زياد عرق مي كنيد بوتاكس تزريق كنيد

یکی از راه های کم کردن تعریق زیاد در افراد تزریق دوره ای بوتاکس است.

دکتر رسول آذرنیا متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بعضی از افراد نسبت به دیگران زيادتر عرق مي كنند و این تعریق زیاد برایشان ناراحتی ایجاد می کند.
 
وی ادامه داد: تعریق زیاد به خاطر تن سمپاتیک این افراد است که نسبت به دیگران این تن بالا است این تن بالا به دليل ژنتیک این افراد بوده  به خصوص در افرادی که چاق هستند و مشکل عصبی هم دارند اين مسئله بیشتر خواهد بود.
 
آذرنیا افزود: نواحی که بیشتر مورد تعریق و عرق زیاد قرار می گیرد علاوه بر زیر بغل در نواحی کف دست ها و کف پاها هم اتفاق می افتد در کف پاها به دلیل تعریق بیش از حد دچار بوی بد زیاد، خیسی در کف پا و همچنین در کف دست ها دچار خیسی شده و در کار کردن برای افراد ایجاد ناراحتی و مشکل می کند.
 
وی تصریح کرد: این تعریق مشکل جسمی نیست و اشکال در تن بالای سیستم سمپاتیک فرد است.
 
این تعریق به خصوص در قرار گرفتن در مواقع استرس زا بیش تر خواهد شد.
 
وی متذکر شد: برای درمان این مشکل می توان از هیدروکسید آلومینیوم که به صورت پودر است و در زیر بغل می مالند هیدروکسید آلومینیوم غشاهای ایجاد کننده غدد عرق را کنترل می کند.
 
راه حل دیگر برای رفع این مشکل تزریق بوتاکس است که غدد ایجاد کننده عرق را فلج می کند و این تزریق را باید هر دوره 3 و 4  ماه تکرار کرد چون بهبودی کامل برای این افراد وجود ندارد.
 
آذرنیا توصیه کرد: این افراد باید از جوراب های نخی، پودر های بچه برای لای انگشتان پا و از دستکش های نخی و از انواع محلول های بهداشتی برای کم تر کردن عرق زیر بغل استفاده کنند./عط
برچسب ها: ژنتیک ، تعریق ، بوتاکس ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار