رايزني هاي امنيتي راهبردي چين و روسيه

"داي بينگو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌" رايزن دولتي چين در هفتمين دور از رايزني هاي امنيتي چين و روسيه بر لزوم تقويت و تحکيم هر چه بيشتر مسائل امنيتي دو کشور تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري شين‌هوا از مسکو ،" داي بينگو " اين اظهارات را در هفتمين دور از رايزني هاي امنيتي راهبردي چين - روسيه با "نيکلاي پاتروشف "دبير شوراي امنيت روسيه در مسکو بيان کرد.
رايزن دولتي چين در اين مذاکرات خاطر نشان کرد چين و روسيه منافع مشترکي در زمينه امنيت راهبردي دارند و دو کشور تلاش هايي را براي تحقق توسعه خود که به محيط هاي مناسب داخلي و خارجي نياز دارد، انجام مي دهند.
وي افزود در اوضاع بين المللي مبهم کنوني ، براي دو کشور اهميت دارد که همکاري و هماهنگي خود را در زمينه مسائل امنيتي راهبردي تقويت و تحکيم کنند.
"داي بينگو" خاطر نشان کرد دو کشور همچنين بايد از يکديگر در زمينه محافظت از حق حاکميت ملي، تماميت ارضي و امنيت حمايت کنند و مسير توسعه را بر اساس شرايط ملي خود در پيش گيرند.
"داي بينگو"  همچنين از دو کشور خواست به اتحاد در زمينه محافظت از اهداف منشور سازمان ملل متحد و نرم هاي روابط بين الملل ادامه دهند، به دنبال جهاني چند قطبي باشند و شرايطي آرام و مناسب را براي توسعه دو کشور و تقويت همکاري هاي دو جانبه ايجاد کنند.
"پاتروشف" نيز از توسعه مشارکت راهبردي چين - روسيه تمجيد کرد و گفت همکاري ملموس دو کشور و همکاري و هماهنگي راهبردي آنها مثمر ثمر بوده است.
 وي افزود چين و روسيه مواضع مشابهي در بسياري از مسائل مهم دارند و هيچ مانعي در روابط دو کشور وجود ندارد.

برچسب ها: چین ، روسیه ، رایزنی ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار