امیر پوردستان:

آمريكا با كوچكترين اشتباه دچار سرنوشت شوري مي‌شود/ دنیا مهیای یک مهمان ویژه

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: به عنوان یک شخص مطلع عنوان می‌کنم که آمریکایی‌ها 2 سال قبل بعد از افغانستان و عراق، قصد حمله به جمهوری اسلامی ایران را داشتند اما به دلیل توانمندی‌های بالای ایران نتوانستند این کار را انجام دهند. اگر آمریکایی‌ها مرتکب کوچکترین اشتباهی شوند بلای شوروی سرشان خواهد آمد و دچار فروپاشی عظیمی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجلیل از آزادگان این نیرو که پنج‌شنبه شب در ساختمان مهندسی نزاجا برگزار شد با بیان اینکه آزادگان نیروی زمینی غیرت‌مردانی هستند که سال‌ها اسارت را تحمل کرده‎‌اند، اظهار داشت: این عزیزان الگویی برای جوانان امروز هستند که به راستی عزت و شکوه انقلاب اسلامی را به ارمغان می‌آورند.

*شرایط حساس و ویژه منطقه

وی شرایط حاکم بر منطقه را بسیار حساس و ویژه خواند و تصریح کرد: تمام منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دچار التهاب عجیبی شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: از منظر بسیاری از کارشناسان، بیداری اسلامی برگرفته از تدابیر استکبار جهانی و آمریکا است و تعدادی هم می‌گویند خودجوش و مردمی است ولی رصد اطلاعات بدست آمده این نتیجه را می‌رساند که این جریان‌ات خودجوش بوده و آمریکا هیچ نقشی در آن ندارد.


*ويژ‌گي‌هاي پيچ تاريخي دنيا

وی اهداف آمریکا برای نقش‌آفرینی در موج بیداری اسلامی را بنا به فرموده مقام معظم رهبری ساختن یک سر برای بدن توصیف و اظهار داشت: آمریکایی‌ها به بهانه تسلط بر منطقه وارد خاورمیانه شدند و اسم تدابیر و سیاست‌هایشان را هم ژئواکونومیکی گذاشتند لذا این هدف، هدف آشکار آنها در منطقه بود.

پوردستان اهداف پنهان آمریکا در منطقه را جلوگیری از حرکت بیداری اسلامی دانست و تصريح كرد: تلاش استکبار این بود که حرکت بیداری اسلامی در منطقه آغاز نشود و اگر چنین شد بتوانند این حرکت را کنترل کنند.

وی تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "دنیا امروز در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است" را بسیار کارساز عنوان کرد و افزود: وقتی که شما به پیچ می‌رسید ناچارید سرعت اتومبیل خود را کم کنید و الزاما یا باید به چپ بروید یا به راست و یا دوباره برگردید و اگر احیاناً حواستان پرت شود خودرو شما واژگون خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین اظهار داشت: امروز دنیا و به‌ویژه آمریکا در یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌اند؛ امروز از تجهیزات آمریکا چیزی کم نشده، ناوها، زیردریایی‌هاي اتمی، اف 16 ها را دارند اما سرعتشان گرفته شده است.

پوردستان با بیان اینکه حرکت‌های بیداری اسلامی آمریکا را مجبور کرده است که راهبرد خود را در منطقه تغییر دهد، خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها مرتکب کوچکترین اشتباهی شوند بلای شوروی سرشان خواهد آمد و دچار فروپاشی عظیمی خواهند شد.


*آمریکا درگیر بحران هویتی است

وی آمریکای امروز را آمریکای درگیر در بحران هویتی برشمرد و افزود: آمریکا به چند دلیل با جمهوری اسلامی ایران عناد می‌ورزد و به نام تحریم‌های فلج‌کننده به دنبال فشار بر ایران است.

پوردستان احساس آمریکایی‌ها مبنی بر سرمنشا بودن ایران در تحولات بیداری اسلامی را نخستین دلیل عناد دولت‌مردان این کشور نسبت به کشورمان برشمرد و تصریح کرد: آنها می‌گویند که ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه خودشان را به روی روحانیون دیگر کشورها باز گذاشته تا با محتویات انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند و این دلیلی بر آغاز انقلاب‌ها در منطقه است.

فرمانده نیروی زميني ارتش پیشرفت تکنولوژیکی ایران در تسلط بر فضا با پرتاب ماهواره‌ها و نانو‌تکنولوژی را دلیل دوم دشمنی آمریکا با ملت ایران دانست و ادامه داد: آنها تلاش می‌کنند تا الگوی ایران اسلامی را در چشم دنیا ضعیف و ناچیز جلوه دهند.

وی شکست آمریکا در راهبرد استراتژیکی را دلیل سوم عنوان کرد و گفت: به عنوان یک شخص مطلع عنوان می‌کنم که آمریکایی‌ها 2 سال قبل بعد از افغانستان و عراق، قصد حمله به جمهوری اسلامی ایران را داشتند اما به دلیل تواتمندی‌های بالای ایران نتوانستند این کار را انجام دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه آمریکا قبل از هر اقدامی 5 مولفه مختلف را تست کرده و تیک می‌زند و بعد عملیات نظامی را آغاز می‌کنند، اظهار داشت: وقتی آنها دیدند نیروهای مسلح و ارتش و سپاه از آمادگی کاملی برخوردارند و مردم متحد و پشت سر رهبری با درایت و هوشمند هستند، ناامید از جنگ سخت، تهدید نرم را در دستور کار قرار دادند.


*دنیا مهیای یک مهمان ویژه است
 
وی تحریم‌های اقتصادی و به سبب آن فاصله انداختن بین مردم و نظام را از مولفه‌های جنگ نرم توصیف و تصریح کرد: آنها به زعم باطلشان فکر کردند که با ایجاد رخنه در بین حاکمیت ایران را تحت کنترل در می آورند.

فرمانده نیروی زميني ارتش در پایان با بیان اینکه دنیا مهیای یک مهمان ویژه است، خاطر‌نشان کرد: منتظر واقعی آن است که حرکت کند نه انکه ساکن بماند؛ استکبار خودش را بیچاره‌تر کرده و خداوند عذاب دردناکتری برای او تدارک دیده است

انتهاي پيام/

برچسب ها: پوردستان ، ارتش ، آزادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
حرفای پرمعنا و عجیبی است......
آخرین اخبار