کرمانشاه /

مبادلات مرزی در مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی یك هفته تعطیل شد

فرماندار قصرشیرین از تعطیلی مبادلات مرزی در مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی گفت: در این مدت هیچ گونه فعالیت اقتصادی (صادرات و واردات كالا) در این مرزها صورت نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین پروین گفت: با توجه به تعطیلی دو روزه عید سعید فطر در تقویم كشورمان، در این ایام هیچ گونه فعالیت اقتصادی صادرات كالا از مرزهای پرویزخان و خسروی انجام نمی شود ولی طرف عراقی به خاطر تعطیلات چند روزه عید فطر در كشورشان، درخواست توقف فعالیت های اقتصادی در این مرزها را برای مدت یك هفته داشتند كه مورد موافقت ما هم قرار گرفت.

وی افزود: ، در روزهای غیرتعطیل سال بطور میانگین روزانه 700 كامیون كالا از مرز پرویزخان به اقلیم كردستان عراق صادر می شود از روز شنبه چهارم شهریور ماه سال جاری فعالیت های از سرگرفته می شود.

پروین اظهار داشت: همچنین تردد تانكرهای سوخت عراقی به ایران از مرز پرویزخان نیز از اول تا ششم شهریور ماه امسال انجام نمی شود ضمن اینكه در این ایام تردد مسافر و تردد كوله بر نیز از این مرز متوقف خواهد بود.

فرماندار قصرشیرین گفت: تردد زوار عتبات عالیات از مرز خسروی در این ایام دایر است و ترددها كاروان ها كماكان زیرنظر سازمان حج و زیارت انجام می پذیرد كه با توجه به پایان ماه مبارك رمضان، شاهد افزایش تردد كاروان های زیارتی از این مرز هم خواهیم بود.

وی اضافه کرد: هم اكنون به علت ماه مبارك رمضان و كاهش سفرهای عتبات عالیات، روزانه پنج كاروان زایر به عراق اعزام می شود كه با پایان ماه مبارك بطور قطع تعداد كاروان ها و تقاضا برای انجام سفرهای عتبات بیشتر هم خواهد شد.

قصرشیرین در غرب كرمانشاه با بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی است.




برچسب ها: تعطیلی ، پرویز خان ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.