قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعلام کرد:

کاهش 90 درصدی گازهای آلاینده در کلان شهرها

قائم مقام سازمان سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت :طی اقدامات صورت گرفته ، میزان گازهای آلاینده در کلان شهرها 90 درصد کاهش یافته است.

شاعری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اقدامات انجام شده در سازمان محیط زیست کشور در سال های اخیر گفت: تولید و عرضه سوخت پاک با استاندارد یورو 5 به میزان 12 میلیون لیتر ، تولید خودروهای استاندارد با میزان آلایندگی کم ، و کاهش 50 درصدی صنایع آلاینده در کشور از جمله اقدامات موثر در زمینه کاهش آلایندگی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه کاهش صنایع آلاینده در کشور به رقمی معادل 80 درصد در آینده ای نزدیک خواهد رسید ،ادامه داد : در راستای حذف آلایندگی ها از واردات 60 هزار تن آزبستی که به کشور می آمد جلوگیری شد.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در مقایسه با 8 سال گذشته میزان گاز های آلاینده نظیر اکسید گوگرد،ازن،اکسید گوگرد و ... در کلانشهر ها کنترل و کاهش داده شده است ، تصریح کرد :در همین زمینه 1 میلیون و 230 هزار خودرو آلاینده از رده خارج شده اند.
شاعری با تاکید بر اینکه سهم استفاده از سوخت پاک (cng) در سبد سوخت خانوارها ، به بیست درصد رسیده است ، گفت : این میزان در دهه 80 نزدیک به صفر بوده است اما در حال حاضر 2 هزار جایگاه در سراسر کشور وجود دارد..
وی کاهش 100 درصدی مصرف سوخت را از دیگر اقدامات موثر در زمینه حفظ محیط زیست دانست و افزود : پایش آنلاین فاضلاب،پساب،بهداشت محیط،فرایند صنعتی و ... در بیش از 1500 واحد صنعتی و خدماتی کشور مثل سیمان، خودروسازی،پالایشگاه و ... از دیگر کارهای صورت گرفته است.
قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست کشور کنترل وکاهش گازهای آلاینده و حفظ محیط زیست را از جمله نتایج مهم این 10 اقدام دانست و خاطرنشان کرد :باتوجه به پیشرفت های صورت گرفته در حال حاضر با چالش جدیدی نظیر ریزگردها روبرو هستیم و باید با تمام امکانات به برطرف شدن مشکلات زیست محیطی بپردازیم لذا در این زمینه باید ،  مردم و دستگاه های ذیربط همکاری بیشتری نمایند.                                     

برچسب ها: محیط زیست ، گاز ، آلاینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار