رئیس صندوق رفاه دانشجویان:

میزان وام ودیعه مسکن در تهران 7.5 میلیون تومان است

میزان ودیعه وام مسکن در تهران 7.5 میلیون، شهرهای بزرگ 6 میلیون و سایر شهرها 4.5 میلیون تومان تعیین شده است.

کیوان مرادیان رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: بازپرداخت وام دانشجویان هسته ای، وام مسکن، وام ضروری و سایر وام ها بعد از 9 ماه از فارغ التحصیلی به صورت اقساط 60 ماهه آغاز می شود که البته در خصوص وام ودیعه مسکن این طور نیست بازپرداخت این وام یک جا دریافت می شود.
 
وی افزود: در شهرهای بزرگ میزان وام ودیعه مسکن 6 میلیون تومان و در سایر شهرها تا سقف 4.5 میلیون تومان است.
 
مرادیان خاطر نشان کرد: وام شهریه برای دانشجویان مقطع کارشناسی 75 درصد برای دانشجویان مقطع ارشد ( شهریه پرداز 1 میلیون تومان)، دانشجویان دکتری ( شهریه پرداز 2.5 میلیون تومان) است.
 
** بازپرداخت وام لپ تاپ از طرف دانشجویان رضایت بخش نبود
 
 
مرادیان در ادامه در خصوص بازپرداخت وام ها از طرف دانشجویان به صندوق رفاه گفت: عمده دانشجویان در تحصیلات تکمیلی با میانگین 2 ساله و بعد از 2 سال وام های خود را تصفیه می کنند.
 
وی تصریح کرد: در خصوص ارائه وام لپ تاپ تاکنون میزان بازپرداخت آن از طرف دانشجویان رضایت بخش نبوده و دانشجویان با تاخیر این وام را پرداخت می کردند و از طرفی شرکت ها نیز بعد از تاخیر میزان بازپرداخت را از صندوق رفاه درخواست می کردند بنابراین برخی از شرکت ها در 2 مرحله میزان پرداختی را دریافت می کردند و همین امر مشکلات زیادی را به وجود می آورد.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر در این ساز و کار مشکل حل شود و یک مجموعه قابل اعتماد پیدا شود که البته هم از لحاظ کیفیت و هم قیمت خوب باشد این وام نیز اجرا می شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار