حجت الاسلام پورمحمدی:

اگر تکلیف باشد وارد عرصه انتخابات می شوم/ دروغ روزنامه ایران در ماجرای ارسال نامه به رهبری

رئيس سازمان بازرسي کل کشور با حضور در جمع طلاب حوزه علميه بناب پرونده رئیس دفتر رئیس جمهور، ماجراي ارسال نامه به مقام معظم رهبري، فساد در برخي دستگاهها، نقطه ثقل چالش انتخاباتي، دلايل گراني و... را تشريح کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی اعزامي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام مصطفي پور محمدي رئيس سازمان بازرسي کل کشور که جهت بازديد از مناطق زلزله زده به استان آذربايجان شرقي سفر کرده است ظهر روز گذشته (پنج شنبه 30 شهريور) با حضور در حوزه علميه حضرت ولي عصر(عج) شهرستان بناب در جمع طلاب سخنراني و به پرسش های آنان پاسخ داد.

وي با بيان اينکه انقلاب جمهوري اسلامي ايران تاثيرات بزرگي در عرصه جهاني داشته است اظهار داشت: کشور ما حدود يک درصد جمعيت، يک درصد خاک و يک درصد منابع آبي دنيا را داراست ولي به لحاظ تاثير گذاري در عرصه بين المللي بيش از پيش ظاهر شده است به طوري که در معادلات جهاني تاثير گذار است.

حجت الاسلام پور محمدي با بيان اينکه قدرت نظامي وبازدارندگي ما زير سايه مقام معظم رهبري به عنوان فرماندهي کل قوا راضي کننده و خوب است افزود: شايد به لحاظ نظامي در برابر قدرت‌هاي دنيا ضعيف باشيم، ولي از نفوذ و تاثيرگذاري بيشتري به دليل تفکر اسلامي برخوردار هستيم.

وي همچنين به شانزدهمين اجلاس نم در تهران اشاره کرد و گفت: اين اجلاس نشست مهمي بود که باعث افزايش تاثير گذاري جايگاه ايران در عرصه بين المللي شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصريح کرد: کشورهاي درگير اروپايي به صورت ناجوانمردانه درصدد اعمال فشارهاي سياسي، اقتصادي بوده و اجازه نمي دهند که ما به صورت آزادانه در عرصه جهاني به فعاليت خود ادامه دهيم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تاثير گذاري جمهوري اسلامي در عرصه جهاني به دليل يک قدرت پيام دهي بسيار خوب بوده که آن تفکر اسلامي بوده که از حوزه هاي علميه صادر شده است.

حجت الاسلام پورمحمدی افزود:  انقلاب اسلامي دو هدف مهم نفي سطله جهاني و نفي فرهنگ بربريت و ضد انساني را سرلوحه کار خود قرار داده و حوزه جهاني را به چالش کشانده است.

وي اضافه کرد: بايد با آگاهي و تحليل درست اوضاع بتوانيم به درستي و با موفقيت از پيچ تاريخي که مقام معظم رهبري به آن اشاره کرده اند عبور کنيم.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور در ادامه اين نشست به سوالات طلاب پاسخ گفت.

*اگر تکليف باشد وارد عرصه انتخابات خواهم شد

وي در پاسخ به سوال يکي از طلاب مبني بر اينکه برنامه شما براي ورود به عرصه انتخابات چيست گفت: اگر تکليف باشد و اگر فضا به گونه اي باشد که اثبات کند که حمايتي وجود دارد در عرصه حضور پيدا خواهم کرد.

وي همچنين در مورد اعلام برنامه هاي خود گفت: وقتي وارد عرصه شوم قطعا برنامه ها را اعلام خواهم کرد ولي بايد برنامه انتخابات به گونه اي باشد که موجب اصلاح وضعيت فعلي شود و هر کسي بخواهد در اين مسير گام بردارد بايد وضعيت فرهنگ ، وضعيت سلامت اداري و حوزه سياسي را اصلاح کند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه به نظر شما نقطه ثقل چالش انتخابات آينده کدام است اظهار داشت: برنامه اقتصادي و اداري از جمله مهمترين نقاط ثقل انتخابات آينده بوده که در برخي موارد مباحث بين المللي نيز به آن اضافه خواهد شد.

وي تصريح کرد: اگر اخلاق مداري باشد به حاشيه کشيده نخواهد شد ولي اگر نااخلاقي صورت گيرد کشمکش‌هايي به وجود خواهد آمد و اگر بنا باشد هر کسي براي مطامع انتخاباتي خودش به دیگران تهمت و حرفهاي نادرست نسبت بدهد چالش زياد ایجاد خواهد شد.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور همچنين در خصوص انشقاق اصولگرايان گفت: قطعا عدم وحدت اصولگريان به نفع دشمنان خواهد بود.

*بخشي از گراني به دليل فساد و طمع کاري است

حجت الاسلام پور محمدي همچنين در بخشي ديگري از صحبتهاي خود به سوالات اقتصادي دانشجويان که در خصوص گراني و نظارت سازمان بازرسي کل کشور به عملکرد بانک مرکزي پرسيده بودند اشاره کرد و گفت: بخشي از گراني ها به دليل تحريم است ولي بخش عمده از گراني هاي اخير به دليل فساد، طمع کاري و بي‌برنامه گي است.

*براي مقابله با تحريم ها بايد مقاومت کرد

حجت الاسلام پور محمدي در پاسخ به اين سوال که براي دور زدن و مقابله با تحريم ها چه چاره اي انديشيده شده است گفت: دشمن تحريم کرده است تا به ما ضربه بزند و قطعا از اين تصميم صرف نظر نخواهد کرد و بايد مقاومت کنيم و مهم اين است که به صورت سالم از اين گذرگاه عبور کنيم.

*مجلس بايد قانون انتخابات را اصلاح کند

وي همچنين در خصوص اصلاح قانون انتخابات گفت: بايد مجلس قانون انتخابات را اصلاح کند تا در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري با استناد به اين قانون انتخابات برگزار شود.

حجت الاسلام پور محمدي همچنين در مورد عملکرد وزارت اطلاعات اظهار داشت: اين وزراتخانه نهادي توانمند است که نيروهاي شايسته اي در آن فعاليت مي کنند.

*بعد از دوم خرداد نگاه خوبي به وزارت اطلاعات صورت نگرفته است

وي افزود: البته بعد از دوم خرداد نگاهي که به اين وزارتخانه وجود داشت باعث شد که معيوب شود و اين که گفته مي شد به نهاد ديگري واگذار شود غلط است و ما بايد به يک سمت و سوي درست حرکت کنيم.

*ماجراي ارسال نامه پور محمدي به مقام معظم رهبري و دروغ روزنامه ايران

رئيس سازمان بازرسي کل کشور در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان مبني بر اينکه داستان ارسال نامه شما به رهبری چيست گفت: صرفا نامه بنده نبود بلکه نامه 14-15 نفراز وزراي دولت بود که هر چند وقت يک بار همديگر را مي بينيم و وضعيت داخلي کشور را تحليل مي کنيم که طبق پيشنهاد يکي از دوستان مطلبي نوشتيم تحت عنوان تحليل اوضاع داخلي و خدمت مقام معظم رهبري ارسال کرديم و حرفهايي که در برخي روزنامه ها از جمله روزنامه ايران نوشته شد دروغ است.

وي افزود: البته چون ما نمي خواستيم دنبال ماجرا جويي باشيم حرف نزديم و بنا نداريم حرف بزنيم و نامه صرفا يک نامه خصوصي بود در جهت کمک به دولت که دولت بتواند از شرايط فعلي عبور کند.

*اگر اسناد داريد به دادگاه بفرستيد چرا تهمت مي زنيد

حجت الاسلام پور محمدي در مورد پرونده رئیس دفتر رئیس جمهور که سوال يکي از طلاب بود افزود: بله پرونده وجود داشته و به دادسرا فرستاده‌ايم و بارها اعلام کرده ايم که هر کس طاووس خواهد بايد جور هندوستان بکشد، هر کسي که بخواهد دست خطاکاري را قطع کند بايد تاوان آن را بدهد و اعلام کرديم که اگر اسنادي داريد به دادگاه بفرستيد چرا تهمت مي زنيد اگر راست مي گوييد طبق قانون عمل کنيد البته معلوم است دروغ مي گوييد.

وي همچنين در مورد اين که دولت در بحث تحريم ها کوتاهي کرده است يا خیر تصریح کرد: در اين زمينه همه ما کوتاهي کرده ايم البته نبايد غافل شد دشمن به ما خيلي فشار مي آورد در اين زمينه ولي بايد به صورت عقلاني و با برنامه ريزي مقابله کنيم که برنامه ريزي درستي در اين زمينه صورت نگرفته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد هدفمندي يارانه ها نيز گفت: بحث يارانه ها در راستاي نزديک کردن قيمت محصولات به قيمت واقعي بود که در حال حاضر با دو مشکل عديده مواجه است: نخست آنکه منابع مورد نياز براي پرداخت صورت نمي گيرد و دوم آنکه افزايش نقدينگي باعث تورم و گراني مي شود.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور در پايان خاطر نشان کرد: اين که بعضي ها فکر مي کنند با جار و جنجال ما صحنه را خالي مي کنيم اين طور نبوده و ما صحنه را خالي نمي کنيم سند داريم مي فرستيم دادگاه تا رسيدگي شود شما هم اگر سند داريد بفرستيد دادگاه اگر شکايت داريد ارايه کنيد تا ما در دادگاه حاضر شويم که از اين موضوع خجالت نمي کشيم و کسي فکر نکند که با تهمت و افترا مي تواند کاري را پيش ببرد.

"انتهای پیام"/3
برچسب ها: پورمحمدی ، بناب ، رحیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار