لرستان/ رییس مركز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش؛

16 هزار مدرسه در سطح كشور دارای شبكه اینترنت با پهنای باند دومگابایت هستند

رییس مركز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با تاكید بر هوشمند سازی مدارس، گفت: در حال حاضر 16 هزار واحد آموزشی در كشور به منظور بهره مندی دانش آموزان از دانش و فناوری های نوین، به شبكه اینترنت با پهنای باند دو مگابایت متصل هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران لرستان، 'یوسف نوری' در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی هوشمندسازی مدارس لرستان در خرم آباد افزود: یكی از ملزومات اجرای طرح هوشمندسازی مدارس ، تامین و توسعه تجهیزات و امكانات زیرساختی در حوزه فناوری های ارتباطی است.

وی با اشاره به اینكه تمامی آموزشگاههای كشور باید از حداقل تجهیزات مربوط به هوشمندسازی مدارس بهره مند وند، اظهار داشت: راه اندازی شبكه ملی رشد با استفاده از ابزارهای محتوی ساز یكی از برنامه های محوری وزارت آموزش و پرورش دراین حوزه است تا معلمان بتوانند با استفاده از این ظرفیت ، علوم مختلف را تحلیل محتوی كنند.

به گفته نوری، تا پایان آبان ماه سال جاری فاز اول این شبكه با همكاری دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی می شود كه این به معنای ایجاد یك شبكه یادگیری مفید و موثر برای دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان است.

رییس مركز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه پارسال در زمینه تامین تجهیزات موردنیاز در بخش سخت افزاری 530 میلیارد ریال هزینه شده، گفت: امسال نیز 400 میلیارد ریال اعتبار درهمین راستان هزینه خواهد شد و كتاب هوشمند سازی مدارس نیز به همین منظور تدوین شده است.

وی همچنین در خصوص تحقق اهداف شعار 'تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' نیز افزود: آموزش و پرورش با بیش از یك میلیون فرهنگی و 13 میلیون دانش آموز در 103 نقطه كشور دارای ظرفیت بالایی برای تحقق اهداف این سیاست محوری است.

به گزارش ایرنا، رییس آمار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این همایش نیز به خبرنگاران گفت: براساس برنامه تدوین شده، 25 هزار و 805 واحد آموزشی كشور تا پایان برنامه پنجم توسعه هوشمند سازی خواهند شد.

نوری افرود: طرح هوشمندسازی مدارس از سال 83 با اجرا در 32 مدرسه آغاز شد كه درحال حاضر با اقدامات انجام شده روند اجرای طرح در سطح كشور بسیار مناسب و قابل دفاع است.

وی با اشاره به اینكه این اقدام در نقش مهمی در رشد حوزه فناوری اطلاعات دارد، اظهار داشت: سال گذشته 225 میلیارد ریال اعتبار از طریق وزارتخانه و 230 میلیارد ریال نیز در ادارات كل استانی برای هوشمندسازی مدارس و تامین زیرساخت های موردنیاز اجرای طرح هزینه شده است.

وی تصریح كرد: درهمین ارتباط و برای توسعه زیرساخت های اجرای طرح هوشمندسازی مدارس، 400 میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال جاری وزارت آموزش و پرورش پیش بینی شده است.

نوری افزود: در راستای اجرای این طرح، موضوع آموزش نیروی انسانی در سه سطح مقدماتی، تدوینی و پیشرفته در قالب 96 ساعت آموزش انجام شده تا تمامی افراد مرتبط با طرح هوشمندسازی مدارس توانمندی لازم را كسب كنند./س

برچسب ها: شبکه ، اینترنت ، مگابایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.