عضو کميسيون اقتصادي مجلس:

قيمت كاغذ مصداق سرنوشت كالاهاي محروم از دريافت ارز مرجع است

عضو کميسيون ‌اقتصادي ‌مجلس با بيان اينكه کاغذ از جمله کالاهايي است که تحت تاثير تحريم و بالارفتن نرخ ارز دچار افزايش قيمت شده گفت: قيمت كاغذ مصداق سرنوشت كالاهاي محروم از دريافت ارز مرجع است.

ايرج نديمي نماينده مردم لاهيجان و سياهکل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه افزايش قيمت کالاهاي وارداتي به بالارفتن نرخ ارز و نحوه توزيع آن محصول در كشور بستگي دارد، گفت: کاغذ از جمله كالاهايي است که تحت تاثير تحريم، افزايش قيمت ارز و اولويت‌بندي گروه‌هايي که امر واردات را بر عهده دارند، قرار گرفته و به همين دليل شاهد بالارفتن قيمت اين كالاي فرهنگي در كشور هستيم.

وي در ادامه افزود: سرنوشت کالاهايي که جزء گروه‌هاي انتخاب ارز مرجع قرار نمي‌گيرند و يا زمان تخصيص و پرداخت ارز به آنها طولاني مي‌شود، گراني است و به همين دليل كالاهاي ديگر هم دچار افزايش قيمت مي‌شوند.
 
عضو کميسيون اقتصادي مجلس در پايان خاطرنشان کرد: دولت هنوز بسته ارزي خود را به مجلس ارائه نکرده تا نمايندگان ملت بتوانند بسته‌هاي حمايتي خود از ناشران كتاب را اعلام کنند.
 
گفتني است گراني كاغذ باعث نارضايتي ناشران و اهالي حوزه فرهنگ شده چرا كه افزايش قيمت كاغذ موجب افزايش قيمت كتاب مي‌شود كه اين امر كاهش ميزان خريد و مطالعه كتاب از سوي مردم را به همراه دارد و علاوه بر آن موجب تضرر و تعطيلي رسانه‌هاي نوشتاري خواهد شد.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: ندیمی ، کاغذ ، گرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار