مقام سابق آمريکايي ؛

آمريکا تحت حکومت شرکت هاي بزرگ است

يک مقام سابق آمريکايي گفت شرکت هاي بزرگ بر اين کشور حکومت مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري راشاتودي ، "جسي ونتورا" فرماندار سابق مينه سوتا به اين شبکه گفت:« فساد در جامعه آمريکا رايج است. ما نمي دانيم که چه کسي سياستمداران ما را تحت کنترل دارد.در واقع اين شرکت هاي بزرگ هستند که بر آمريکا حکومت مي کنند.اين شرکت ها  بودجه مبارزات انتخاباتي دو حزب را تامين مي کنند و به اين طريق سياستمداران را تحت کنترل خود مي گيرند. در گذشته کمک مالي شرکت ها به نامزدهاي انتخاباتي غيرقانوني بود اما دادگاه عالي آمريکا با صدور حکمي اين رويه را تغيير داد و اين به نظر من فاجعه بارترين حکم دادگاه عالي بود.اين حکم بايد باطل  و کمک مالي شرکت هاي بزرگ به نامزدها ممنوع شود.»
وي افزود:« شرکت هاي بزرگ در آمريکا پول زيادي صرف لابي هاي خود مي کنند و ميزان اين پول حتي بيشتر از مالياتي است که آنها پرداخت مي کنند. آيا اين حيرت انگيز نيست؟ چرا آنها چنين کاري مي کنند؟ زيرا آنها مجبور نيستند ماليات بدهند.به عنوان مثال ، شرکت هاي خودروسازي به رغم سود ميلياردي شان ، دو سال قبل يارانه دولتي نيز دريافت کردند.»
وي ادامه داد:« اوباما و رامني فقط مقابل دوربين ها از هم تنفر دارند و مواضع متفاوت اتخاذ مي کنند اما وقتي پشت پرده قرار مي گيرند ، با هم شام مي خورند و براي حفظ ديکتاتوري دو حزب تباني مي کنند. »
ونتورا درباره جنبش اشغال نيز گفت:« اين جنبش کم فروغ شده است اما بايد بازگردد و به کار خود ادامه دهد.اين جنبش وقتي پيروز قلمداد مي شود که بتواند کشور آمريکا را تغيير دهد. آنها بايد به تجمع خود در پارک ها ادامه دهند ، بازداشت شوند و بيدار و گوش به زنگ باشند.»
وي در ادامه به رويکردهاي دوگانه آمريکا در عرصه داخلي و خارجي اشاره کرد و گفت:« پليس آمريکا با اسپري فلفل و سگ هاي دست آموز خود به اعضاي جنبش تسخير حمله مي کند در حالي که از تظاهرات در خاورميانه حمايت مي کند.اين اوج دورويي و دوگانگي است. ما تلاش مي کنيم در سراسر جهان دموکراسي برقرار کنيم در حالي که در کشور خودمان اصلا دموکراسي وجود ندارد.»
وي در پايان در پاسخ به اين سوال که آيا دخالت در امور سوريه حق دولت آمريکاست ، گفت:« مردم سوريه خودشان بايد مسائل شان را حل و فصل کنند و من اگر رئيس جمهور آمريکا  بودم  ، از دخالت در اين امور پرهيز مي کردم.اين مسئله هيچ ربطي به ما ندارد.آمريکا پليس جهان نيست.به نظر من کليه پايگاههاي نظامي آمريکا در جهان بايد بسته شود. ما هنوز  در کره و ژاپن پايگاه داريم اين در حالي است که شصت سال از جنگ مي گذرد.چرا ما بايد در اين کشورها پايگاه داشته باشيم.»

برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار