کرمانشاه/وزیر آموزش و پرورش؛

تمامی موارد سند تحول بنیادین با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به قانون تبدیل شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی موارد این سند با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به قانون تبدیل شده است و جای هیچ گونه کم و کاستی ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 دکتر حاجی بابایی با اشاره به برگزاری باشکوه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، اظهار داشت: اجلاس سران جنبش عدم تعهد تهران از هر نظر بی نظیر برگزار شد و این افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: همه رسانه های بیگانه و دشمنان این نظام مقدس چشم انتظار بودند که در برگزاری این اجلاسیه خللی به وجود آید اما بحمداله هیچ گونه نقصی در برگزاری آن به وجود نیامد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک بحث گسترده و بسیار وسیعی است.

حاجی بابایی گفت: در تهیه و تنظیم این سند و نقشه راه، 600 نفر از صاحبنظران حوزه و دانشگاه و عرصه تعلیم و تربیت کشور مشارکت داشته اند که همگی آنها مورد نظر مقام معظم رهبری بوده اند.

وی یادآور شد: در طول تاریخ آموزش و پرورش ایران هرگز سند و نقشه راه مشخصی نداشته ایم و بحمداله بسیار بر خود می بالیم که امروز دارای یک سند و نقشه راهی هستیم که در آن همه چیز برای آینده آموزش و پرورش دیده شده است.

حاجی بابایی اظهار داشت: در یک جمله باید بگویم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی ارتقاء جایگاه معلم. چرا که محور تحول بنیادین معلم است.

وی ادامه داد: در این سند ارزشمند 131 راهکار برای توسعه همه جانبه آموزش و پرورش پیش بینی شده است که می بایست آن ها را پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش، گفت: در تحول بنیادین می خواهیم آموزش و پرورشی بسازیم که مبتنی بر تفکر و آرا کارشناسان و متخصصان دینی و قرآنی و با استفاده از تجارب ارزشمندی است که در سطح د نیا وجود دارد.

وی اظهار داشت: در این تحول بنیادین تمام کتب درسی تمامی سطوح و پایه های تحصیلی آموزش و پرورش بدون استثنا باید تغییر یابند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: باید دانش آموزی تربیت کنیم که بفهمد ایرانی است، مسلمان است، کرد است، کرمانشاهی است و ریشه خود را بفهمد است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مطالب کتاب های درسی در قالب پنج عنصر؛ علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفکر و چهار محور؛ ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با خلقت و ارتباط با خلق نوشته می شود./س


برچسب ها: آموزش ، سند ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.