خوزستان/

دومین دستگاه جدید حفاری خشكی در درمدار عملیات قرار گرفت

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران از راه اندازی دومین دستگاه جدید حفاری خشكی این شركت در سال جاری در مناطق نفت خیز جنوب خبر داد.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مهندس حیدر بهمنی در این باره گفت: دستگاه 71 فتح از سوی جهاد دانشگاهی با همكاری مجموعه های صنعتی بخش خصوصی ساخته شده است و در نخستین گام حفر چاه شماره 94 در میدان نفتی منصوری در اهواز را آغاز كرد.

وی افزود: این دستگاه دارای دو هزار اسب بخار توان بوده و ضمن برخورداری از سه دستگاه پمپ به سامانه های گرداننده فوقانی و تصفیه گل نیز مجهز و توان حفاری تا عمق شش هزار متر را دارد.

بهمنی گفت: دستگاه حفاری 71 فتح با اندك تغییر در تجهیزات آن می تواند در ردیف دستگاه های فوق سنگین ( سوپر ریگ) تا اعماق 18 هزار فوت (بالای 6 هزار متر) حفاری كند.

وی افزود: دستگاه 38 فتح نخستین دستگاهی بود كه امسال به ناوگان شركت ملی حفاری ایران پیوست و این شركت در صدد است تا شمار دستگاه های حفاری خشكی و دریایی خود را از 73 دستگاه در زمان حاضر تا پایان برنامه پنجم توسعه به 90 دستگاه افزایش دهد.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران گفت: این شركت همسو با تامین دستگاه های حفاری جدید، نسبت به روز آمد كردن دستگاه های موجود نیز اقدام و از چند سال قبل با ایجاد مدیریت بازسازی و ارتقای دستگاه های حفاری این مهم را در دستور كار قرار داده است.

وی افزود: با راه اندازی هردستگاه حفاری برای 200 نفر به طور مستقیم و به همین تعداد به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایحاد می شود.

میدان نفتی منصوری در 50 كیلومتری جنوب شرقی اهواز واقع و در سال 1342 كشف شد و مخزن آسماری آن در سال 1353 مورد بهره برداری قرار گرفت. /س
برچسب ها: دومین ، خشکی ، مدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.