هدايت نقدينگي به سمت توليد لازمه توسعه اقتصادي کشور

معاون امور کسب و کار وزير صنعت، گفت: هدايت نقدينگي به سمت توليد و مصرف درست آن در بخش هاي مقلد مانع از افزايش تورم و زمينه ساز توسعه اقتصادي مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مسعود موحدي امروز در نشست هم انديشي مديريت نقدينگي راهکارهاي هدايت سرمايه به بخش هاي مولد اظهار داشت: در اين سلسله نشست هاي بهبود فضاي کسب و کار در راستاي تاکيدات مقام معظم رهبري در بخش توليد ملي مباحثي در خصوص ارايه راهکارهاي عملي تسهيل امور پيشنهاد مي شود.

وي با اشاره به اينکه مهمترين مسئله توليد در شرايط کنوني تامين مالي است افزود: بايد توجه ويژه اي به مديريت نقدينگي در جامعه داشته باشيم چرا که نقدينگي تاثير مستقيمي بر تورم دارد.

موحدي تصريح کرد: زماني که نقدينگي در جامعه افزايش مي يابد لازم است که يک مديريت خاص و ويژه براي هدايت آن به جايگاه مناسب همچون بخش هاي مولد و توليدي اجرا شود.

معاون وزير صنعت ادامه داد: در اين شرايط بايد يک نگاه کلان وجود داشته باشد و مشخص شود که نقدينگي از چه راه هايي در حال رشد است و در چه بخش هايي استفاده مي شود و چه تاثيراتي بر جامعه برجاي مي گذارد.

وي افزود: مهمترين مسئله در اين بخش مديريت نقدينگي و هدايت مناسب آن به سمت توليد است.

معاون وزير صنعت اظهار داشت: همچنين بايد توجه شود که نقدينگي به طور صحيح در بخش توليد استفاده شود و منجر به افزايش بهره وري و کاهش قيمت تمام شده گردد.

موحدي خاطرنشان کرد: در اين جلسه در 3 موضوع محوري چگونگي هدايت نقدينگي، راه هاي انتقال نقدينگي به بخش توليد و کاربرد مناسب نقدينگي در بخش هاي مولد پيشنهاداتي مطرح و بررسي خواهد شد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار