تويوتا تازه ترين خودروي اسپرت خود را به بازار عرضه کرد

تويوتا براي نخستين بار در سيزده سال گذشته به توليد خودروي اسپرت روي آورده است.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اِن اِچ کي، مقامات خودروسازي تويوتا اين روزها تلاش مي کنند نظر رانندگاني را که خودرو کالايي مصرفي نمي دانند، به خود جلب کنند. بدين منظور، مقامات تويوتا براي نخستين بار در سيزده سال گذشته از يک خودروي اسپرت رونمايي کرده اند. اين خودرو که تويوتا 86 نام دارد، قابليت تنظيم و انتخاب قطعه بر اساس سليقه افراد را دارد و رانندگان مي توانند براي افزايش مهارت خود از آن استفاده کنند. تِتسويا تادا، از مهندسان برجسته اي است که سرپرستي تيم طراحي اين خودرو را بر عهده داشته است.طراحي و ساخت تويوتا 86 توسط تادا و تيم مهندسي وي، پنج سال به طول انجاميد. اين خودرو مجهز به موتور دو ليتري است که دويست اسب بخار قدرت توليد مي کند. خودرو در مقايسه با ديگر خودروهاي اسپرت موجود در بازار بهترين عملکرد را ندارد، اما پايين بودن مرکز ثقل تويوتا 86 و فرمان پذيري آن در پيچ ها، رانندگي با اين خودرو را به تجربه لذت بخشي تبديل مي کند.


تِتسويا تادا مي گويد راننده بايد نقش اصلي را داشته باشد و نه خودرو، ما از اين ايده در ساخت تويوتا 86 بهره گرفتيم. تويوتا 86 را مي توان خودرويي با فناوري پيشرفته اندک دانست زيرا فناوري هاي ويژه چنداني در آن به کار نرفته است. با اين وجود، ما از فناوري هاي خوب در خودروهاي قديمي استفاده کرديم و آنها را روزآمد کرديم تا راننده هنگام نشستن پشت فرمان واقعاً هيجان زده شود.
تويوتا بعد از دو سال تجربه سختي ها، مجدداً به دنبال تثبيت جايگاه خود به عنوان خودروساز پيشرو در دنيا است. اين شرکت ژاپني در شش ماه نخست سال 2012 ميلادي، فروش خوبي داشته است. پرفروش ترين محصولات تويوتا همچنان پريوس به عنوان خودروي سازگار با محيط زيست و ديگر خودروهاي هاچ بک با مصرف سوخت پايين هستند.




اما چه چيزي سبب شده است که تويوتا، خودروي اسپرت جديدي را به بازار عرضه کند و چرا الان را براي چنين کاري انتخاب کرده است؟ تادا مي گويد برخي مي گويند علاقه مردم به خودرو کاسته شده است. تويوتا براي معکوس کردن اين روند، گام هايي برداشته است، اما ما نمي توانيم اين روند را متوقف کنيم. خودرو نيز به جمع کالاهاي مصرفي پيوسته است. ما بزودي وارد عصري مي شويم که در آن قيمت خودرو بر اساس اندازه و مصرف پايين سوخت تعيين مي شود. اگر بخواهيم با اين گرايش مبارزه کنيم بايد ارزش هاي ديگري مانند رتبه يا تجربه رانندگي بهتر را در خودروها داشته باشيم و خودروهايي توليد کنيم که فقط جنبه کالاي مصرفي نداشته باشند. براي دستيابي به اين هدف، خودروي اسپرت بهترين گزينه است.

تادا با ايجاد تغيير در رويه گذشته خودروسازي تويوتا کوشيده است از تبديل شدن خودروهاي اسپرت به کالاهاي مصرفي جلوگيري کند.  اين مهندس افزود خودروهاي تويوتا مانند لِکسوس تنها زماني به بازار عرضه مي شوند که مجوز لازم را از نشست هاي سه گانه براي بررسي طراحي، دريافت کنند. تقريبا همه مديران برجسته در اين جلسه ها شرکت دارند. در اين نشست ها، طراحي خودرو پيچيده تر مي شود و همه مولفه هاي عجيب حذف مي شوند. اما در اين روند اغلب اوقات، ويژگي هاي منحصر به فرد خودرو نيز از بين مي روند.
اين مهندس مي گويد به نظرم الگوي تجاري براي سودآوري از طريق فروش خودرو تغيير کرده است. بعد از ورشکستگي بانک ليمان برادرز، ما دريافتيم که افزايش نامحدود فروش خودرو، توهمي بيش نيست. بنابراين به اين نتيجه رسيديم که بايد به دنبال سود اندک براي مدت طولاني تر باشيم. رانندگان خودروي اسپرت به تجربه رخدادهاي متفاوت و تعويض قطعات خودرو پس از خريداري آن علاقه دارند.
تادا، نمونه اوليه تويوتا 86 را به دويست نفر از کارمندان تويوتا که خودروهاي اسپرت دارند، نشان داد. محصول نهايي، نتيجه بازخورد و پيشنهادات آنها است. خودروسازي تويوتا در سه ماه نخست توليد محصول اسپرت خود، سيزده هزار دستگاه تويوتا 86 فروخته (پيش فروش کرده) است، که اين ميزان از ارقام پيش بيني شده نيز فراتر رفته است.

برچسب ها: تویوتا ، خودرو ، اسپرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار