توسعه زیرساخت های نفتی زمینه ای برای دور زدن تحریم ها

عضو کميسيون انرژي مجلس نهم گفت: با توسعه زیرساخت های نفتی و بکارگیری ظرفیت های جدید در توسعه صنعت نفت، می توان ضمن دور زدن تحریم ها موانع را از سر راه برداشت.

سید مهدی موسی نژاد  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در جلسه غیر علنی مجلس که امروز برگزار شد وزیر نفت در خصوص دورزدن تحریم فروش نفتی، انعقاد قرارداد برای درخواست خرید نفت، ایجاد بسترهای توسعه ای برای سرمایه گذاری و توسعه فراورده های نفتی ، آخرين وضعيت توليد، وضعيت فروش، وضعيت حمل و نقل صنعت نفت گزارش داد.

وی تصریح کرد:  این نشست ها در راستای تعامل خوب مجلس و وزارت نفت در جلسات دوره ای هر چند وقت يکبار، جلسات مشترکي با وزارتخانه هاي مرتبط با تأمين انرژي کشور برگزار مي کند.
وي افزود: اعضاي کميسيون انرژي گاهي با حضور مديران وزارت نيرو و گاهي با حضور مديران وزارت نفت در جلسات مشترک مشکلات مربوط به مباحث انرژي کشور اعم از آب، برق؛ نفت، گاز، سوخت و پتروشيمي را مورد بررسي قرار مي دهند.

کميسيون انرژي مجلس با اشاره به جلسه مشترک روز گذشته اعضاي اين کميسيون و مديران وزارت نفت گفت: عصر روز گذشته اعضاي کميسيون انرژي در جلسه اي با حضور وزير نفت و معاونان اين وزارتخانه در شرکت ملي نفت، شرکت ملي گاز ، شرکت ملي صنايع پتروشيمي و شرکت ملي پالايش و پخش آخرين وضعيت صنعت نفت و گاز، مشکلات و چالش ها و همچنين ظرفيت هاي ايجاد شده را مورد بررسي قرار دادند.

وي افزود: در اين جلسه، آخرين وضعيت توليد،  فروش،  حمل و نقل و  سرمايه گذاري در صنعت نفت در گزارش هايي که از سوي وزير نفت و معاونانش ارائه شد، مطرح شده و به تبادل نظر گذاشته شد.

موسی نژاد با بيان اينکه زمان براي بررسي مباحث و مشکلات ريزتر صنعت نفت کوتاه بود، تصريح کرد: در مجموع طبق گزارشي که وزير نفت در خصوص تحريم ها ارائه داد، در شهريور ماه اشراف بيشتري بر تحريم ها و مباحث مرتبط با آن پيدا کردند و خيلي جاي نگراني نيست.

وی تاکید کرد: مذاکرات خوبی در نشست صورت گرفت که می توان با بکارگیری آنها ضمن دورزدن تحریم ها موانع را از سر راه برداشت.

کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این که انتشار اوراق ارزی تاثیرات مثبتی در توسعه زیر ساخت های نفتی دارد اظهار داشت: از آنجا که اقتصاد  کشور اقتصاد وابسته به نفت است باید زیرساخت توسعه ای در این صنعت صورت بگیرد که متاسفانه وزارت نفت به سمت و سوی ایجاد زیرساخت های سطحی و عمقی حرکت نکرده که باید با استفاد از تصمیمات جدید و اتخاذ تدابیر ویژه بستر را برای پویایی و توسعه درآمدهای نفتی هموار کرد.

وی خاطر نشان کرد: در صورتیکه  دولت خوب تعامل کند می توانیم با ایجاد منابع جدید اقتصاد کشور را به سمت توسعه اقتصاد کشور هدایت کنیم در این صورت با کسب درآمد بیشتر دیگر کسری بودجه در کشور نخواهیم داشت ./س
برچسب ها: انرژی ، توسعه ، نفت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار