اراک/

رشد 10 برابری جذب سرمایه خارجی در استان مرکزی

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی از رشد 10 برابری جذب سرمایه خارجی در استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک،  میرزاخانی در نشست اعضای ستاد سرمایه‌گذاری خارجی استان اظهار داشت: بر اساس آمارهای رسمی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران میزان سرمایه‌گذاری خارجی در این استان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 10 برابری برخوردار شده است.

وی تصریح کرد: فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نقش بسیار مؤثری در این افزایش داشته است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های مهم صنعتی کشور از قابلیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری برخوردار است خاطر نشان ساخت: با وجود تحریم‌ها و تبلیغات دروغین دشمنان امروز شاهد سرمایه‌گذاری خوب خارجی در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی هستیم که بخش عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به کشورهای اروپایی است.

میرزاخانی با بیان اینکه با فعالیت و راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی برنامه‌های سازنده‌ای در راستای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی اجرایی شده است گفت: این مرکز به دنبال این است در سال جاری زمینه جذب سرمایه خارجی را برای واحدهای تولیدی فاقد سرمایه‌گذاری خارجی فراهم سازد.

به گفته وی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در دو حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و با رویکرد رفع مشکلات و موانع پیش روی متولیان سرمایه‌گذاری و تسهیل در امر اخذ مجوزها و موافقت‌نامه‌های مورد نیاز فعالیت، اقدامات ارزنده‌ای را انجام می‌دهد./س

برچسب ها: سرمایه ، خارجی ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.