تشديد اختلافات آمريكا و رژيم صهيونيستي در مورد حمله به ايران

روزنامۀ صهیونیستی «يديعوت آحارونوت» از تشدید اختلافات میان اسرائیل و آمريكا در مورد حمله به مراکز هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، این روزنامه در گزارشی که ديروز جمعه منتشر كرد، نوشت: به دنبال انتقاد نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از باراک اوباما، «مشاجرۀ لفظی» شدیدی میان دانیل شابیرو، سفیر امریکا در فلسطین اشغالی، و نتانیاهو در گرفته است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که در جریان دیدار هفتۀ گذشتۀ مایکل راجزر، رییس کمیسیون اطلاعات و امنیت کنگرۀ آمریکا، با نتانياهو (که سفیر آمریکا در تل آویو نیز در آن حضور داشت)، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی در انتقاد از مواضع اوباما تصریح کرد: «اوباما و مشاورانش به جای فشار جدی و مؤثر بر ایران، ما را تحت فشار قرار می‌دهند که به مراکز هسته‌ای ایران حمله نکنیم».

به نوشتۀ يديعوت آحارونوت، نتانیاهو در ادامه یادآور شد: فرصت ما برای حملۀ احتمالی به مراکز هسته‌ای ایران و جلوگیری از ادامۀ برنامۀ هسته‌ای این کشور به پایان رسیده است. به دنبال اظهارات نتانیاهو، سفیر آمریکا در تل آویو ابتدا به شکل «مؤدبانه اما صریح»، نخست وزیر اسرائیل را به «تحریف مواضع اوباما» متهم کرد.

در ادامۀ این گزارش به نقل از «منابع مطلع حاضر در جلسه» آمده است: در پی موضع‌گیری سفیر آمریکا، جوی ناآرام بر فضای جلسه حاکم شد و بحث دربارۀ موضوع بالا گرفت.

به نوشتۀ این روزنامه، تحلیلگران سیاسی رژیم صهیونیستی معتقدند در صورت پیروزی مجدد اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر آینده، نتانیاهو ناچار است برای «فرار از انتقام اوباما» چاره‌ای بیندیشد.

این در حالی است که چندی پیش و در پی مخالفت آمریکا با تعیین رون دریمر (مشاور ویژۀ نتانیاهو) به عنوان سفیر جدید رژیم صهیونیستی در واشنگتن، نتانیاهو ناگزیر شد مأموریت مایکل اورن سفیر کنونی این رژیم در آمریکا را یک سال دیگر تمدید کند.

يديعوت آحارونوت در پایان این گزارش آورده است: انتخاب دریمر به عنوان سفیر اسرائیل در آمریکا، دلیل دیگری است که نتانیاهو را به پیروزی میت رومنی کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات آیندۀ آمریکا امیدوار کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار