سردار وحيدي در خطبه هاي پيش از نماز جمعه:

دفاع مقدس باعث شد متجاوزان با احتياط درباره حمله به ايران صحبت کنند

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: هم اکنون به فناوري‌هاي بازدارندگي راهبردي در مقابل دشمن رسيده‌ايم كه بعد از اين كشورها با احتياط درباره حمله به ايران صحبت مي‌كنند، چرا كه مي‌دانند كه اگرچه شروع كننده جنگ آنها نيز باشند اما به پيروزي نخواهند رسيد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران،‌ سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه امروز تهران با تبريك دهه كرامت و گراميداشت هفته دفاع مقدس  را فرصت مجددي براي بازخواني و باز روايي حماسه‌هاي بزرگ‌ يك ملت در گذر تاريخ دانست و افزود: ملتي كه با اتكا به ايمان به خدا و پيگيري آرمان‌هاي بلند خود و در مصاف با زشت‌ترين دشمنان بشريت وارد نبردي شد كه از آن سرفرازانه بيرون آمد.

وي با اشاره به شروع نبرد صدام و آغاز حمله‌هاي رژيم وي به 19 نقطه و همزمان حمله او به توپ خانه‌ها و فعاليت در مرزها گفت: هر چند اين تاريخ رسمي شروع صدام است، اما تجاوزات صدام تقريبا از سال 1358 آغاز شد كه رژيم صدام سابقه‌اي نزديك به 600 هزار تجاوز هوايي و زميني به خاك ايران را داراست.

وي اضافه كرد: رژيم صدام با چراغ سبز آمريكا به جنگ وارد شد و  با اطمينان از حمايت‌هاي آمريكا و غرب و شوروي كه با شوروي هم قرارداد 15 ساله داشت و حمايت ارتجاع عرب كه صدام به آن كشورها سفر داشت و جاه‌طلبي وي و تصور اين كه مي‌تواند با گرفتن خوزستان آن منطقه را از خاک ايران جدا كند و نظامي جمهوري اسلامي را سرنگون کند، وارد چنين جنگي شد.

وي ادامه داد: از تاريخ 31 شهريور جريان جديدي در انقلاب اسلامي به وقوع پيوست كه شگفتي‌هاي فراوان دارد كه به فرمايش مقام معظم رهبري دفاع مقدس را گنجي بايد دانست كه بايد آن بهتر بشناسيم و بهره بگيريم.

وي خاطرنشان كرد: در زمان شروع عمليات تصور آنان اين بود كه موفقيتشان در چند هفته ممكن است و بعد از رسيدن به موفقيت‌ها آنان مي‌توانند ايران را در پاي ميز مذاكره مجبور به تحميل خواسته‌هاي ناحق خود كنند اما با شكست آنان تصور آنان برباد رفت.

وحيدي تصريح كرد: بعد از آن كه دشمن 34 روز در پشت درهاي خرمشهر ماند و موفق به اشغال كامل خرمشهر نشد، صرفا به محاصره آن دست زد و در جبهه‌هاي ديگر هم دچار توقف شد، بنابراين تصورات باطل براي آنان اثبات شد.

فرمانده دفاع و پشتيباني با اشاره به 5 مهر سالگرد شكست حصر آبادان به دستور امام گفت: دستور امام خميني (ره) سرآغازي كامل براي بيرون راندن رژيم صهيونيستي صدام و الگوي مقاومتي براي رزمندگان اسلام شد  كه آنان نيز توانستند آن را در مدت كمي حصر را بشكنند.

وي با اشاره به ابتكار عمل رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان اسلام ابتكار عمل را در دست داشتند و رژيم صدام در انفعال کامل بود و تنها در يكي 2 ماه آخر بود كه صدام از خودش تحركي نشان داد اما ابتكار عمل درطول 8 سال دفاع مقدس در دست رزمندگان اسلام بود.

وحيدي با اشاره به اتفاقات درطول 8 سال دفاع مقدس تصريح كرد: عمليات‌هاي برتر رزمندگان اسلام حدود بيش از 400 فعاليت‌ پدافندي بود كه در عمليات‌هاي گسترده زميني، دريايي و هوايي خود توانستند افتخار آفرين بودند.

