ارومیه/

افزایش قاچاق سلاح از ترکیه

فرمانده هنگ مرزی ارومیه با اشاره به افزایش 27 درصدی کشف سلاح غیرمجاز توسط هنگ مرزی ارومیه، از افزایش قاچاق سلاح از کشور ترکیه خبر داد.

محرم رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کشفیات سلاح غیرمجاز توسط هنگ مرزی ارومیه 27 درصد افزایش یافته است.

فرمانده هنگ مرزی ارومیه افزود: ترکیه سازنده سلاح شکاری و جنگی است و با توجه به مرز 135 کیلومتری با ترکیه و پایین بودن قیمت سلاح در ترکیه وسوسه قاچاق نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش کشفیات سلاح قاچاق توسط هنگ مرزی ارومیه، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال مجوزهایی برای سلاح‌های غیرمجاز صادر می‌شد شاهد افزایش سلاح قاچاق از کشور ترکیه بودیم.

رجبی از افزایش 100 درصدی قاچاق مواد محترقه در استان خبر داد و افزود: سال جاری 75 هزار عدد مواد محترقه در استان کشف شده است اما در مدت زمان مشابه سال گذشته هنگ مرزی ارومیه کشفیات مواد محترقه نداشت.

وی با اشاره به اینکه هنگ مرزی ارومیه از میله 418 آغاز و تا میله 517 ادامه دارد، گفت: در گذشته خلأ مرزی داشتیم اما امروز با احداث برجک توانسته‌ایم این خلأها را پوشش داده و اشرافیت خوبی به مرز داشته باشیم.

رجبی اظهار داشت: در گذشته 40 کیلومتر خلأ مرزی داشتیم که شامل میله 490 تا میله 495 می‌شد که در این قسمت جاده وجود نداشت و در حال حاضر با احداث جاده و استقرار نیرو این خلأ نیز پوشش داده شده است.

فرمانده هنگ مرزی ارومیه اعلام کرد: تمام مشکلاتی که در گذشته وجود داشت را تحت کنترل درآورده‌ایم./س

برچسب ها: ترکیه ، ارومیه ، هنگ مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.