شاید ایران "یه حبه قند" برای آمریکایی ها فرستاد

در حال حاضر فیلم‌های «یه حبه قند»، «روزهای زندگی»، «سعادت‌آباد»، «اسب حیوان نجیبی است»، «نارنجی‌پوش»، «ضد گلوله»، «قلاده‌های طلا»، «مرگ کسب و کار من است»، «چیزهایی هست که نمی‌دانی»، «آینه‌های روبرو»، «بغض» و «ملکه»، «شکارچی شنبه» و «شب واقعه» امکان حضور در جشنواره را دارند. فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» هم اگر طبق تاریخ اعلام شده - 5 مهر - اکران شود، با 2 روز اکران کمتر از اسکار جا می‌ماند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، جایزه اسکار، از سال 1929، همه ساله به هنرمندان صنعت سینما تعلق می‌گیرد و برترین‌های این عرصه شناخته می‌شوند. جایزه اسکار در میان جوایز دیگری چون گرمی، امی و تونی به عنوان قدیمی‌ترین جایزه شناخته می‌شود و اهمیت بسیاری برای دست‌اندرکاران صنعت سینما دارد. پس از موفقیت «جدایی نادر از سیمین» در اسکار 2012 و انتخاب این فیلم به عنوان بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان، و در شرایطی که این فیلم به گفته برخی منتقدان جهان، بهترین فیلم سال 2011 شناخته می‌شود، انتظار می‌رود امسال نیز ایران در جشنواره اسکار حضور داشته باشد.

طبق قوانین آکادمی در بخش فیلم خارجی، فیلم‌هایی می‌توانند از سوی کشور‌ها معرفی شوند که از اول اکتبر 2011 (10 مهر 90) حداکثر تا تاریخ 30 سپتامبر 2012 (9 مهر 91) در کشورشان حداقل به مدت یک هفته پیاپی اکران عمومی شده باشند و بلیت فروخته باشند. این در کنار چند شرط دیگر از مهم‌ترین شروط انتخاب و ارسال فیلم خارجی به آکادمی است.

به گزارش نامه نیوز، در حال حاضر فیلم‌های «یه حبه قند»، «روزهای زندگی»، «سعادت‌آباد»، «اسب حیوان نجیبی است»، «نارنجی‌پوش»، «ضد گلوله»، «قلاده‌های طلا»، «مرگ کسب و کار من است»، «چیزهایی هست که نمی‌دانی»، «آینه‌های روبرو»، «بغض» و «ملکه»، «شکارچی شنبه» و «شب واقعه» امکان حضور در جشنواره را دارند. فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» هم اگر طبق تاریخ اعلام شده - 5 مهر - اکران شود، با 2 روز اکران کمتر از اسکار جا می‌ماند.



افراد مختلف در خصوص حضور ایران در جشنواره سخن گفته‌اند و در برخی موارد فیلمی که به نظرشان توانایی دریافت جایزه اسکار را دارد معرفی کردند. هشتاد و پنجمین جشنواره اسکار در شرایطی برگزار می‌شود که هنوز حضور نماینده‌ای از ایران در این رقابت بزرگ مشخص نیست.
برچسب ها: اسکار ، سینما ، خارجی ، فیلم ، قند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
باید دقت کنیم اگر فیلم سطح پائینی بفرستیم که صرفا از نظر سیاسی مورد نظر ما باشد به شدت به وجهه سینمای خوشنام ایران لطمه زده ایم وبه لحاظ تبلیغی نیز به ضد تبلیغ تبدیل میشود به نظر این حقیر یک حبه فند بد نیست وحد اقل به ضد تبلیغ تبدیل نمی شود برعکس فیلمی چون قلاده های طلا که به عنوان فیلم سفارشی دولت مطرح شده است.
آخرین اخبار