وي با اشاره به دستاوردهاي رزمندگان در عمليات‌هاي زميني خاطرنشان كرد: رزمندگان ركوردهاي جديدي را در 8 سال دفاع مقدس ثبت كردند كه از جمله شگفت آفرين‌ترين عمليات‌ها مي‌توان به عمليات فتح المبين، والفجر8، و فاو اشاره كرد.

سردار وحيدي اضافه كرد: آن زماني كه رزمندگان اسلام از 700متر عرض رودخانه اروند گذشتند قادر به انجام عمليات پيچيده‌اي شدند كه با نبود امكانات تعجب كارشناسان نظامي را برانگيخت.

وزير دفاع و پشتيباني با اشاره به اعتماد به نفس رزمندگان اسلام كه ناشي از ايمان قلبي آنان به خدا بود خاطرنشان كرد: هرچند در طول 8سال جنگ ما تعدادي اسير و كشته داشتيم اما با ابتكار و اعتماد به نفس خود توانستيم دشمن را شكست دهيم.

وي با اشاره به 8 قطع نامه شوراي امنيت در طول 8سال دفاع مقدس تصريح كرد: شوراي امنيت در 8 قطع نامه خود ابتدا تنها به بازگشت نيروها به كشورهاي خود اشاره كرد و تا بعد از فتح خرمشهر قطع نامه ديگري صادر نكرد اما بعد از فتح خرمشهر با صدور قطع نامه ديگري از طرفين درخواست كرد كه به مرزها بازگردند و اين درحالي بود 2500 كيلومتر خاك ايران دردست دشمن بود كه آنان در آخرين قطع نامه خود تا حدودي خواسته ايران را تأمين كرد كه اين موفقيت  در عمليات‌هاي هوايي و دريايي نيز به همين صورت بود.

وي با اشاره به موفقيت‌هاي ايران در عمليات هوايي و دريايي گفت: رزمندگان اسلام توانستند نيروهاي دريايي و هوايي رژيم صدام را نيز به طور كامل سركوب كرده و ناوها و ناوچه‌هاي آنان را تحت کنترل درآورند بعد از آن نفت‌كش آمريكا نيز وارد جنگ شد اما رزمندگان ما با وجود نيروي و امكانات كمي در اختيار داشتند با ايستادگي خود توانستند آنان را شكست داده و اين امري بود كه در طول 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن نيز لحظه‌اي از آن كوتاهي نكرديم و توانست افتخارات بزرگي را براي ملت ايران به همراه آورد.

وي با اشاره به تاريخ ايران قبل از انقلاب اسلامي گفت: ملتي كه قبل از انقلاب اسلامي يك ميليون كيلومتر مربع ا زخاک خود را از دست داده بود درطول 8 سال دفاع مقدس حتي اجازه گرفتن يك سانتي متر از خاك خويش را به دشمن نداد و اين درحالي بود كه همه دنيا عليه ما بودند.

سردار وحيدي با اشاره به بي‌خردي و سفاحت پادشاهان قبل از انقلاب اسلامي گفت: آنان با اقدامات خود نتوانستند گامي براي ايران بردارند و كشور ايران بعد از انقلاب اسلامي توانست عزت خود را بدست آورده و به قدرتي بزرگي در منطقه تبديل شود.

وي جنگ 8 ساله دفاع مقدس را طولاني‌ترين جنگ كلاسيك در قرن بيستم دانست و افزود: جنگ جهاني اول 4 سال، جنگ جهاني دوم 6 سال و جنگ كره به مدت 3 سال بود كه هر چند ويتنام 11 سال طول كشيد اما جنگ ويتنام جنگ چريكي بود و در جنگ ايران و عراق كه طولاني ترين جنگ كلاسيك قرن بيستم محسوب مي شود.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به حمايت همه دنيا از رژيم صدام گفت: در جنگ ايران و عراق، شوروي، فرانسه، آلمان و انگليس و آمريكا هركدام به نوبه خود از صدام حمايت كرده و اين درحالي بود كه امكانات را از كشور ما محروم كرده و ملت مظلوم ما با دست خالي موفق به شكست آنان شدند.

