راز های کنار آمدن با همسر شکاک

بی گدار به آب نزنید کنار آمدن با یک همسر شکاک ظرافت های خاص خودش را دارد.

دکتر عبدالوهاب خندان، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: اگر با همسری شکاک زیر یک سقف زندگی می کنید باید بیشتر مراقب ارتباطتان باشید و آداب زندگی با این آدم ها را همیشه بدانید و با کمی ظرافت اوضاع را برای خودتان و او راحت تر کنید.
 
** دروغ های کوچک هم نگویید
 
خندان تصریح کرد: چه همسرتان شکاک باشد و چه نباشد نخستین قدمی که برای زندگی مشترکتان باید بردارید صادق بودن است پای دروغ که به میان می آید همه چیز به هم می ریزد.
 
وی در ادامه مطلب خود افزود: دروغ های کوچک در مورد موضوعات به ظاهر بی اهمیت بیشتر از آنچه فکر می کنید روی رابطه شما و قضاوتی که همسرتان در مورد شما دارد تاثیر می گذارد.
 
خندان اظهار کرد: پنهان کاری های کوچک می تواند آرام آرام همسرتان را نسبت به شما بی اعتماد کند او حق دارد با دیدن این دروغ های نسبتاً بی اهمیت نسبت به اصلی ترین موضوعات زندگی مشترکان هم شک کند.
 
** بگویید قبل از آن که بپرسد
 
این روانپزشک تصریح کرد: سکوت موفق ترین ازدواج ها را هم ویران می کند.
 
وی با بیان این مطلب افزود: اگر می خواهید زندگی مشترکتان عاقبت خوبی داشته باشد نگذارید سکوت جایش را در خانه شما باز کند.
 
خندان اظهار کرد: برای این که هر روز حرفی برای گفتن داشته باشید نیاز به اتفاق خاصی ندارید ، حرف زدن در مورد موضوعات روزمره، عقاید و برنامه ها می تواند گفتگوی دو نفره تان را گرم کند.
 
وی ادامه داد: با هم تلویزیون ببینید، با هم پیاده روی کنید و با هم غذا بخورید تا همیشه حرفی برای گفتن میانتان باقی بماند.
 
وی در ادامه گفت: وقتی همسرتان ببیند بدون نیاز به کنجکاوی از هر روز شما خبر دارد دیگر نیازی نمی بیند که مخفیانه سر از همه کارهای شما در بیاورد.
 
**انبار باروت را منفجر نکنید
 
خندان تصریح کرد: اوضاع شما با دیگران فرق کند همسر شما یک انبار باروت است و برای منفجر شدن تنها یک جرقه احتیاج دارد پس نباید فرصت را برای منفجر شدنش فراهم کنید.
 
وی در ادامه مطلب خود افزود: یادتان نرود هر اشتباه کوچکی می تواند یک ناامنی بزرگ را برای او ایجاد کند و همسرتان را به این فکر بیاندازید که اگر بیشتر مراقبش بودم این طوری نمی شد.
 
خندان اظهار کرد: شاید شما فکر کنید کاری نکرده اید اما قبل از آن که در مورد کارهایتان قضاوت کنید باید موضوع را از دریچه نگاه او ببینید.
 
وی ادامه داد: باید بدانید چه موضوعاتی حساسیت او را تشدید می کند و از آنها بپرهیزید و اگر فکر می کنید حساسیت او بی مورد است باید قبل از آن که کاری کنید یک قدم به عقب برگردید و به او کمک کنید تا حساسیت های بی موردش را کنار بگذارد.
 
** زندگی تان را فلج نکنید
 
این روانپزشک تصریح کرد: شما نمی توانید به دلیل حساسیت های او از همه زندگی تان بگذرید برای حفظ زندگی مشترکتان بیش از آن که به سوختن و ساختن احتیاج داشته باشید نیازمند اصول هستید اصولی که مثل یک خط قرمز در زندگی تان پر رنگ هستند و هر دوی شما باید از آن پیروی کنید.
 
وی در ادامه گفت: همسرتان چه بخواهد چه نخواهد باید بداند چه محورهایی جای او نیست و در چه مواردی نباید دخالت کرد یا حساسیت خرج دهد.
 
خندان اظهار کرد: او حق ندارد مدام سر زده به محل کارتان بیاید و به دلیل حساسیت بی موردش زندگی اجتماعی شما را فلج کند.
 
وی اذعان داشت: پس در قدم اول به زبان بی زبانی این موضوعات را به او بفهمانید و اگر متوجه نشد باز هم در مورد شان صحبت کنید و اگر باز هم موفق نشدید وقت آن است که جدی تر فکری به حل مشکلتان بکنید.
 
** عشق تان را نشان دهید

این روانپزشک تصریح کرد: همسر شما به دیدن احساستان احتیاج دارد او باید بداند برای شما با همه فرق می کند و حسی که به او دارید از جنس دیگری است.
 
وی در ادامه گفت: او باید مطمئن شود که تمام قلبتان را از آن خود کرده و این که شما تنها متعلق به او نیستید پس از ابراز احساسات و گفتن عشقتان نترسید و فکر نکنید بعد از گذشت چند سال چنین ابراز احساساتی ممکن نیست.
 
خندان اظهار کرد: حتی اگر 30 سال هم از ازدواجتان گذشته نباید بگذارید که شرم و یا ترس از بیان احساسات بین شما فاصله ای بیاندازد.
 
** همه گذشته تان را رو نکنید
 
خندان تصریح کرد: داشتن نامزدی شکست خورده یا یک ازدواج ناموفق در کارنامه، ممکن است حسادت همسرتان را آرام آرام تشدید کند.
 
وی در ادامه مطب خود افزود: شاید او در آغاز ازدواجتان هم این موضوعات را می دانسته و آنها را پذیرفته بود اما با بیشتر شدن عشقش و بیشتر شدن ترسش برای از دست دادن شما ممکن است این موضوع به شکلی آزار دهنده ذهنش را مشغول کند و روی ارتباط شما تاثیر بگذارد.
 
خندان اظهار کرد: شما نمی توانید گذشته تان را تغییر دهید بلکه تنها کاری که می توانید انجام دهید پرهیز کردن از گفتن خاطراتی است که می تواند حسادت همسرتان را تشدید کند.
 
 
وی اذعان داشت: در مورد همسر سابق یا نامزد قبلی تان صحبت نکنید و به هیچ بهانه خاطره ای که مربوط به آن روزهاست را برایش تعریف نکنید و بگذارید فکر کند که شما همه آن روز ها را فراموش کرده اید تا او هم این موضوع را به کلی فراموش کند.
 
** حریم خصوصی خودتان را داشته باشید
 
این روانپزشک تصریح کرد: شاید فکر کنید اگر او تمام زیر و بم زندگی تان را بداند دیگر دلیلی برای شک کردن باقی نمی ماند اما اشتباه می کنید.
 
وی در ادامه مطلب خود افزود: از همان روز اول زندگی مشترکتان یک موضوع را روشن کنید و نگذارید به عرصه خصوصی تان وارد شود و محیط هایی که مخصوص شماست را زیر و رو کند.
 
خندان اظهار داشت: هرگز رمز عبور ایمیل و دیگر حساب های کاربری تان را به او ندهید و هرگز نگذارید در مورد موضوعاتی که مربوط به گذشته شماست بیش از حد سوال کند.
 
وی در ادامه گفت: حق شماست که راز های خودتان را داشته باشید و در مکان های خصوصی تان احساس امنیت کنید پس او را به حوزه هایی که فقط و فقط متعلق به خودتان است وارد نکنید.
 
**از مردهای دیگر تعریف نکنید
 
این روانپزشک تصریح کرد: هر شوهری هر قدر هم قدرتمند و توانا باشد باز هم در مقابل زنی که دوستش دارد خود را پر از عیب و ناتوان می بیند و همسر شما نیز از این قاعده مستثنی نیست.
 
وی در ادامه گفت: وقتی شما از مردی دیگر در مقابل او تعریف می کنید او حسن های آن مرد را نمی شنود بلکه می شوند " تو به اندازه او خوب نیستی " و یا تو به اندازه او توانمند نیستی.
 
**از یک متخصص کمک بگیرید
 
این روانپزشک تصریح کرد: حسادت های کوچک ممکن است به دلیل اشتباهات کوچک ایجاد شده باشد اما شک کردن های مداوم و بدون دلیل احتیاج است از یک متخصص کمک بگیرید./عط
برچسب ها: شکاک ، خصوصی ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار