زنجان/

آغاز برداشت محصول برنج از شالیزارهای شهرستان طارم

برداشت محصول برنج از شالیزارهای شهرستان طارم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیرجهاد كشاورزی شهرستان طارم، از آغاز برداشت محصول برنج از یك هزار و پنج هكتار از شالیزارهای این شهرستان خبرداد و گفت: سطح زیر كشت محصول برنج امسال شهرستان طارم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد رشد داشته است.

زنگنه افزود:‌: پیش بینی می شود امسال از سطح زیر كشت این محصول در حدود پنج هزار و 25 تن شلتوك برداشت و پس از تبدیل سه هزار و 15 تن برنج سفید مرغوب از ارقام با كیفیتی صدری، علی كاظمی و هاشمی به بازار ارائه شود.

وی به ارزش حاصل از فروش برنج تولیدی در شهرستان طارم اشاره و تصریح كرد: ارزش این محصول در حدود 105 میلیارد ریال و تعداد بهره برداران شاغل این شهرستان در امر تولید برنج در حدود یك هزار 350 نفر برآورد می شود.

مدیرجهاد كشاورزی شهرستان طارم با اشاره به استراتژیك بودن محصول برنج در كشور و اقدامات صورت گرفته توسط سازمان جهاد كشاورزی در راستای افزایش راندمان این محصول خاطر نشان كرد: تهیه و توزیع كودهای بیولوژیك، ریز مغذی، شیمیایی، بكارگیری كارشناسان ناظر،ایجاد كلاس های آموزشی استفاده بهینه از ماشین آلات الگویی كشت برنج و زنبور تریكوگراما برای مبارزه بیولوژیكی از جمله اقدامات انجام گرفته توسط این مدیریت است./س

برچسب ها: برنج ، برداشت ، آغاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.