کرمان/

وقتی کلیه ها بیمار می شوند/دیالیز تنها امید کلیه های بیمار برای چند صباحی زندگی بیشتر

دیالیز رايج ترين روش برای درمان بیمارانی است که نارسایی کلیه در آنها به مراحل نهایی رسیده باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان :

وارد بیمارستان بیماران خاص که می شوم ، فضای غریبش آزارم می دهد ، آنقدر که احساس می کنم اتاق های دلگیرش ، برایم خفقان آور شده اند.

چه غروب دلگیری دارد اینجا ، راهروهاي طويل و اتاق هايي که در موازات هم قرار گرفته اند  و حضوری که غمگینانه در انتظار بهبودی لحظه شماری می کند.

اينجا انتظار، لحظه به لحظه معنا پيدا مي کند ، انتظار رهايي، رهايي از غم و بيماري، رهايي از هزينه هاي سنگين بیماری و دارو!
اينجا سکوت حکمفرماست ، بدنهايي بي رمق و نيمه جان با چشمان فرو رفته ، خيره به شيلنگي که حيات آنان را رقم مي زند.

شيلنگ پرخوني که يکسر آن به سرخرگ و سياهرگ و سرديگر آن به دستگاه دياليز متصل است.
اين شيلنگ ها که خون زندگي در آن جريان دارد بردست هاي بي رمق و سفيد انسان هايي بسته شده که پوست به استخوان رسانده و چشم هايش دريچه اي به آينده روشن نمي گشايد.
خون مسموم  وارد دستگاه مي شود و خون تصفيه شده از شيلنگي ديگر به سرخرگ مي ريزد.
اين دستگاه جبران نارسايي کليه را مي کند و او را که ناتوان، چشم به اين دستگاه دوخته همچنان به آينده اي هرچند کوتاه اميدوار مي سازد.
اين جا خون حکم کيميا را دارد، رنگ قرمز در شيلنگ ها فراوان است اما کم خوني بيداد مي کند ، بدنها تشنه نشاط و تحرک هستند و مغزها در حسرت روزهايي است که مي توانست به پيشگيري از اين روزها فکر کند.
و اين ،  نه تمام موضوع است که همه را تقصير او بيندازيم بلکه زنجيره اي است رها شده و شايد زنگار گرفته که بارها روغن گفتار و انتقاد بر تن آن خورده اما اثر نکرده است.

دیالیز برای چند صباحی زندگی بیشتر

کلیه ها را پالایشگاه بدن می دانند ، چرا که وظیفه پاکسازی خون را بر عهده دارند ، هر روز چندین بار تمامی خون موجود در بدن از این دو عضو کوچک عبور می کند وتمام مواد زاید که طی سوخت وساز بدن تولید می شوند پاک می شود .

اما وقتی زمانی می رسد که کلیه های شخص از کار می افتد ودیگر نمی تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد اینجاست که تنها راه نجات فرد بیمار راهی نیست جزء دیالیز!!

وقتی که سطح نیتروژن و اوره مبتلایان به نارسایی  حادکلیه به 100-70میلی گرم در دسی لیتر می رسد ویا هنگامی که کراتین آنها به کمتر از 20-15میلی لیتر در دقیقه کاهش می یابد دیالیز شروع می شود . 

واقعیت این است که بیمار دیالیز ی برای حفظ جان علاوه بر دیالیز به یک چیز مهم احتیاج دارد  و  آن تغذیه مناسب است.

 نارسایی کلیه به طور عمده ناشی از بروز عوارض برخی از بیماری ها مانند فشار خون ،دیابت و اثرات سمی برخی از داروها وسایر ترکیبات سمی است که  به میزان قابل توجهی می تواند فرد را از انجام فعالیتهای روزمره ناتوان کند.

دیالیز در لغت به معنای تجزیه وجدا کردن است ودرکل عملی برای جایگزینی کار کرد فعلی کلیه وجداسازی مواد زاید وخارج کردن آنها از بدن به کار می رود .

چه زمانی بیماران به دیالیز نیاز پیدا می کنند؟

بیماران زمانی که مواد زاید بدنشان آنقدر زیاد می شود که به خاطر آن ناراحتی در بدنشان ایجاد می گرددکه نیاز به دیالیز پیدا می کنند.

