بازار خانه هاي با متراژ پايين داغ داغ شد

این روزها اکثر افراد در بازار مسکن در تلاش هستند تا واحدی را خریداری کنند، در این بین آن دسته از افرادی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند بیشتر از دیگران سعی دارند تا با کمک وام یک واحد بسیار کوچک را خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گزارشات ميداني حاكي از آن است كه اين روزها بازار خانه هاي با متراژ كم بيشتر داغ شده است.

براساس اين گزارش اين واحدها به دليل طرفداران زيادي كه دارد زود به فروش مي رسند و همين امرموجب رونق پيداكردن واحدها نقلي شده است.

يكي از بنگاهداران واقع در محله مختاري مي گويد اكنون قيمت هر متر مربع در اين منطقه به دو ميليون تومان رسيده است در صورتي كه تا چند ماه پيش هر متراژ آن  يك ميليون و 500 تومان بود بنابراين اغلب زوج هاي جوان به دليل ارزان تمام شدن به سمت بازار خانه ها با متراژ هاي كوچك مي روند.

وي ادامه داد: در حال حاضر آپارتماني با قيمت كمتر از 1 ميليون و500 هزار تومان ناياب است واغلب زوج هاي جوان و خانواده كم جمعيت به سمت بازار خانه هاي كوچك مي روند.

همچنين يكي ديگر از بنگاه داران در همين خصوص گفته است: فروش آپارتمان با متراژ بالا بسيار كم شده است كمتر كسي به سراغ آپارتمان با متراژ 80 يا 100 متري مي آيد در صورتي كه فروش آپارتمان با متراژ 40 يا 50 متري بيشترين طرفدار را دارد.

گزارش ها از سطح شهر بيان كننده ناتواني افراد براي خريد آپارتمان دلخواه خود است و دقيقا در اين ميان به اين جمله مي رسيم «داشتن خانه حتي به اندازه قوطي كبريت هم نعمت است.»

آپارتمان هاي 30 تا 40 متري را در اغلب محله هاي تهران مي توان پيدا كرد اما وفور اين واحدهاي نقلي را مي توان در مركز و جنوب شهر به وضوح رويت كرد.

يكي از مزاياي خريد اين واحد هاي نقلي اين است كه اكثريت آنها با وام همراه هستند و اين مساله شرايط را براي خريدار بسيار آسان تر جلوه مي دهد.

یکی دیگر از مشاوران املاک گفت: اغلب خریداران با سرمایه 20 میلیون تومانی برای خرید واحد مسکونی نزد ما مراجعه می‌کنند و انتظار دارند با کمک‌های جانبی که مالک در اختیار خریدارشان می‌گذارد، صاحبخانه شوند.

براساس اين گزارش تعدادي از واحدها با متراژ كم در بازار به اين شرح بود:

16 متري اميريه 40 متري 17 ميليون و500 هزار تومان رهن كامل ، 35 متري واقع در مالك اشتر 20 ميلون تومان رهن كامل ،پيروزي بلوار نيكنام 40 متري 6 ميليون تومان و ماهانه 360 هزار تومان اجاره و 37 متري واقع در نامجو .سلمان فارسي 20 ميليون تومان براي رهن گذاشته شده است.

برچسب ها: مسکن ، متراژ ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار