مشهد/معاون وزير؛

افزايش ۱۰ درصدي کرايه هاي حمل و نقل جاده اي

معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور از افزايش ۱۰ درصدي کرايه حمل و نقل جاده اي خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دکتر شهريار افندي زاده در نشستي با مديران و معاونان ادارات کل و تشکل هاي صنفي استان هاي خراسان در مشهد، گفت: بعد از اين که در سال ۹۱ مرحله دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه ها اجرايي نشد ۱۰ درصد کرايه حمل و نقل برون شهري افزايش يافت.

وی گفت: آخرين بار در آذرماه سال ۸۸ حدود ۱۵ درصد کرايه حمل و نقل برون شهري افزايش يافته بود.

افندي زاده افزود: به استثناي اتوبوس هاي وي آي پي (VIP) کرايه اتوبوس ها خيلي گران نيست.

وي با اشاره به جابه جايي ۱۰۴ ميليون مسافر توسط حمل و نقل جاده اي کشور تا روز گذشته گفت: ۵۵ درصد جابه جايي مسافران از طريق اتوبوس، ۳۲ درصد از طريق ميني بوس و ۱۳ درصد هم از طريق تاکسي هاي برون شهري انجام شده است.

افندي زاده با بيان اين که شدت تصادفات رانندگي در مسافرت هاي کوتاه مدت بيشتر است، گفت: اميدواريم مردم مدت سفر خود را افزايش دهند.

وي افزود: بيشترين حجم سفر در کشور ۲۶ و ۲۸ مردادماه امسال بوده است.

معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور يادآور شد: در سال ۸۴، ۲۷ هزار نفر در حوادث جاده اي جان خود را از دست دادند که اگر متوسط رشد را ۱۰ درصد حساب کنيم، بر اساس محاسبات پيش بيني مي شد اين رقم در سال ۹۰ به بالاي ۵۰ هزار نفر برسد اما خوشبختانه اين روند افزايش نيافت و با وجود اضافه شدن سالانه يک ميليون و ۵۰۰ هزار دستگاه وسيله نقليه به خودروهاي موجود آمار تلفات ناشي از سوانح رانندگي کاهش يافته است.

وي اظهارکرد: در سال گذشته، 14.5 درصد تلفات ناشي از تصادفات رانندگي در جاده هاي برون شهري و روستايي کاهش يافته است.

افندي زاده گفت: مسافرت با وسايل نقليه عمومي با توجه به مهارت رانندگان باتجربه و حرفه اي، نسبتا ايمن تر است ولي با اين حال 2.5 درصد تصادفات مربوط به وسايل نقليه حمل و نقل عمومي بوده که از جمله دلايل وقوع آن خواب آلودگي و خستگي راننده گزارش شده است.

                                                                                   وي با اشاره به دلايل مهم تصادفات و سوانح رانندگي در جاده هاي کشور افزود: ۵۶ درصد سوانح رانندگي بين ساعات ۱۲ تا ۶ بعدازظهر رخ داده زيرا در اين ساعات خستگي رانندگان بيشتر بوده است./س

 

 

برچسب ها: افزایش ، کرایه ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.