌های بلندی برای عملیاتی‌کردن این پروژه‌ها و به سرانجام رساندن آنها برداشته می‌شود.

نماینده مردم ارومیه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم این شهرستان را معضل زیست‌محیطی دریاچه ارومیه دانست و اظهار داشت: پروژه‌های مختلف و مهم پیرامون احیای این دریاچه تصویب شده است که یکی از موارد شاخص انتقال آب از رودخانه ارس است ولی با توجه به زمان‌بر بودن اجرای این پروژه باید تا زمان نتیجه‌دادن آن، صبر و حوصله کرد./س

برچسب ها: سوریه ، ارومیه ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.