فرورفتن ناخن در انگشتان پا و مشكلات ايجاد كننده آن

بامشکل فرو رفتن ناخن در کناره های انگشت پا آشنا شده و به علل و نکاتی دراین رابطه توجه کنید.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هئیت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فرو رفتن ناخن در گوشت کناره های انگشت پا، یکی از بیماری های نسبتا شایع و مزمن است که موجب ناراحتی و مشکلاتی می شود.
وی تصریح کرد: علت شایع ایجاد این مشکل پوشیدن کفشهای نامناسب و تنگ است که شرایط را برای عفونت های باکتریال و قارچی فراهم کند.
انتظاری افزود: فرد دچار این مشکل به هنگام راه رفتن دچار اذیت شده و احساس درد در آن ناحیه می کند و اگر این مسئله با عفونت همراه شود ترشحات چرکی، التهاب، قرمزی و درد شدیدی در فرد مشاهده می شود که سبب بروز مشکلات خواهد شد.
وی به افراد توصیه کرد: پوشیدن کفشهای مناسب و استاندارد که تنگ نبوده و پنجه آنها باریک نباشد ضروری ولازم است.
انتظاری متذکر شد: افراد برای درمان و اصلاح فرم ناخن ها و عمل جراحی هر چه سریع به پزشک مراجعه کنند./عط
برچسب ها: درد ، کفش ، قارچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مونس
۱۱:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
انگشت شست داداشم به قول حرفتون ناخنش رفته بود تو كوشتش ابتدا پنبه را توسط پماد تتراسايكلين خوب چرب كردم و زير ناخنش فرو بردم و تا مدتي زير ناخنش موند در واقع بنبه باعث شد تا ناخنش كمي بياد بالا و منطقه چرك كرده رو توسط سوزن استرل تخليه كردم هرجند درد شديدي داشت ولي بايد تحمل كرد و گرنه عفونت شديد باعث درد شديدتري ميشد اين بهترين روشي بود كه كردم و زود خوب شد
آخرین اخبار