ارومیه / نماینده مردم ارومیه در مجلس؛

میزبانی غیر متعهد ها، جایگاه ایران در مناسبات جهانی را مستحكم خواهد كرد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر جایگاه اثرگذار و سازنده جمهوری اسلامی در مناسبات جهانی گفت : میزبانی تهران از اجلاس غیر متعهد ها، جایگاه ایران در صحنه های بین المللی را تثبیت و مستحكم خواهد كرد.

نادر قاضی پور در گفت و گوی اختصاصی با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود : استكبار جهانی در راس آن آمریكا و رژیم صهیونیستی از برگزاری این اجلاس در تهران به سختی نگرانند و می دانند كه بعد از این اجلاس مناسبات جهانی به نفع ایران و به ضرر غرب رقم خواهد خورد.

وی اضافه كرد: تقویت مواضع ایران در قبال مسائل جهانی و برتری دیپلماسی جمهوری اسلامی در مقابل توطئه ها و ترفندهای دشمنان از نتایج كاملا ملموس این اجلاس خواهد بود، غربی ها برای آنكه آثار و دستاوردهای این اجلاس را كم اهمیت جلوه دهند از هم اكنون تبلیغات و تحلیل های ضد و نقیضی را آغاز كرده اند كه نشانگر موضع كاملا انفعالی آنها است.

قاضی پور یاد آور شد: دستگاه تبلیغاتی غرب در حالی كه این اجلاس را كم اهمیت و بدون نتیجه جلوه می دهد، تلاش می كند مانع از حضور برخی از كشورها در اجلاس تهران شود.

وی، برگزاری اجلاس غیر متعهد ها در تهران را یك پیروزی بزرگ برای دیپلماسی جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: غرب پس از 33 سال تلاش سیاسی و اعمال تحریم های ناجوانمردانه و گسترده علیه ملت ایران هم اكنون به این نتیجه رسیده كه تلاش آنها برای منزوی كردن ایران نه تنها هیچ نتیجه ای نداشته، بلكه این خود آنها هستند كه در انزوا قرار گرفته اند.

نماینده مردم ارومیه خاطرنشان كرد : تقویت اتحاد و همبستگی بین اعضای جنبش عدم تعهد از دیگر دستاوردهای این اجلاس خواهد بود كه در صحنه جهانی موجب قدرت گرفتن بیداری اسلامی و منزوی شدن حكام وابسته به غرب در كشورهای اسلامی خواهد شد.

قاضی پور ، شركت رئیس جمهور مصر در این اجلاس را از دیگر ویژگی های اجلاس تهران دانست و گفت : كشورهای غربی از حضور كشورهای اثرگذار و قدرتمند در سطح عالی در این اجلاس به راستی وحشت زده شده اند و می دانند كه با اتحاد و انسجام كشورهای غیر متعهد از این پس، گردش زمان بر محور منافع غرب نخواهد چرخید، بلكه این كشورهای غیر متعهد هستند كه سرنوشت سیاسی جهان را رقم خواهند زد.

وی با عنوان اینكه اجلاس تهران ، تهدیدهای دشمنان را به فرصتی برای اقتدار بیشتر ایران تبدیل خواهد كرد اظهار داشت : آمریكا و متحدانش هر ترفندی را برای انزوای ایران انجام داده اند، به چشم خود خواهند دید كه راه خطا و اشتباهی را رفته اند./س

برچسب ها: جهانی ، ارومیه ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.