وي با اشاره به حمايت‌هاي سياسي، اطلاعاتي، اقتصادي آمريكا خاطرنشان كرد و افزود: وزير دفاع آمريكا طي ملاقات‌هايي كه با صدام داشت در دوره ريگان تلاش كردند تا جنگ عراق به نفع آنان تمام شود و دست آخر خود نيز وارد جنگ شدند اما اين امر براي ايران در حالي بود كه به گفته و فرمايش مقام معظم رهبري به ما سيم خاردار نيز نمي دادند.

وي جنگ ايران و عراق را جنگي نابرابر دانست و تأكيد كرد: با وجود حمايت‌هاي ارتجاع هاي منطقه و امكاناتي كه از سوي سران آنان براي عراق ممكن مي‌شد، ايران توانست بر عراق پيروز شده و اين پيروزي دستاوردهاي متنوع و ارزشمندي را به همراه داشت.

سردار وحيدي با اشاره به دستاوردهاي ايران در جنگ 8 ساله دفاع مقدس گفت: ما هم اکنون به فناوري‌هاي بازدارندگي راهبردي در مقابل دشمن رسيده‌ايم كه بعد از اين كشورها با احتياط درباره حمله به ايران صحبت مي‌كنند، چرا كه مي‌دانند كه اگرچه شروع كننده جنگ آنها نيز باشند اما به پيروزي نخواهند رسيد.

وي اضافه كرد: دفاع مقدس اسطوره شكست ناپذير ملتي شد كه با ايمان به خدا و طبعيت از ولايت فقيه و رهبري خود توانستند صحنه جنگ تحميلي را به نفع خود عوض کنند و دستاورد‌ آن را نيز مي‌توان در جنگ 33 روزه رزمندگان مقاومت اسلامي ديد كه با الگو گيري از رزمندگان ايران و انقلاب اسلامي ايران توانستند رژيم صهيونيستي را به خاري بكشانند.

سردار وحيدي تصريح كرد: دفاع مقدس به ما ياد داد كه نبايد به نظام بين‌الملل اعتماد كرد چراكه با فريبكاري خود مي‌خواهد خون مردم را در شيشه كرده با سردادن شعار منشور آزادي و دموكراسي به اهداف خود دست يابد اما بايد پرسيد رژيم صدامي كه 5 هزار مردم خود را در حلبچه با سلاح شيميايي نابود كرد با كدام منشور آزادي تناسب دارد و اين امر در حالي بود كه از اين موضوع هيچ كدام از كشورها بجز سوريه كه از مواضع ايران حمايت مي كرد صحبتي نكرده و ادعاي آنان براي حقوق بشر و آزادي تنها دروغي بيش نيست.

وزير دفاع گفت: دفاع مقدس تثبيت ارزش‌هاي ايران بود كه جمهوري اسلامي ايران توانست به آن دست يابد و امروز مي بينيم همه كساني كه مانند آمريكا و سران عرب مانند مبارك و ديگر كشورهاي عرب به حمايت از صدام دست زدند امروز به فلاكتي رسيدند و بعد از آن رنگ پيروزي را نديدند.

وي خاطرنشان كرد: آمريكايي‌ها با داد و فرياد مي‌خواهند پيروزي خود را فرياد بزنند اما آنان در عراق، افغانستان محكوم به شكست شدند و حتي نتوانستند از ديكتاتورهاي خود نيز حمايت كرده كه اين شكست ناشي از شكست آنان مقابل ايران است.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از جمله دستاوردهاي دفاع 8 ساله ايران را تبديل شدن ايران به قدرتي بزرگ در منطقه و جهان دانست و افزود: اكنون دنيا مجبور است به مواضع ايران توجه كند و ديديم كساني كه مي خواستند ايران را منزوي كنند نه تنها به اين امر نرسيده بلكه ايران در اجلاس جنبش عدم تعهد توانست موفق شود كه اين موفقيت و دستاوردها ناشي از خون پاك شهيدان و تبعيت كشور از فرامين امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

وي درپايان تأكيد كرد: ايران در اوج صلابت و با حركتي تند خود به سوي موفقيت پيش خواهد رفت كه اين امر به پشتوانه 8 سال دفاع مقدس صورت گرفته است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار