بجنورد/ رئیس سازمان نظام پرستاری کشور؛

اختصاص 15هزار پست سازمانی به سازمان نظام پرستاری کشور

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور از اختصاص 15هزار پست سازمانی به نظام پرستاری کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد غضنفر میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور که به مناسبت جشنواره فرهنگی –ورزشی پرستاران به خراسان شمالی سفر کرده است ، روز گذشته با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: باتوجه به اینکه درحال حاضر بیش از 160 هزار پرستار در کشور فعالیت می کنند اما هنوز به تناسب تعداد تخت درکشور کمبود پرستار وجود دارد.

وی با اشاره به 116هزار تخت بیمارستانی در کشور ،خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درهرشبانه روز به ازای هر تخت 2پرستار لازم است ، کمبود نیرو وجود دارد.

میرزابیگی ابراز امیدواری کرد: با اختصاص 15 هزار پست سازمانی وسهمیه استخدام تا پایان برنامه پنجم توسعه ، تعداد نیروهای لازم به کار گرفته شوند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشورهمچنین درادامه به قانون ارتقاء بهره وری اشاره کردو گفت: برای استفاده درست از توانمندیهای پرستاران این قانون درمجلس تصویب و حدود یک سال است که درکشور اجرایی شده اما تاکنون بخش خصوصی از این قانون سرباز زده است.

وی بابیان اینکه بخش خصوصی نمی تواند کمبود بودجه را بهانه قراردهد افزود: 3 ماه به این بخش فرصت داده شده واگر بعد ازاین مدت قانون بهره وری را اجرا نکردند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشورهمچنین گفت: این سازمان با پذیرش دانشجو خارج از قائده کنکور به شدت مخالف است وهم اکنون با اجرای طرح ادقام آموزش وبالین باهدف تجمیع وبهترکردن کار پرستاری همه نیاز های پرستاری برآورده می شود./س

برچسب ها: پست ، سازمانی ، پرستار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.