مشهد/ رییس سازمان زندان های کشور؛

محکومان مالی به زندان معرفی نمی شوند

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کل کشور گفت: طبق آیین نامه محکومیت مالی که در اولایل ماه مبارک رمضان به رییس قوه قضایه ابلاغ نمودندازاین به بعد محکومان مالی به زندان معرفی نمی شود مگر اینکه تمکن داشته باشند .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، غلامحسین اسماعیلی در یازدهمین جشن گلریزان برای آزادی زندانیان مرتکب جرائم غیرعمد و نیازمند خراسان‌رضوی در تالار تربیت نور مشهد برگزار شد،اظهار کرد: روزه یکی از ابزارهای رسیدن به تقوا در ماه مبارک رمضان است و به‌عنوان شاه بیت ماه رمضان نیز به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امروز باید در این گردهمایی به‌ دنبال وصل متقین باشیم وبا وجود اینکه روزه، نماز و سایر اعمال نیک را انجام می‌دهیم سهمی نیز در مورد کمک به نیازمندان و محکومان جرائم غیرعمد برعهده داریم.

اسماعیلی افزود: نماز، روزه، خمس، حج و سایر اعمال پر فضیلت از جمله برجسته‌ترین اعمال به‌شمار می‌رود اما برآوردن حاجات برادران دینی می‌تواند مُهر پایانی و قبولی این اعمال نیک باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: ملتایران ثابت کرده‌اند که همیشه در صحنه‌های نیکوکاری حاضر و پیش‌قدم هستند؛ مردم ایران بنیان‌گذار فداکاری و ایثار هستند.

وی با اشاره به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر در آذربایجان گفت: با تمام کاستی‌هایی که در اطلاع‌رسانی این موضوع وجود داشت اما با رشادت و ایثار ملت جمهوری اسلامی، متولیان امر در کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال‌احمر تمام نیازمندی‌های این آسیب‌دیدگان را دریافت کرده‌اند و جشن گلریزان در سراسر کشور در حال برگزاری است.

اسماعیلی ادامه داد: ما با نشان دادن مسیر و اطلاع‌رسانی شفاف می‌‌‌توانیم مشارکت گسترده مردم را در تمام امور شاهد باشیم.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: 11 هزار و 930 نفر زندانی جرائم غیرعمدی در سال 90 در کل کشور با منابع مالی از زندان آزاد شدند و همچنین 12 هزار و 700 نفر زندانی نیازمند با کمک خیران، دولت، مجلس، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بیمه آزاد شدند.

اسماعیلی افزود: 12 هزار و 500 نفر زندانی نیازمند هنوز در کشور وجود داردکه رقمی بالغ برهشت میلیارد تومان مجموع بدهی این افراد است که باید تدابیری جدی اندیشیده شود تا به این زندانیان افزوده نشود.

رئیس سازمان زندان‌ها یاد آور شد: نیازمندی برخی افراد هنوز در کشور به قوت خود باقی است حتی با نیامدن به زندان که باید در این توجه خاصی صورت گیرد.

اسماعیلی گفت: بودن در زندان برای خانواده‌های زندانیان از مصیبت بدتر است زیرا لطمه‌های حیثیتی به آنان ایجادوارد می‌کند و ممکن است برخی خانواده‌ها به جرم و جنایت نیز وارد شوند و باید با کمک خیران و نیکوکاران مشکلات جامعه هرچه سریع‌تر برطرف شود./س

برچسب ها: زندان ، محکوم ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.