بندرعباس/ به زودی؛

حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس اطلس

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت :به زودی در اقیانوس اطلس هم حضور خواهیم داشت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس دریادار سیاری افزود : ما هم می توانیم در آبهای آزاد در اقیانوس اطلس حضور داشته باشیم و اینکه چه کشورهایی در سواحل اقیانوس اطلس هستند تغییری در اهداف ما ایجاد نمی کند.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در شمال و جنوب اقیانوس هند، دریای سرخ، دریای مدیترانه و آسیای جنوب شرقی حضور دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت :حرکت و حضور در آبهای آزاد و برون مرزی حق جمهوری اسلامی ایران است.

دریادار سیاری افزود: ما بدنبال تعدی و تجاوز به مرزهای آبی و منابع و منافع دیگران نیستیم اما مطابق با قوانین بین المللی خواهان حضور در آبهای آزاد هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ما در گذشته تنها تا 300 کیلومتری آبهای آزاد حضور داشتیم اما با تدبیر مقام معظم رهبری از یک نیروی دریایی آبهای کم عمق به نیروی دریایی راهبردی و آبهای با عمق زیاد تبدیل شده ایم.

دریادار سیاری گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امروز با سه گذشته تفاوت بسیاری دارد و حضور در آبهای بین المللی برای نشان دادن اقتدار علمی و صنعتی در ساخت و آماده سازی یگان های سطحی و زیر سطحی است.

بیست و یکمین ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی ارتش پس از 77 روز ماموریت دریایی در آبهای شمال اقیانوس هند ، دریای سرخ و خلیج عدن به کشور بازگشت.

این ناوگروه متشکل از ناوهای الوند و بندرعباس با 257 نیرو 9 هزار و 600 مایل دریایی را طی کرد.

فرمانده ناوگروه بیست و یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حفظ و حراست از منافع کشور در آبهای بین المللی، به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آبهای دور دست، تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی و مقابله با پدیده دزدی دریایی و انتقال و ابلاغ پیام صلح و دوستی به جهان و کشورهای همسایه در منطقه از اهداف این ناوگروه بود.

ناخدایکم عرشه و ستاد خالقی افزود : ناوگروه بیست و یکم در مدت 77 روز دریانوردی موفق به شناسایی 41 فروند یگانهای شناور و پروازی نظامی و رهگیری هزار و 232 فروند واحد نظامی و غیر نظامی و ارتباط با 23 کشتی تجاری و نفتکش عبوری شد.

هم اکنون ناو گروه بیست و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوهای خارک و شهید نقدی در ماموریت آبهای برون مرزی نیروی دریایی حضور دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.