کرمانشاه/

ایجاد فرصت‌های اقتصادی با حضور سران کشورهای غیر متعهد در ایران

نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در خانه ملت گفت: برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران باعث به وجود آوردن فرصت‌های اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


حجت‌الا‌سلام وحید احمدی ، به اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران اظهار کرد: اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد سابقه‌ای 60 ساله دارد.

احمدی ادامه داد: کشورهایی جدا از ابرقدرت غربی و چند کشور اروپایی هم پیمان با آمریکا جنبشی را بیان ساختند که مستقل از این قدرت‌ها باشد چراکه این کشورها کاری جز ایجاد تنش‌، اختلاف و تفرقه‌افکنی، قتل عام آزادی خواهان و کشتار مسلمانان در منطقه ندارند.

وی تصریح کرد: اهمیت این جنبش امروز به جای رسیده است که 120 کشور عضو آن هستند این کشورها سعی دارند به عنوان جامعه بین‌الملل و جهانی خود را معرفی کنند.

نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در خانه ملت با اشاره به اینکه سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد هر سه سال یک بار در اجلاسی به همین نام گرد هم می‌آیند خاطرنشان کرد: ریاست شانزدهمین دوره از این جنبش بر عهده ایران است که در دور قبل بر عهده مصر بود.

وی با بیان اهمیت ریاست ایران در اجلاس کشورهای غیرمتعهد گفت: این ریاست نقش مهم ایران را در برابر استکبار جهانی هم‌چون صهیونیسم، آمریکا و انگلیس که خود را جامعه بین‌الملل می‌دانند و با دانش صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مخالفت می‌کنند بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حضور 120 کشور در کنار یکدیگر باعث به وجود آوردن فرصت‌های مختلف می‌شود اظهار کرد: در این اجلاس مسائل مختلفی مطرح می‌شود از جمله مسائل اقتصادی که منافع اقتصادی در چه زمینه‌هایی است و خود این نشست فضای بسیار مناسبی را برای ایران به وجود می‌آورد./س


برچسب ها: فرصت ، ایران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.