اراک/

آب درماني ، راهي براي بهبود افراد مبتلا به كمردرد

نتايج يك پايان‌نامه كارشناسي ارشد رشته تربيت بدني نشان داده، با وجود تصور بسياري از افراد، جلوگيري از فعاليت افراد مبتلا به كمردرد مزمن باعث محدوديت‌هاي حركتي بيشتر و در نتيجه شدت درد در درازمدت خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک محققان در تحقيقي به بررسي و مقايسه آثار يك دوره برنامه هشت هفته‌اي آب درماني در افراد مبتلا به كمر درد مزمن پرداخته اند .در اين پژوهش مشخص شد تمرينات آب درماني بر ميزان افزايش انعطاف‌پذيري عضله همسترينگ و دامنه حركتي كمر نسبت به تاثير تمرينات آب درماني بيشتر است.

بر اساس بررسي‌هاي به عمل آمده در یک پايان‌نامه؛ با وجود تصور بسياري از افراد، جلوگيري از فعاليت افراد مبتلا به كمر درد مزمن نه تنها باعث تحليل عضلاني و ضعف عضلات مي‌شود بلكه باعث محدوديت‌هاي حركتي بيشتر و در نتيجه شدت درد در دراز مدت خواهد شد. جامعه آماري اين پژوهش شامل 30 نفر مرد مبتلا به كمر درد مزمن، از سه گروه آب درماني و به صورت تصادفي بودند كه با آگاهي كامل از مراحل اجراي كار انتخاب شدند و برنامه‌هاي آب درماني، به مدت هشت هفته و سه بار در هفته انجام شد و ميزان درد، انعطاف پذيري عضله همسترينگ و دامنه حركتي هر سه گروه اندازه‌گيري شد.

در اين پايان نامه مشخص شد كه مجموعه برنامه‌هاي آب درماني مي‌تواند وضعيت جسماني و عملكرد حركتي را در اين گونه از بيماران بهبود بخشد. حركت در آب به دليل كاهش فشار مفصلي باعث بهبود فعاليت روزانه و در نتيجه افزايش دامنه حركتي مفصل دار در اين گونه افراد شده است./س

برچسب ها: آب در مانی ، بهبود ، کمردرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.