داشتن اعتقادات دینی سدی در مقابل استرس

استرس بخش طبیعی عملکرد انسان است و باید اختلاف بین استرس منطقی و استرس مخرب را آموخت و حساسیت خود را تجربه کرد تا مهارت مقاومت درون ما ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، استرس را می توان عکس العملی دانست که انسان در مقابل محرک های ناسازگار از خود بروز می دهد.

استرس پدیده تازه ای نیست و در طول تاریخ بشر وجود داشته و به صورتهای مختلفی بر انسان معارض شده است.

بنابراین گزارش استرس در دنیای امروز تقریبا همه گیر شده و می توان گفت که هر قشری به نوعی با استرس درگیر هستند تحقیقات علمی موکد آن است که استرس در سلامت جسم و روان فرد تاثیر گذاشته و انرژی های او را هدر داده و باطل می سازد.

براساس این گزارش امینی روان شناس عمومی تصریح کرد: ایمان راسخ داشتن اعتقادات دینی در حفاظت فرد در مقابل تنش ها و وسوسه های شیطانی و انواع استرس ها بیشترین تاثیر را دارد.

وی افزود: امروزه پزشکان برای معالجه بیماران، در مرحله اول تلاش در استحکام استوانه های دینی خود را در اولویت قرار می دهند و تجویز دارو را به عنوان مکمل می دانند که به بیمار کمک سطحی و موقتی می کند.

بنابراین گزارش با تمام جنبه های منفی که در فرهنگ عمومی برای استرس وجود دارد، ولیکن این پدیده دارای جنبه های مثبت نیز است.

جنبه های منفی استرس را استرس مخرب  Distress می گویند که از شنیدن خبر ناگوار به شخص دست می دهد و جنبه های مثبت استرس را استرس سازندهEustress است که هنگام دریافت خبرهای شاد و خوشحال کننده برای فرد روی می دهد.

باید در نظر داشته باشیم که محدودیت همیشگی استرس و فشارهای عصبی امکان ندارد مگر اینکه فرد از بینش های بی مورد خود خارج شود و در مدار دیگری قرار گیرد و عرفان و مسائل عرفانی را بیشتر مورد توجه قرار دهد./ل
برچسب ها: استرس ، اعتقادات ، امینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار