بندرعباس / بادستورفرمانده معظم کل قوا؛

اعزام زیردریایی طارق به ماموریت در آبهاي بين المللي

زیردریایی طارق پس از به پایان رساندن آزمایشهای دریایی امروز در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس با دستور فرمانده معظم کل قوا از طریق ویدیو کنفرانس عازم مأموریت دریایی شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران بندرعباس این شناور زیردریایی مجهز به پیشرفته ترین سامانه عملیاتی و اطلاعاتی با یک میلیون و ششصد و 20هزار نفر ساعت کار به دست متخصصان کارخانجات نیروی دریایی ارتش در هشتم خرداد امسال به آب انداخته شد.

زیردریایی طارق در زمره زیردریایی های کلاس سنگین و دارای قابلیت های الکترونیکی ، رزمی ، راداری اطلاعاتی است.

جانشین منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: این زیر دریایی پس از آب اندازی انواع آزمایش های سیستم های تسلیحاتی،راداری و رانشی را با موفقیت به پایان رساند و امروز ماموریت خود را برای حضور در آبهای بین المللی آغاز کرد.

امیر دریادار دوم عباسی افزود: این گونه آزمایش ها در شناورهای زیر سطحی پس از آب اندازی در حدود 6 ماه طول می کشد که با کار شبانه روزی کارکنان نیروی دریایی منطقه یکم این آزمایش ها کمتر از 3 ماه به پایان رسید.

امروز همچنین قسمت بدنه ناوشکن سهند برای انجام آزمایش های آبگیری با دستور مقام معظم رهبری از طریق ویدئو کنفرانس در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر به آب انداخته شد.

در این مرحله انواع آزمایش های فشار بدنه ،نشت آب و اتصالات بدنه انجام و پس از آن عملیات نصب تجهیزات بر روی آن آغاز می شود.

ناوشکن سهند در کلاس ناوشکن جماران ساخته می شود.

مدیر طرح ناوشکن سهند گفت: بدنه این ناوشکن در مدت 2 ماه در کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش به دست متخصصان جوان کشور ساخته شد.

ناخدا سوم مهندس مکانیک حسین پور افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده مدت زمان ساخت این ناوشکن 36 ماه است که با تلاش کارکنان نیروی دریایی ارتش زودتر از موعد ماموریتهای دریایی خود را آغاز می کند.

ناخدا یکم سعیدی فرمانده کارخانه های نیروی دریایی ارتش گفت: این ناوشکن به انواع تجهیزات رزمی مجهز و برای ساخت و تجهیز آن از دانش متخصصان ایرانی استفاده می شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.