ارومیه/

رجایی و باهنر مخلص ترین نیروهای انقلاب بودند

پروفسور رسول خدابخش استاد دانشگاههای كشور با گرامیداشت هفته دولت و سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت : رجایی و باهنر مخلص ترین نیروهای انقلاب بودند و با خون خویش درخت انقلاب را آبیاری كردند .


پروفسور خدابخش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود : شهیدان رجایی و باهنر خادمان حقیقی ملت بودند و توانستند در مدت كوتاه خدمتشان كارهای بزرگی را انجام دهند كه در تاریخ این ایران هرگز نظیر آن دیده نشده است.

وی اظهار داشت : این بزرگواران به دلیل صداقت ، اخلاص و ساده زیستی توانستند درقلب مردم جای بگیرند و آنچنان در تاریخ انقلاب اسلامی اثرگذار شوند كه امروزه هر دولتی كه روی كار می آید سعی می كند خود راهرو آن بزرگواران معرفی كند .

استاد دانشگاههای كشور ادامه داد : این بزرگواران در شرایط سخت و بحرانی كه دشمنان داخلی و خارجی از هر سوء انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار داده بودند توانستند، ضمن خنثی كردن هجمه های دشمنان نظام ، انقلاب اسلامی در مسیری روشن و متناسب با آرمان های امام (ره) قرار دهند.

خدابخش با بیان اینكه دشمنان گمان می‌كردند كه با ترور شخصیت‌های موثر انقلاب می‌توانند اراده قوی ملت ایران را تضعیف كنند، گفت: اما برخلاف تصور آنان با ترور هر متفكر و اندیشمندی انقلاب اسلامی تنومندتر و پربار تر و مردم مصمم تر شدند.

وی امنیت، آسایش و رفاه كنونی جامعه را مرهون جانفشانی و اخلاص شهیدان دانست و خاطرنشان كرد: فداكاری، ایثار و شهادت شهیدان باهنر و رجایی وظیفه سنگینی بر عهده مسوولان گذاشته تا احساس كنند امانتدار نظام هستند‌ و با‌ید به وظیفه خود در قبال اسلام و نظام جمهوری اسلامی عمل كنند.

خدابخش با اشاره به اینكه خون شهیدان باهنر و رجایی انقلاب اسلامی را بیمه كرد، افزود: مبانی فكری این شهدای بزرگوار باید برای نسل جوان تبیین شود.

وی از روحیه مردمداری، توجه به اقشار ضعیف و در نظر داشتن ارزش‌های انقلاب به عنوان اصول اساسی نظام اسلامی یاد كرد و گفت: دولت خدمتگزار و كارمندان دلسوز و پرتلاش با پیروی از سیره و روش شهیدان رجایی و باهنر برای توسعه پایدار ایران اسلامی تلاش می كنند./س


برچسب ها: انقلاب ، کشور ، دشمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.