خوزستان/

بندر شادگان به عنوان هفتمین بندر خوزستان آماده بهره‌برداری است

مدیرکل بنادرو دریانوردی استان خوزستان گفت: بندر شادگان به عنوان هفتمین بندر خوزستان آماده بهره‌برداری است.





به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ابراهیم ایدنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ان در بندر امام اظهار کرد: بندر شادگان هفتمین بندر تجاری خوزستان است که عملیات احداث و آماده سازی آن به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث این بندر بالغ بر 115 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه با اشاره به موفقیت فعال کردن بنادر کوچک در خوزستان به نقش بنادر سجافی، چوئبده و اروندکنار اشاره کرد و افزود: امیدواریم روند توسعه این بنادر و همچنین فعالیت آنها بیش از پیش رونق بگیرد.

ایدنی همچنین با اشاره به احداث 14 کیلومتر جاده دسترسی به بندر شادگان در مدتی کمتر از سه ماه،  کل اعتبار هزینه شده برای ساخت بندر شادگان را حدود 260 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای کلان پیش بینی شده برای سال‌های آتی، طرح‌های بزرگ دیگری نیز در دست مطالعه است که هرچند سعی بر آن است که از توان بخش خصوصی بیشترین بهره را در این راستا داشته باشیم، اما سازمان بنادر و دریانوردی حمایت‌های خوبی را از توسعه عمرانی بنادر برای نیل به اهداف خود، در برنامه‌های آینده گنجانده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان در خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر استان خوزستان گفت: در هشت سال گذشته بیش 11 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

به گفته وی در پنج ماهه امسال نیز تعداد پنج فقره قرارداد به ارزش 430 میلیارد ریال منعقد شده است که امیدواریم این میزان تا پایان سال 91 به 3500 میلیارد ریال برسد.

ایدنی همچنین درباره استقبال بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در بندر امام و دیگر بنادر استان خوزستان گفت: با رویکردی که این اداره کل در راستای اهداف کلان سازمان مبنی بر استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی در توسعه بنادر دارد و همچنین با اعمال سیاست‌های تشویقی و تسهیل فرآیندها و همکاری گام به گام با سرمایه‌گذاران، استقبال خوبی از سرمایه گذاری در بنادر این استان صورت گرفته است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
هادی شادگان
۱۲:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
باسلام ازطرف بنده به اهالی محترم وغیور شادگان عرض تبریک مینمایم وامیدوارم که مشکلات این شهر هرچه زود حل شود بخصوص بیکاری بعضی جوانان عزیزاین شهرستانبا تشکر فراوان
شفیقی