گپ شبانه با مهدي باقربيگي؛

از میرزا قاسمی تا چگوارا با قهرمان "قصه های مجید"

زماني كه براي سفر به ماسوله رفته بودم "ميرزا قاسمي" خوردم كه هيچگاه طعم خوشمزه آن را فراموش نمي‌كنم و به طور كلي غذاهاي شمال كشور را خيلي دوست دارم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مجید را یادتان است؟ همان پسرک شیرین زبان و سر به هوای اصفهانی که هر بار با داستانی جذاب و با مزه مهمان خانه هایمان می شد! بازیگر نوجوان سری فیلم های "قصه های مجید" بدون شک سوپر استار سینما و تلویزیون در زمان خود بود. این فیلم با نقش آفرینی باور پذیر بازیگران و موقعیت های طنزی که گاه و بی گاه در فیلم به تصویر کشیده می شد، آنقدر طرفدار پیدا کرد که خیلی زود از مرزهای اصفهان فرا تر رفت و در بسیاری از شهرهای کشور برای خود مخاطب پیدا کرد.

مهدي باقربيگي بازيگر مجموعه قصه هاي مجيد متولد 21 دي ماه 1356 اصفهان داراي 2 برادر و 2 خواهر است. او تنها فرد خانواده است كه وارد عرصه بازيگري شده ولي رشته دانشگاهي او مهندسي كشاورزي است.


 
آقاي باقربيگي كمي از خودتان براي ما بگوييد؟
من متولد سال 1356 اصفهان هستم و در دانشگاه در رشته مهندسي كشاورزي فارغ التحصيل شدم و بازي در "قصه هاي مجيد" اولين كار من بود.
 
آقاي باقربيگي به چه جاهايي سفر كرديد كه از آنها دغدغه يا خاطره داريد؟
به غير از كيش و قشم به همه جاهاي ايران رفته ام ولي دوست دارم يك ماه از همه چيز فارغ شوم و بروم همه جاي ايران و دنيا را بگردم.چرا معتقدم كشور ما، جزء يكي از زيباترين و دوست  داشتني ترين مكانهاي دنيا است.
 
شما زياد به شمال سفر كرديد چرا؟
شمال مردم خيلي خونگرمی دارد و هر بار که با شهرهای شمالی سفر می کنم، خيلي به من خوش می گذرد. استان فارس را هم دوست دارم و هر زمان كه ناراحت مي شوم اگر در جايي باشم كه رودخانه داشته باشد حتما براي رفع ناراحتي و خستگي خود به كنار رودخانه مي روم.
 
چه غذايي را بيشتر از همه دوست داريد؟
عاشق قيمه هستم و زماني كه براي سفر به ماسوله رفته بودم "ميرزا قاسمي" خوردم كه هيچگاه طعم خوشمزه آن را فراموش نمي‌كنم و به طور كلي غذاهاي شمال كشور را  خيلي دوست دارم.
 
چه تصورات اشتباهي داشتيد كه با گذشت سالها، آنها را اصلاح كرده ايد؟
 آرزوي من اين بود كه پولدار شوم تا بتوانم به همه كمك كنم همه دغدغه دوران بچگي من اين بود كه برآورده هم نشد؛ولي الان هم هرچقدر كه در توانم باشد كمك همه مردم خواهم كرد.
 
شما فردي هستيد كه به مطالعه بسيار اعتقاد داريد و دوست دارم بدانم كه چه كتابهايي را به ديگران توصيه مي‌كنيد؟
 
من علاقه زيادي به كتاب خواندن دارم ولي به دليل مشغله كاري،خيلي فرصت كتاب خواندن را ندارم زمان تمام تمركز من روي كتابهاي رمان و داستان بود ولي در اولين فرصت به سمت كتابهاي پزشكي مي روم.
 
چرا كتابهاي پزشكي؟ رشته شما كشاورزي بوده است؟

رشته دانشگاهي من كشاورزي بوده و خيلي دوست داشتم پزشك شوم كه متاسفانه آرزوي من برآورده نشده ولي در كنار مطالعه آثار "چگوارا" به سراغ كتابهاي پزشكي مي‌روم.
 
از موسيقي مورد علاقه خود براي ما بگوييد؟ آيا خود شما سازي هم مي‌نوازيد؟

موسيقي سنتي را خيلي دوست دارم و حدود شش يا هفت ماهي گيتار كار مي‌كردم كه به دليل مشغله زياد نتوانستم آن را ادامه بدهم.


 
به خواننده خاصي هم علاقه داريد؟
خواننده هاي زيادي را دوست دارم كه" احسان خواجه اميري" و "رضا صادقي" دو نمونه شاخص آن هستند و در كنار موسيقي به ورزش فوتبال علاقه خاصي دارم.
 
يك خاطره به ياد ماندني از دوران كودكي خودتان براي ما مي‌گوييد؟
"قصه هاي مجيد"، اولين كاري بود كه در آن حضور داشتم و همه لحظه هاي آن براي من خاطره بود به ياد دارم زماني كه ما در ميدان نقش جهان فيلمبرداري داشتيم ،يك سرباز از نيروي انتظامي درخواست كرديم كه جلوي شلوغي مردم را بگيرد در يكي از سكانس ها مردم دور هم جمع شده بودند و خيلي شلوغ كرده بودند و آقاي پوراحمد گفت كه مردم كنار  روند ومن هم در گوشه اي از جمعيت ايستاده و تماشا مي‌كردم سرباز آمد و به همه گفت كه به كنار روند و من هرچه گفتم كه جزء گروه هستم؛ نپذيرفت كه همان لحظه" آقاي پوراحمد" اين وضع را ديدند و آمدند و به سرباز گفتند كه اين بچه نباشد كار ما انجام نمي شود و اين زيباترين خاطره من است.
 
آيا خاطره اي از بي بي قصه هاي مجيد داريد؟
همه لحظات خاطره بود و بي بي خيلي من را نصيحت مي‌كرد به خصوص سكانس هايي كه ضبط كار در منزل بي بي بود و من مي‌رفتم روي پله هاي سنگي مي‌نشستم و او مي‌گفت كه برو پتو بيار تا سرما نخوري و هميشه به من مي‌گفتند كه مراقب سلامتي خودم باشم.
 
با توجه به اينكه صحبت هاي شما در بخش باشگاه شبانه روي سايت مي رود،چه پيامي براي آرامش مردم در شبها داريد؟

 شبها روز بخوابند؛چرا كه سكوت شب براي من باعث مي شود كه دغدغه هاي روزم را در شب پاك كنم و راحت و آسوده تر به فردايي بهتر فكر كنم./ه


 
"گفتگو از الهه عليزاده"
 

برچسب ها: باقر بیگی ، مجید ، فیلم ، بازیگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
يادش بخير كي مي شود كه من بتوانم مانند دوران كودكي ام شيطنت كنم وبخندم وكسي كاري به من نداشته باشد وآزاد باشم فيلم دوست داشتني بود
United States of America
سوگند رحمانی
۲۱:۵۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۱
یادش به خیر....مصاحبه زیبایی بود
آخرین اخبار