مربیان حق التدریس فنی و حرفه ای تبدیل وضعیت می شوند

مدیر کل اداره آموزش فني حرفه اي استان تهران گفت: 12 مرکز از 30 مرکز فنی و حرفه ای استان تهران فاقد چارت سازمانی هستند که در صدد ایجاد چارت و تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس آن ها هستیم.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمیدرضا خانپور مدیر کل اداره فنی و حرفه ای استان تهران صبح امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در محل اداره کل فنی و حرفه ای استان تهران برگزار شد به بررسی وضعیت واقدامات صورت گرفته از سوی این دستگاه پرداخت و گفت: 12 مرکز از مجموع 30 مرکز فنی و حرفه ای در استان تهران فاقد چارت سازمانی هستند که این امر موجب بی انگیزگی کارکنان و مربیان این مراکز شده که به منظور بهبود وضعیت در صدد ایجاد چارت سازمان این مراکز هستیم تا مربیان حق التدریس آنها نیز تبدیل وضعیت شده و به جمع مربیان رسمی یا پیمانی بپیوندند.

وی افزود: در مرحله اول این تبدیل وضعیت تعداد 300 مربی شناسایی و نسبت به ارتقای وضعیتشان اقدام می شود.

وی در ادامه به برگزاری المپیاد مهارتی در مهرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: برای شرکت مطلوب در این المپیاد 28 نفر در 24 رشته را در اردوی آمادگی داریم و امیدواریم با تلاش هایی که صورت گرفته شاهد ارتقای رتبه مان نسبت به دوره قبل که پنجم بودیم باشیم و جز یکی از سه تیم برتر این دوره معرفی شویم.

خانپور همچنین به تهیه سند راهبردی مهارت و فناوری اشاره و تصریح کرد: با توجه به رویکرد جدید سازمان و تهیه شده و در واقع به عنوان نقشه راه به منظور ارایه خدمات طبق برنامه ریزی ها و نیازهای موجود و مطرح است و برنامه های عملیاتی آن نیز با توجه به نظام صلاحیت حرفه ای و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اجرا می شود.

وی در ادامه به بحث تبدیل کارگاه های آموزشی در سطح استان پرداخت و گفت: تبدیل کارگاه های آموزشی از درجه دو به درجه یک و ارایه رشته های تخصصی در این مراکز یک حرکت جدید است که در راستای برنامه های توسعه ای سازمان و آموزش فنی و حرفه ای صورت می گیرد.

خانپور با اشاره به اینکه 600 میلیون تومان به منظور تبدیل این کارگاه ها تخصیص داده شده است تأکید کرد: با این اقدام و اقدامات توسعه ای دیگر نظیر تعامل با واحدهای صنفی و توسعه برنامه های استاد شاگردی امیدواریم استان تهران را به قطب اصلی مهارت آموزی کشور تبدیل کنیم و شاهد اشتغال مولد و پایدار باشیم.

مدیر کل اداره فنی و حرفه ای استان تهران خاطر نشان کرد: برگزاری همایش های مختلف پژوهشی، افزایش بهره وری با ارتقای سطح مربیان و مجموعه و به روزکردن آموزش های مهارتی و کارگاه های آموزشی با تجهیز این کارگاه ها در پی توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی در میان جوانان هستیم تا بتوانیم از این نیروی جوان برای رونق هر چه بیشتر کشورمان بهره مند شدیم./ز
برچسب ها: خانپور ، حق التدریس ، چارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار