تعویق نشست سازمان ملل درباره سوریه

نشست گروه اقدام درباره سوریه که قرار بود در سطح سفیران کشورهای عضو این گروه صبح جمعه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تشکیل شود، به تعویق افتاد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛  مسئول بخش رسانه ای نمایندگی روسیه نزد سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: جلسه ای که قرار بود به دعوت روسیه، صبح جمعه در سازمان ملل برگزار شود، به خواست برخی از کشورهای عضو گروه اقدام به تعویق افتاده است.

آنتوان آسپنسکی ضمن خودداری از ذکر اسامی کشورهای درخواست کننده این تعویق افزود: هنوز زمان بعدی برگزاری این جلسه نیز مشخص نشده است.

نماینده روسیه عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که نشست با هدف بررسی آخرین اوضاع سوریه و نیز پیشنهاد روسیه مبنی بر مشارکت ایران و عربستان در بحثهای مربوط به سوریه برگزار می شود.

ویتالی چورکین در این باره تاکید کرده بود که ایران و عربستان می توانند از قدرت و نفوذ خود برای تاثیر گذاردن بر دو طرف درگیر در سوریه استفاده کنند تا خشونت ها خاتمه یابد.

آمریکا پیش از این، درباره نشست ژنو گروه اقدام که دهم تیر ( 30 ژوئن) برگزار شد، تهدید کرده بود در صورت حضور ایران، در آن نشست شرکت نخواهد کرد.

با توجه به سابقه موضوع، رسانه ها احتمال می دهند نمایندگی آمریکا درخواست کننده اصلی تعویق نشست روز جمعه گروه اقدام بوده است.

خبرنگاران بسیاری به منظور پوشش نشست روز جمعه گروه اقدام، به مقر سازمان ملل متحد آمده بودند که با اعلام تعویق این نشست، محل را ترک کردند.
برچسب ها: سوریه ، سازمان ، ملل ، تعویق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار