رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام كرد

جاسازی مواد منفجره در تجهیزات هسته‌ای ارائه شده به ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئولان ذی‌ربط اطلاعاتی ـ امنیتی ما موفق به شناسایی دستگاه‌هایی که برای فعالیت‌های هسته‌ای به ما عرضه و در آن مواد منفجره کار گذاشته شده بود شدند، قرار بود این دستگاه‌ها در زمان بکارگیری منفجر و تمام سیستم را مختل کند اما در نهایت با هوشمندی متخصصان داخلی این توطئه دشمنان خنثی شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علاء‌الدین بروجردی با تاکید بر شیطنت‌های مکرر آژانس بین‌المللی هسته‌ای در پرونده هسته‌ای ایران اظهار داشت: همین موضوع باعث شده جمهوری اسلامی ایران همواره نگاهی توام با تردید نسبت به بازرسان آژانس داشته باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اظهارات فریدون عباسی نشست سالیانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین ادامه داد: روشنگری‌هایی که آقای عباسی مبنی بر انفجار در خط لوله و قطع برق و درخواست بازدید سرزده از فردو مطرح کرد بیانگر آن است که آژانس در اقدامی هماهنگ با تروریست‌ها عمل می‌کند که این موضوع مایه تاسف و تعجب است.

شرکت زیمنس باید پاسخگو باشد

وی با تاکید بر کشف شیطنت‌های آژانس از سوی نیروهای امنیتی واطلاعاتی کشور‌ یادآور شد: مسئولان ذی‌ربط اطلاعاتی ـ امنیتی ما موفق به شناسایی دستگاه‌هایی که برای فعالیت‌های هسته‌ای به ما عرضه و در آن مواد منفجره کار گذاشته شده بود شدند، قرار بود این دستگاه‌ها در زمان بکارگیری منفجر و تمام سیستم را مختل کند اما در نهایت با هوشمندی متخصصان داخلی این توطئه دشمنان خنثی شد.

بروجردی با بیان اینکه جاسازی مواد منفجره در تجهیزات ارائه شده به ایران در شرکت زیمنس آلمان انجام شده است، افزود: شرکت زیمنس باید پاسخگوی این اقدام خود باشد.

این نماینده مردم لرستان در مجلس نهم، با بیان اینکه تاکنون آژانس از همه ابزارها برای ایجاد خدشه در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بهره گرفته است، تاکید کرد: آنها در این زمینه انواع اقدامات گسترده تحقیقی، اطلاعاتی و جاسوسی را در دستور کار قرار دادند اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نکردند.

وی با تاکید بر تداوم مذاکرات ایران و ۱+۵ در سطح مقامات سیاسی، گفت: اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود حرکت‌های موذیانه و مغایر با مقررات آژانس ضد ایران، برای چندمین بار و به منظور اثبات صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود و رد شیطنت‌های آمریکا همچنان سیاست مذاکره را پیگیری می‌کند نشان دهنده آن است که ایران تاکنون هیچ حرکتی خلاف مقررات و تعهدات آژانس نداشته است.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: چنانچه در پی تخلف‌های مکرر آژانس، ایران همکاری خود با آژانس را قطع کند حق با جمهوری اسلامی ایران است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، منفجره ، آژانس ، بروجردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار