یاسوج/

تقدس زدایی از دفاع مقدس گام اول دشمنان برای تخریب حماسه هشت ساله است

قائم مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور گفت: دشمن برای تخریب حماسه دفاع هشت ساله مردم ایران در گام نخست تقدس آن را زیر سوال می برد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، 'محسن انصاری' در مراسم تودیع و معارفه مدیر كل بیناد شهید و امور ایثارگران استان كهگیلویه و بویراحمد افزود: مقدس بودن این جنگ برای ایران نه تنها به خاطر دفاع از میهن بلكه در درجه ای بالاتر دفاع از ارزشهای اسلامی و انسانی بود و از همین رو واژه مقدس از سوی دوستداران انقلاب به آن خطاب می شود.
وی اظهار داشت: پیروزی های شگفت ایران در این جنگ همانند عبور از اروند رود، از خودگذشتگی حسین فهمیده رزمنده 13 ساله و یا فتح خرمشهر نیز ریشه در ارزشهای داشت كه با دیدگاه های سنتی نظامی همخوانی نداشت اما رزمندگان اسلام به دلیل ارزشها و باورهایشان توانستند آن را عملی كنند.
انصاری اظهار داشت: از این دیدگاه توسعه فرهنگی به معنای ترویج این فرهنگ و ارزشهای آن است كه علاوه بر حقانیت آن، اقتدار و پیشرفت كشور نیز در سایه آن شكل می گیرد.
وی با بیان اینكه بیداری اسلامی ریشه در این ارزشها دارد افزود: منظور امام خمینی (ره) از صدور انقلاب نیز صدور همین ارزشها بود كه دو دهه پس از وفات ایشان تحقق یافت.
انصاری عنوان كرد: نهادها و سازمان هایی همچون بسیج، بنیاد شهید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی كه امام (ره) بنیاد نهادند نیز ریشه در همین باورها و اعتقاد به جنگ دائمی بین اسلام و دشمنان آن دارد.
وی بیان كرد: سازوكارهای امام خمینی (ره) بنیاد نهادن این گونه نهادهای ارزشی و مقدس و در راستای فرهنگ مقاومتی بود.
انصاری افزود: در سالهای اخیر نیز مقام معظم رهبری سازوكارهای اقتصاد مقاومتی را به مناسبت های گوناگون تشریح می كرد و این نظریه امسال با نام گذاری حمایت از تولید ملی جلوه ای تازه یافت.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ماموریت های سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره كرد و گفت: اولویت های این نهاد، توانمندسازی جامعه ایثارگری، ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری، گسترش خدمات به افراد زیر پوشش و انضباط بودجه ای است.
انصاری با بیان اینكه اكنون 22 طرح برای توانمندسازی ایثارگران و خانواده های آنان در بنیاد شهید و امور ایثارگران در دست اجراست گفت: این طرح ها در زمینه كارآفرینی، مسكن، شبكه های اجتماعی، بهداشت، پایش سلامت به اجرا گذاشته می شود.
وی هدف از اجرای این طرح ها را توانا كردن جامعه هدف این سازمان برای تامین نیازهای روزمره خود در یك برنامه بلندمدت و میان مدت عنوان كرد.
در این مراسم 'سید مصطفی مهدی' به عنوان مدیر كل بیناد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد معرفی و از 'اسحاق دستگزین' مدیر كل سابق تجلیل شد./ب
برچسب ها: تقدس ، زادایی ، دشمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.