مشهد/وزیر دفاع ؛

اقتدار امروز ایران مانع کوچک‌ترین تعرض به آب و خاک کشور شده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اگر امروز هیچ قدرتی جسارت و جرأت تعرض به این آب و خاک را ندارد به دلیل اقتدار و پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در نخستین یادواره شهدای تخریب سبزوار که در محل مصلای این شهرستان برگزار شد، به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: بی‌شک اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی ریشه در حماسه آفرینی شهدای دفاع مقدس و رشادت‌های آنان در پاسداری از این مرز و بوم دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: شهدا، جانبازان و رزمندگان تخریب‌چی به عنوان جسورترین، شجاع‌ترین و فداکارترین عناصر دفاع مقدس هستند که با نفوذ به قلب مواضع و خطوط عملیاتی دشمن متجاوز، زمینه‌ساز فتوح بزرگ و شکست خفت‌بار متجاوزان شدند.

وحیدی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اگر ایثار و جسارت این مردان خدا نبود، فتوحات بزرگی همچون شکست حصر آبادان، فاو، فتح خرمشهر، آزادسازی سوسنگرد و سایر اراضی اشغالی محقق نمی‌شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: شهدای بزرگوار تخریب‌چی، سرو قامتان دلاوری بودند که در اوج گمنامی و مظلومیت در دل شب راه و مسیر حمله رزمندگان اسلام به خطوط مقدم دشمن را باز می‌کردند.

وی از سخنان خود و در بیان ویژگی‌های شهدای تخریب‌چی و رشادت‌های آنان اظهار کرد: چشم بصیر، دل دریایی، دست توانا، روحیه عاشورایی از ویژگی‌های برجسته شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان تخریب‌چی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تداوم راه این شهدای گرانقدر افزود: امروز نیز همان چشمان بصیر، دستان توانا و دل‌های دریایی با پاکسازی میادین مین به‌جا مانده از جنگ تحمیلی در خدمت پیشرفت و تعالی کشور هستند.

وحیدی پاکسازی اراضی بسیار وسیع‌آلوده به مین و گلوله‌های عمل نکرده ناشی از جنگ تحمیلی را اقدامی سخت و پرمشقت عنوان کرد و گفت: شاید در حرف و نوشتن پاکسازی اراضی وسیع‌آلوده به مین و گلوله‌های عمل نکرده ناشی از جنگ تحمیلی کار آسانی باشد اما در میدان عمل و صحنه عملیات بسیار دشوار و پرمشقت است.

وزیر دفاع در ادامه به شهر سبزوار و شهدای این شهر اشاره کرد و گفت: ثمره خون شهیدان عزیز شهرستان تاریخی و متمدن سبزوار را امروز نه تنها در امنیت، عزت و عظمت سبزوار، بلکه عزت، عظمت و امنیت ایران اسلامی می‌بینیم و در این راستا و با وجود چنین انسان‌های بزرگ، فداکار و مهمی شهر سبزوار، همواره سبز و خرم و آباد خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود گریزی به اجلاس جنبش عدم تعهد تهران زد و اظهار کرد: برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهد با این شکوه در ایران، توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان ناکارآمد و با شکست مواجه کرد.

وزیر دفاع افزود: اگر امروز هیچ قدرتی جسارت و جرات تعرض به این آب و خاک را ندارد به دلیل اقتدار و پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف است./س


برچسب ها: اقتدار ، امروز ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.