 سطح مواد زایدمعمولاً کم کم در بدن افزایش یافته و وقتی که  مقدار دو ماده کراتین ونیتروژن (اوره)در خون بالا می رود نشان دهنده این است که توانایی کلیه ها برای تصفیه بدن از مواد زاید پایین آمده است.

انواع دیالیز

دیالیز دونوع اصلی دارد: همودیالیز ودیالیز صفاقی ، درهمودیالیز برای خارج کردن مواد زاید آب اضافی از بدن از یک نوع فیلتر خاص استفاده می شود ، اما دیالیز صفاقی بهترین روش درمان بیماران کلیوی است وبه عنوان درمان مناسب ، قوی وکم ضرر در دنیا مطرح است.

همودياليز چگونه عمل مي‌ كند؟

همودياليز فرآيندي است كه در طي آن، خون از بدن بيمار مبتلا به نارسايي كليه،‌ خارج مي ‌شود و پس از تصفيه ‌شدن در دستگاه دياليز، به بدن بازگردانده مي ‌شود. دستگاه دياليز يا كليه مصنوعي، ماشيني است كه مي ‌تواند مواد زائد را از خون جدا كند، يا مواد لازم را به آن بيفزايد. دستگاه دياليز با انجام اين عمل، تعادل اسيد و باز و مقدار آب و مواد محلول موجود در بدن را كنترل مي ‌كند.

در همودياليز، خون به تدريج از بدن خارج مي ‌شود، از ميان يك فيلتر مخصوص كه مواد زائد و مايعات اضافي را جدا مي‌ كند، مي‌ گذرد و خون تصفيه‌‌ شده دوباره به بدن بازگردانده مي ‌شود. خروج مواد زائد مضر و نمك و مايعات اضافي از بدن، فشار خون را كنترل کرده و تعادل مواد شيميايي مانند پتاسيم و سديم را حفظ مي کند.

البته اين كليه ي مصنوعي نمي تواند يك كار مهم كليه طبيعي، يعني توليد هورمون ‌هايي كه بر فشار خون و خون‌ سازي تاثير مي‌ گذارند را انجام دهد.

بيماران هنگام شروع درمان با همودياليز، بايد از برنامه دقيقي پيروي كنند. اغلب بيماران بايد سه بار در هفته و هر بار براي 3 تا 5 ساعت يا بيشتر، با مراجعه به درمانگاه دياليز شوند.

پژوهشگران مدت ها در حال بررسي اين موضوع بوده‌ اند كه آيا جلسات كوتاه ‌تر دياليز يا جلسات طولاني دياليز شبانه (هنگام خواب بيمار) مي ‌تواند به همان اندازه در دفع مواد زائد موثر باشد يا نه. ماشين‌ هاي جديدتر دياليز كه مي ‌توان در خانه از آن ها استفاده كرد، اين گزينه ‌‌هاي جايگزين را عملي ‌تر كرده اند.

با يك دوره آموزشي كوتاه ‌مدت، مي ‌توان يكي از اعضاي خانواده يا دوستان بيمار را براي انجام دياليز در خانه آماده كرد.

دياليز در خانه به بيمار اين امکان را مي دهد که بهتر برنامه هاي روزانه اش را تنظيم کنيد. در اين صورت مدت زمان هر جلسه دياليز يا تعداد جلسات در هفته ممكن است با دياليز در درمانگاه متفاوت باشد، اما در هر حال بايد برنامه منظمي براي دياليز وجود داشته باشد.

مشکلات اختصاصی در بیماران دیالیزی

افسردگی ، سوءتغذیه ، افزایش فشار خون  ، از مشکلات اساسی بیماران دیالیزی هستند ،  از عوارض دیگر موجود در بیماران دیالیزی می توان به اختلالات خونی ، سیستم عصبی ، گیجی وتشنج اشاره کرد .

وجود بیش از 1200بیمار همودیالیزی در استان کرمان

مدیر عامل موسسه خیریه ثامن الحجج استان کرمان گفت :در استان کرمان بیش از 1200بیمار همو دیالیز در استان کرمان وجود دارد .

علی شمسی نیا  ،  عمده بیماران خاص را درجنوب استان کرمان خواند واظهار داشت: باکمک خیرین در شهرستان های بم ،جیرفت وکهنوج موسسه های خیریه احداث کردیم که خیرین نیز برای پرداخت هزینه آنها به خوبی استقبال کرده اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان 4بخش همودیالیز که شامل خیریه ثامن الحجج ،بیمارستان شفا ،خیریه جواد الائمه وبیمارستان افضلی پور وجود دارد ، اظهار داشت:  هم اکنون خدمات خوبی به بیماران ارائه می شود.

شمسی نیا با اشاره به اینکه در محل خیریه ثامن الحجج ، مسائل ومشکلات بیماران بخصوص پیوند آنها می باشد در حال حاضر قریب به 100نفر از این بیماران در شرف پیوند هستند .

وی خاطر نشان کرد: در سطح استان کرمان 8هزارو500نفر بیمار خاص وصعب العلاج تحت پوشش این موسسه است که سالانه 2ونیم میلیارد تومان هزینه این مجموعه است که 1میلیارد آن از طرف بیمه ها تامین می شود .

مدیر عامل موسسه خیریه ثامن الحجج استان کرمان افزود: در سال گذشته بیش از 100نفر پیوند کلیه شده اند وبخش پیوند کلیه استان کرمان بسیار خوب عمل کرده و عمده عملها بطور موفقیت انجام شده است .

شمسی نیا مشکل همودیالیزیها را  هزینه سنگین دهنده کلیه  عنوان کرد و افزود: بین 8تا 10میلیون تومان برای خانواده گیرنده هزینه دارد که باید به دهنده کلیه بپردازند که فقط 1میلیون تومان ان توسط دولت پرداخت می شود.

وی  یاداور شد: بیمار به هیچ وجه هزینه ای  در رابطه با  بیمارستان  حق عمل پرداخت نمی کند وکلیه هزینه ها رادولت متقبل می شود .

مدیر عامل موسسه خیریه ثامن الحجج استان کرمان گفت : در تمامی شهرستانهایی که بالای 5 نفر بیمار دیالیز ی دارند ، بخش دیالیز به کمک دانشگاه علوم پزشکی و خیریه ثامن الحجج  در آنجا راه اندازی شده و همچنین درشبکه های بهداشت ودرمان  خدمات خوبی ارائه می شود.

چه دردي است ناداري و بيماري، وقتي تن رنجورت ميزبان درد مي شود چه سخت است. اگر حساب هاي بانکي ات خالي باشد و در جيبت پولي نباشد.
چه دردناک است وقتي درد بي خبر مي آيد و خبر از قيمت دوا و درمان ندارد!

چه سخت است وقتي عزيزانت براي نجات لحظه هاي دردناکت در به در به دنبال داروهايت مي گردند و هرچه بيشتر مي گردند کمتر مي يابند.
یادمان باشد ، تا زماني که پيشگيري از سطح شعار به عمل تبديل نشود بايد در نهايت راهرويي را طي  کنيم که به ساختمان بخش همودياليز يک بيمارستان منتهي مي شود در اين ساختمان تخت هايي وجود دارد که در هر روز سخاوتمندانه بدنهاي بي رمق زنان و مردان، پيران و جوانان و حتي کودکان را مي پذيرد تا خون مسموم خود را ساعتها با کمک دستگاه دياليز تصفيه کنند ، زماني که ديگر از کليه کاري بر نمي آيد./س

گزارش از : مریم بهادری

برچسب ها: گزارش ، دیالیز ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
سلام ببخشید این نارسایی کلیه تا کی فرد عمر میکنه زنده میمونه اصلا درمان میشه تروخدا واسه ی پسر ۲۳ ک نارسایی هم داره دعا کنید شاید فرجی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
نمی دونم چی بگم اما اینطور که شما گفتین منن کاملا امیدمو از دست دادم ....
پدر من الان 3 ساله داره دیالیز میشه هر چقدر از سختی زیر دستگاه میگم برام بگو نمیگه امیدوارم پدرم شفا پیدا کنه چون اگه اون نباشه منم نمیتونم وجود داشته باشم
الان حالش بد شده چون قرار بوده یه روز در میان بره اما الان تقریبا 3 روزه که دیالیز نشده الان خیلی حالش بده دعا کنییم برای عزیزامون که سایه شون بالا سرمون باشه ...
ساعت 3:9 دقیقه صبح روز 1شنبه 3 اذر
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۸:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام .مادرم توبیمارستان بستری هستش .کلیه هاش از کار افتاده .خیلی درد میکشه .خواهش میکنم برای مادرم دعا کتید .سلامتی همه ی مریضا رو آرزومندم .
Iran (Islamic Republic of)
عبدلله
۰۱:۴۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
امیدوارم خدا همه مریضا رو شفا بده آمین
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۱۳:۵۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
در چه صورت دیگه یک بیمار را دیالیز نمیکنن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
بابای من سالیان خیلی طولانی دیالیزشدودراثرعوارضش پارسال ازدنیارفت.خیلی ناراحتم که چرانتونستم کاراساسی براش انجام بدم
Poland
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۲ دی ۱۳۹۸
خدا شفا بده همه مریض ها رو .از ته دلم ارزوی سلامتی واسه همه به خصوص مریض هایی که رو تخت بیمارستان هستن از خدا میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
انشالله خداهمه مریضاروشفابده
Iran (Islamic Republic of)
زهرا صادقی
۰۷:۴۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
کلیه فروشی با گروه خونی o مثبت چنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۱ تير ۱۳۹۸
پدر بزرگم (داشیم) که عاشقشم دیگه به دیالیز جواب نمیده خدایا به اون و همه بیماران کلیوی کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من دختری ۱۳ ساله هستم
مامان بزرگم همه ی زندگی مامانمه و الان تو بیمارستانه و دیبات داره و باید دیالیز بشه کلیه هم نمیتونه پیوند بزنه ... من خیلی ناراحتم... مامانمو میشناسم اگه مامان بزرگم یه تار موش کم بشه دیگه پا نمیگیره و من و ابجیم که تازه کنکوریه بدبخت میشیم ... بابابزرگمم تازگیا مرده و مامان بزرگم که عاشقش بود از بعدش دیگه پا نگرفت...مامانمم پیشش نیست اونا شیرازن و ما دارابیم .... به معنای واقعی دام دق میکنم لطفا یه صلوات بفرستین و دعا کنین :)
Iran (Islamic Republic of)
Mm
۱۲:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
سلام می خواستم بدونم کلیه پیوندی چند سال عمر می کنه
Iran (Islamic Republic of)
یادگار
۱۷:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
سلام دوستان در کنار انجام دیالیز برای حل مشکل کلیه ها درمان طب اسلامی رو تجربه کنید تا جایی که من میدونم مصرف زنیان و مغز گردو - حجامت ساق پا و مرکب 4 برای درمان تجویز میشه براساس روایت معصوم یکی از اثرات خوردن زنیان و گردو گرم کردن کلیه هاست.کاش من قبل از فوت پدرم از این روش درمانی مطلع میشدم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
خدا انشاللله همتون‌شفا بده...من‌امشب پسر‌عموم در حین دیالیز تشنج‌کرد و عمرش را داد به شما...برا شادی روحش فاتحه بخونید...کارمند فوریتهای پزشکی‌بود نه ماه پیش با یه خانم‌دندانپزشک‌عروسی‌کرده بود تازه داشت سر و‌سامان‌میگرفت که خدا دیگه بیشتر‌از این‌بهش عمر‌نداد....هر‌کاری‌خدا بخواد همون‌میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام مادرم الان چهار روزه تو بیمارستان یک بار دیالیز شده جواب نداده بازم میخوان ببرن برا دیالیز براش دعا کنین انشالا خوب بشه. _ ، از خدا میخام همه مریضارو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۱:۵۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
پدره منم اخرین دیالیزش فردا میگن اگه جواب نده میمیره تو رو قران براش دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ليلا
۱۴:۳۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
من هم پدرشوهر به تازگي متوجه شده كه بايد دياليز بشه خواهشا براش دعا كنيد . انشااله خدا همه مريضا رو شفا بده.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
۲۰سالمه
و۶ماهه دیالیز میشم
نمیگم نمیشه زندگیو ادامه داد
میشه ولی دیگ واسم خیلی سخته کلی آرزو داشتم ک همشونو بایددفراموش کنم
فقد میخام بگم حق ما جونا نیس تو این سن اینجوری شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
داداشه منم کلیش بیست درصد کار میکنه دیالیز شده براش دعا کنید اونم تو دهات که هیچ امکاناتی نداره باید ببرنش برجرد براش دعا کنید پنج تا بچه داره خدایا به حق این روز عزیز عرفه همه مریضا را خودت شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
داداشه منم کلیش بیست درصد کار میکنه دیالیز شده براش دعا کنید اونم تو دهات که هیچ امکاناتی نداره باید ببرنش برجرد براش دعا کنید پنج تا بچه داره خدایا به حق این روز عزیز عرفه همه مریضا را خودت شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۹ تير ۱۳۹۷
خدا همه بیماران را شفا بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
خدایا به همه مریضا نیم نگاهی داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۴:۴۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
سلام. مادرم 2 ماهه داره دیالیز میشه. انشالله خدا هنه بیممارات کلیه رو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام الان یک هفته میشه که داییم کلیه هاش ۵ درصد کارمیکنه یک دفعه اینجوری شد امروز قراربوددیالیز کنه که دکتر به دلیل اتفاقی نیومد حالا یک هفته عقب افتاد ما خیلی میترسیم لطفا راهنمای کنید من دارم دیوانه میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
گروه خونی b+
Iran (Islamic Republic of)
سلام عصمت هستم
۱۸:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
من 26ساله هستم این5ساله دیالیز میکنم دیالیز هیچ ترسی ندارد بیاد به زندگیتو ادامه بدید مگه هرکه دیالیز ی است نمی تواند زندگی کند لطفا راهنمای کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
پناه بر خدا ، اون خداست که همه چیز را میدونه،،بگو یا امام رضا،منم مادرم یک دفعه ای ناگهانی بدون هیچ دردی کارش به دیالیز کشید،الان چند روزه بیمارستان،امیدمون به خداست،یا قمر بنی هاشم صدای تمام بیماران رابشنو،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
خدایا به حق پنج تن تمام مریضها را شفا بده،این مریضها خانواده هایی دارن که شب.وروزشون شده دعا،و انتظار،عزیزان یادتون نره خدایی هم هست. برای شفای مادرم ازتون تمنا میکنم صلوات بفرستین،ان شاءالله که مشکل شما هم خدا حل کنه،
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۳:۱۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
سلام من زهرا هستم دیالیز میشم هر روز ۶ بارخسته میشم.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۲:۳۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
سلام دوستان منم عشقم دیالیز میشه ولی الان یک هفته ست داخل کماست برای سلامتیش دعاکنین تا ازکما برگرده بتونه پیوند انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۲:۳۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
سلام دوستان منم عشقم دیالیز میشه ولی الان یک هفته ست داخل کماست برای سلامتیش دعاکنین تا ازکما برگرده بتونه پیوند انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
مریم جاویدپور
۰۳:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
سلام.من 24 سالمه
از ۵سالگی نارسایی کلیه داشتم با دارو و دردش سر کردم تا اینکه یکسال پیش حالم خیلی بد شد.رفتم بیمارستان و کراتین خونم اینقدر بالا بود که به قلبم فشار آورده بود و در مرز سکته قلبی بودم.دکتر گفت سریعٱ تا دو ساعت دیگه باید دیالیز بشی وگرنه میمیری.به همین صراحت گفت.منم که دیالیز واسم با مرگ یکی بود تصمیم گرفتم و از بیمارستان فرار کردم.یک سال گذشت و من همش منتظر مرگ بودم.خدا میدونه چه روزایی داشتم.اما چندروز پیش رفتم آزمایش خون دادم و باورم نمیشد کراتینم از روی 7شده بود 1نیم.رفتم پیش پزشکم.دهنش باز مونده بود که معجزه هم اتفاق میفته.الانم دوباره دارم دارو و رژیم غذایی استفاده میکنم و واسه زنده بودن تلاش میکنم.همه چیز رو سپردم دست خدا و اگه یروز دیالیز و پیوند بخوام انجام میدم چون زندگیم ارزششو داره که واسش بجنگم.
دیالیز آخره خط نیست.دریچه ای روشن واسه زندگی بهتر در آینده هست
Iran (Islamic Republic of)
مریم جاویدپور
۰۳:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
سلام.من 24 سالمه
از ۵سالگی نارسایی کلیه داشتم با دارو و دردش سر کردم تا اینکه یکسال پیش حالم خیلی بد شد.رفتم بیمارستان و کراتین خونم اینقدر بالا بود که به قلبم فشار آورده بود و در مرز سکته قلبی بودم.دکتر گفت سریعٱ تا دو ساعت دیگه باید دیالیز بشی وگرنه میمیری.به همین صراحت گفت.منم که دیالیز واسم با مرگ یکی بود تصمیم گرفتم و از بیمارستان فرار کردم.یک سال گذشت و من همش منتظر مرگ بودم.خدا میدونه چه روزایی داشتم.اما چندروز پیش رفتم آزمایش خون دادم و باورم نمیشد کراتینم از روی 7شده بود 1نیم.رفتم پیش پزشکم.دهنش باز مونده بود که معجزه هم اتفاق میفته.الانم دوباره دارم دارو و رژیم غذایی استفاده میکنم و واسه زنده بودن تلاش میکنم.همه چیز رو سپردم دست خدا و اگه یروز دیالیز و پیوند بخوام انجام میدم چون زندگیم ارزششو داره که واسش بجنگم.
دیالیز آخره خط نیست.دریچه ای روشن واسه زندگی بهتر در آینده هست
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۲۲:۴۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
ممنون
Mauritius
حمیدالله
۰۵:۰۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
سلام من حمید اهل افغانستان هستم.
پدرم باید هر هفته دو بار دیالیزم بشه . در. این هفته بردیم که دیالیزم کنیم ولی دکتر های بیمارستان گفتند که نیاز به دیالیزم نداره باید یک هفته صبر کنید که ببینیم چی میشه .
ولی حالا وضعیت پدرم چندان خوب نیست همیشه حالت تهوع داره و هرچی را که بخورد دو باره بالا میاره و همیشه سردرد است .
نمیدانم که چی کار کنم اگر راهنمایی کنید خوش حال میشم.پیش از پیش سپاس گذارم.
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی جعفرزاده
۲۲:۲۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
سلام واقعا ماشهرستانی ها خیلی سخته بیاییم تهران کاش این دولت کاری بکنه که امکانات در کل ایران مساوی پخش بشه من خودم قراره دیالیز شم و خیلی ناراحتم برام داکنین اگه میشه
Iran (Islamic Republic of)
مسیح
۲۲:۳۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام درمان و قطع دیالیز با روش جدید و تضمینی آغاز شد کلینیک دنیرا سعادت آباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
سلام اقا کلیه ات چند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
سلام اقا کلیه ات چند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
سلام اقا کلیه ات چند
Iran (Islamic Republic of)
Iman
۲۰:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
کلیه فروشی فوری فوریییییی

کلیه فروشی با گروه خونی او مثبت از خراسان رضوی رضایت نامه محضری اهدای کلیه رو هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
سلام چرا ادما این قدر بدبختن باید در کل زندگیشون اینقدر درد بکشن اخه چرا چرا من میخوام خودمو بکشم چون دیگه تحمل این دردو ندارم دارم عذاب میکشم از درد دیگه کشش ندارم به خدا نمیتونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
سلام چرا ادما این قدر بدبختن باید در کل زندگیشون اینقدر درد بکشن اخه چرا چرا من میخوام خودمو بکشم چون دیگه تحمل این دردو ندارم دارم عذاب میکشم از درد دیگه کشش ندارم به خدا نمیتونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۲۹ تير ۱۳۹۶
سلام منم اگه دیر بشه باید دیالیز شم دعا کنین این اتفاق نیفته چون تمام اروزاهای من محو میشوند من دوسال دیگه کنکر دارم برام دعا کنین پزشکی قبول شم نمیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۲۹ تير ۱۳۹۶
سلام منم اگه دیر بشه باید دیالیز شم دعا کنین این اتفاق نیفته چون تمام اروزاهای من محو میشوند من دوسال دیگه کنکر دارم برام دعا کنین پزشکی قبول شم نمیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۲۹ تير ۱۳۹۶
سلام منم اگه دیر بشه باید دیالیز شم دعا کنین این اتفاق نیفته چون تمام اروزاهای من محو میشوند من دوسال دیگه کنکر دارم برام دعا کنین پزشکی قبول شم نمیرم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی مرادی
۰۱:۰۹ ۱۵ تير ۱۳۹۶
من دوسلبه دیالیز میشم ۲۶سالمه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی مرادی
۰۱:۰۹ ۱۵ تير ۱۳۹۶
من دوسلبه دیالیز میشم ۲۶سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
خدا اینشاالله همه مریضارو شفا بده خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
سجاد سمیعی
۱۷:۱۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
من اهدا میکنم کلیه ام رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام چند گروه خونت چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
انشالله همه مریضا شفا پیدا کنن
Iran (Islamic Republic of)
ستايش
۱۸:۰۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
من پدر بزرگم ناراحتي کليه داره.براي همه يبيماران دعا ميکنم تا شفا پيدا کنن.من پدر بزرگم خيلي دوست دارم.اميدوارم هر چه زود تر شفا پيدا کنن.امين يا رب العالمين
Turkey
نسرين
۰۳:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
مادرم تازه دياليزى شده بود خيلى ضعيف شد و وقتى در بيمارستان بود مريضيش بيشتر شد كليه هاش عوفونا كردن و الان نزديك دو هفته است كه فوت كرده قدر عزيزانمونو بدونيم روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۰۳:۳۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۶
سلام ميخوام بگم دیالیز آخر دنیا نیست که،من دیالیز میشم به همه کارام هم میرسم،کمی بی رمق میشم ولی بازم ادامه ميدم،خدا به همه کمک کنه،روحیه مهمترین چيزه،بدن شما رو ذهن کنترل میکنه خودتون رو نبازید،یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
چرا تو مقالتون نوشتین زندگی برای چند صباحی دیگر،واقعا ته دل آدم خالی میشه ،گریم گرفت
Iran (Islamic Republic of)
آ
۰۸:۴۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
برای پدر من عشق زندگیم دعا کنید.او را غم زندگی چنین کرد.لعنت به این زندگی که همه اش دوندگی و تلاش برای فرزند شد.تا کی باید دیالیز انجام بشود؟ریالیز یعنی تا آخر؟بیهوشی که نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
رکسانا
۱۰:۳۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
سلام خدمت همه دوستان .من مادرم 6 ماه هست که دیالیز میشه 3 روز در هفته دیالیز چیز بدی نیست متاسفانه در جامعه ما بدلیل نداشتن اطلاعات کافی از این بیماری غول بی شاخ و دمی ساختن مادر من هر وقت دیالیز میکنه حالش خیلی بهتر میشه. امیدوارم همه دیالیزی ها پیوند بشن که نخوان وقتشون زیر دستگاه دیالیز تلف نکن.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۱۳ ۰۸ دی ۱۳۹۵
مواظب سلامتی خودتون باشید چون وقتی درگیر شید دیگه نمیتونید مثل سابق باشید
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۲۲:۴۳ ۰۲ دی ۱۳۹۵
به نظر من به بدترین شکل این موضوع را توضیح دادین. خانواده هایی که متاسفانه از این موضوع رنج میبرن واقعا ته دلشون خالی میشه . خیلی سایتا سر زدم ولی هیچ کدومشون انقد بد جور توضیح نداده بودند.
United States of America
حسین
۲۲:۵۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
من لبافی نژاد دیالیز میشم .هفته ای سه روز .میخواستم از تمام کادر این قسمت تشکر کنم .واقعا همه از جان ودل ب ای مریض ها زحمت میکشند ممنون از همه کارکنان .در ضمن یک سوال داشتم ایا من بخوام ده روز بدم مسافرت خارج از کشور می تونم این ده روز دیالیز نشم ایا حالم بد نمی شه.ممنون اگر راهنمایی کنید
Germany
غفور
۱۱:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
دوست عزیز منهم دخترم یک ساله دیالیز میشه.هر وقت مسافرت برویم باید همان شهر یا نزدیکش کلینیک دیالیز بریم دیالیز را انجام بدهند.مواد سمی تو بدن جمع میشه خوب نیست.دکتر دخترم گفته باید مرتب هفته ای 3 بار باید دیالیز بشه.با ارزوی شفای عاجل برای تمام مریضها.انشالله دستگاهی که کار کلیه را انجام میدهد روش تحقیق میکنند بزودی مریضهای دیالیزی را بامید خدا نجات خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۲۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
ممنون از مقاله و نظرات دوستان
خدا همه مریضارو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۵
خدا همه بیمارارو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۵
اصلانم اینجوریانیست که میگین دیالیزعذاب آورهست نخیرم من الان 6ساله دارم دیالیزمیشم هفته3باروهیچ مشکلی هم خداراشکرباهاش ندارم کسایی که بیاردیالیزی هستن ازناپرهیزی ورعایت نکردن مایعات وچیزای مضرهست که هرروزدربیمارستان بسترین بیماران ازتون تمنامیکنم روحیه تون روبه هیج وجع نبازین یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۵
خداهمه مریضاروشفابده
التماس دعا ازهمگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
خيلي سخته خدا نصيب نكنه
Germany
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
من خواهر یک بیمار دیالیزی ۲۸ ساله هستم برادر من به تازگی متوجه شده که یک بیمار دیالیزی شده ما همه براش نگرانیم ولی ما برای درمانش به تهران و نزد یک فوق تخصص کلیه می بریم لطفا براش دعا کنید خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
محمد هستم از قشم من دارم دو ماه تا الان دیالیز میشم تو بیمارستان شریعتی میشم
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ببخشید بیپار دیالیزی اگه دیالیز نکنه چی میشه؟؟؟ چند وقت حداکثر وقت داره تا دیالیز کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام من خودم دارم دیالیز میشم اینطوری هم که میگین نیست که فکر کنین دنیا داره به آخر میرسه من وقتی دیالیز میکنم حالم بهتر میشه همه چیز به روحیه بستگی داره.یادتون باشه یه اتفاقی بود که افتاده سعی نکنین توش گیر کنین زندگی ادامه داره و زندگی باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدایا به تمام مریضان شفا بده که تو بهترین وبزرگترین شفا دهنده ای
Germany
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
6-7 سال از این طفل ها بزرگتر بودم دیالیز می شدم . ولی خوشبختانه پیوند شدم الانم 28 سالمه سالم و سرحالم دوران کودکی یه چیزش خوب بود که نمی فهمیدم !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۴
سلام مرسی از بابت این اطلاعات خدایا همه مریضا را شفا بده چون خودمم دیابتی هستم
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۱۶:۳۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
hamsar mn yek sale dare diyaliz mishe
lotfan barash doa konid...ma yek dokhtar do sale darim...
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۱۴:۵۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
مرسی بابت مطالب خوبتون.....
خدایا... همه مریضا رو شفا بده ,الهی آمین...
Iran (Islamic Republic of)
ایسان
۲۳:۰۹ ۰۶ تير ۱۳۹۳
سلام پسرخاله 21 ساله ام فرشیدهر هفته سه بار دیالیز میشه و در بیمارستان هاشمی نژاد تهران بستری شده از همه خواهش میکنم براش دعا کنید هر روز با چشمانی گریان لابلای تمامی این مطالب میگردم تا شاید مطلبی پیدا کنم که بتونم بهش کمک کنم به امید سلامتی تمام بیماران اول توکل به خداوند بزرگ و بعد هم توجه و وجدان دکترامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
یا من اسمه دوا و ذکره شفا
به امید سلامتی برای همه مبتلایان و با تشکر از راهنمایی های شما در این مطلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
ممنون بابت این مقاله زیباتون