خوزستان/قائم مقام شرکت تأسیسات دریایی؛

سکوی 17 پارس جنوبی یک سکوی تمام ایرانی‌ است

قائم مقام شرکت تأسیسات دریایی گفت: سکوی 17 پارس جنوبی، یک سکوی تمام ایرانی‌ست که افتخار و غرور ما را به جهانیان یادآوری می‌کند.





به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛میر سعید نجفی حقی   در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: پس از چند سال که از ساخت یاردهای خرمشهر می‌گذشت و طبق تعهدی که تأسیسات دریایی خرمشهر به وزارت نفت داده بود به وعده خود وفا کرده و امروز تعهد اجرایی‌مان را به نمایش گذاشتیم.

وی با اشاره به اینکه فاز 17 و 18 پارس جنوبی در سال 90 با رکود نسبی مواجه شد، افزود: در اوایل سال گذشته با توجه به تأکیدات وزارت نفت مبنی بر تولید زودهنگام و دیگر مشکلاتی که در بخش خشکی فازها قرار داشت، مسئولیت بر عهده نهاده شده دوچندان شد.

* پیشرفت فازهای 17 و 18 پارس جنوبی 95 درصد است

قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در امور پروژه‌ها خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 90 بلافاصله مدیر پروژه با توجه به ویژگی‌های خاص این کار، با هماهنگی و اقتدار تمام پروژه را دنبال کرد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته پیشرفت فازهای 17 و 18 پارس جنوبی 60 درصد بوده که امسال این میزان به 95 درصد ارتقا یافته است.

نجفی حقی بیان کرد: در مجموع در برخی ماه‌های گذشته 2.5 درصد و در برخی ماه‌ها با چهار درصد پیشرفت فیزیکی پروژه مواجه بوده و این امر جز با تلاش شبانه‌روزی کادر مجرب تأسیسات دریایی امکانپذیر نبوده است.

وی ادامه داد: این پروژه در دو و نیم سال انجام شد اما زمان خالص اجرایی آن برابر با 45 ماه است که البته وجود کمبود و مشکلات، کندی کار پروژه را همراهی کردند.

قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در امور پروژه‌ها با اشاره به اینکه 45 ماه کار اجرایی خالص برای اجرای پروژه مذکور رکورد بسیار خوبی‌ست، گفت: منابع مالی نیز در این راستا از دیگر مشکلات پیش‌روی پروژه بوده است.

* در اجرای پروژه فاز 17 و 18 پارس جنوبی با کمبود منابع مالی مواجه شدیم

وی اظهار کرد: در سال گذشته در اجرای پروژه فاز 17 و 18 پارس جنوبی از یک طرف با منابع مالی محدودی مواجه شده و از طرفی دیگر وزارت نفت نیز به‌طور مداوم بر تکمیل پروژه تأکید داشت.

نجفی‌حقی بیان کرد: از مشکلات دیگر این پروژه انتقال 60 کیلومتر از فاز 17 پارس جنوبی به تأسیسات عسلویه بود که هر دو پروژه در یک زمان واحد راه‌اندازی و در یک زمان به تکمیل و بهره‌برداری رسیدند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه مذکور اقدامات جهادگونه‌ای صورت گرفت، گفت: در طول یک سال و نیم اخیر مجریان و کادر تأسیسات دریایی بسیار تلاش کردند و اقدامات بی‌نظیر آنهادر این زمینه جای تقدیر و تشکر دارد.

قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در امور پروژه‌ها اشاره کرد: برای تکمیل فازهای 17 و 18 پارس جنوبی، 35 جلسه متوالی تشکیل و تصمیمات ویژه‌ای در خصوص حمل و نقل و خرید کالا برای این پروژه در نظر گرفته شد.

وی از مجموع 63 کالای اساسی برای این پروژه، هفت کالا به‌صورت هوایی در اختیار کادر اجرایی برای تکمیل و سخت و ساز قرار گرفت، افزود: ساخت سکوی 17 پارس جنوبی، یک سکوی تمام ایرانی‌ست که افتخار و غرور ما را به جهانیان یادآوری می‌کند./س
برچسب ها: سکو ، پارس ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.