خبرنگاران خارجي می توانند با تروریست های بازداشت شده در سوریه مصاحبه کنند

مقامات سوری به خبرنگاران خارجی اجازه دادند با جنگجویان خارجی و سوری وابسته به سازمان های "النصره" و "القاعده" که در درگیری ها به اسارت گرفته شده اند مصاحبه کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازالمنار؛ این افراد در این مصاحبه ها اذعان کردند در ترکیه آموزش دیده اند و از این کشور و کشورهای عربی خلیج فارس پول گرفته اند.
انس ازرق گزارشگر المنار در این باره گزارش داد: مقامات سوری برای نخستین بار به طور علنی به خبرنگاران غربی که در سوریه به سر می برند اجازه دادند با بازداشت شدگانی که تابعیت غربی دارند و در اقدامات تروریستی در سوریه دست داشته اند و همچنین بازداشت شدگان سوری وابسته به «جبهه النصره» که مسئول انفجارهای متعدد در شهرهای سوریه شناخته می شود مصاحبه کنند.
براء مصطفی النتوف که خود را امیر منطقه معظمیه شام معرفی کرد و احمد علی غریبو مفتی سازمان القاعده در ریف دمشق اذعان کردند جبهه النصره جان و مال کسانی را که پیرو دین دیگر هستند بجز اهل کتاب که جزیه پرداخت می کنند مباح می داند.
النتوف گفت: «ما فتواهای زیادی برای قتل خانواده های مسیحی دریافت می کردیم زیرا آنان مسیحی بودند و دولت سوریه نیز حکم شریعت را اجرا نمی کند و از آنان جزیه نمی گیرد. آنان کافر محسوب می شوند و کشتن آنان مشکلی ندارد. من سوار بر موتورسیکلت فردی را که با نیروهای امنیتی همکاری می کرد کشتم. عقیده ما این بود که دولت های عربی همگی کافر هستند و حرکت به سوی قدس جز با از بین بردن این نظام های کافر امکان پذیر نیست».
احمد علی غریبو مفتی القاعده در ریف دمشق نیز گفت: «ما برای افراد ارتش آزاد سوریه فتوا صادر می کردیم که می توانند هر کس را که با نیروهای امنیتی همکاری کند بکشند. ما برای حمله به پادگان های نظامی فتوا صادر می کردیم. ما فتواهایی از کشورهای خلیج فارس دریافت می کردیم و پیرو تفکر سلفی تکفیری بودیم».
محمد امین علی عبدالله که دانشجوی سال چهارم پزشکی از دیرالزور است در این مصاحبه اعتراف کرد جبهه النصره که وی عضو آن است مسئول همه انفجارها از جمله انفجار در منطقه القزاز است. وی گفت این جبهه از ترکیه و کشورهای خلیج فارس و سازمان القاعده عراق پول دریافت می کند.
مقامات سوری همچنین بازداشت شدگانی را که تابعیت غربی دارند با خبرنگاران خارجی روبرو کردند. عامر الاخدود که الجزایری تبار و دارای تابعیت فرانسوی است از جمله این افراد است. وی گفت: «ما از طریق ترکیه وارد سوریه شدیم و تسلیحات دریافت کردیم. ما دو بار آموزش نظامی دیدیم. فردی که ما را آموزش می داد شهروند سوری به نام ابواحمد بود. من این شخص را نخستین بار در اردوگاه های آوارگان سوری در ترکیه ملاقات کردم».
برچسب ها: سوریه ، خبرنگار ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار