بجنورد/

پییشگیری از سرطان با انبه

سومین عامل مرگ ایرانی ها سرطان شناخته شده است که با استفاده از برخی میوه ها می توان از ابتلا به این بیماری پیشگری کرد .

انبه جزو اولین میوه‌هایی است كه در مناطق گرمسیری و استوایی مورد استفاده انسان قرار گرفته و زادگاه این میوه به دامنه كوه‌های هیمالیا در كشور هند و برمه بازمی‌گردد. بیش از ۴ هزار سال پیش درخت همیشه سبز این میوه در این منطقه پیدا شده و كم‌كم میوه‌اش به سایر كشورها معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، استان هرمزگان و به ويژه شهرستان‌های میناب و رودان از جمله مناطق كشت این میوه به حساب می‌آیند و این میوه در باغهاي این شهرستان‌ها به چشم می‌خورند.

این میوه كاهنده فشار خون، میوه‌ای برای كم‌خونی و ضد سرطان شناخته شده است که مصرف مرتب این میوه از بروزسرطان رحم پیشگیری می‌كند .

این میوه به دلیل ویتامین Cو بتاكاروتن بالایی كه دارد، برای پیشگری از سرطان مفید است .

براساس این گزارش مصرف مرتب انبه در برنامه غذایی از بروز عفونت‌های ویروسی و رشد تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می‌كند. به‌علاوه تحقیقات نشان داده دریافت مقادیر بالای بتاكاروتن موجب فعالیت هرچه بیشتر سلول‌های سیستم ایمنی می‌شود لذا به این دلیل متخصصان تغذیه انبه را به گروه‌های سنی با سیستم ایمنی ضعیف‌تر مانند سالمندان، بچه‌ها و زنان باردار توصیه می‌كنند.

این میوه اندیس گلایسمی بالایی نیز دارد یعنی وقتی مصرف می‌شود قند خون به یكباره افزایش پیدا می‌كند و موجب ترشح هورمون انسولین می‌شود.

با ترشح این هورمون قند به داخل سلول‌ها روان شده و دوباره افت پیدا می‌كند و فرد دوباره احساس گرسنگی می‌كند و همین موضوع موجب زود به زود گرسنه شدن فرد و پرخوری وی می‌شود.

به علاوه، این میوه را افراد دیابتی باید با احتیاط مصرف كنند زیرا نیاز به انسولین با خوردن این میوه افزایش پیدا می‌كند.

این میوه در هر ۱۰۰ گرم دارای ۵۷ كالری انرژی است و باید این میزان كالری را در برنامه غذایی روزانه محاسبه كرد./ب

برچسب ها: انبه ، پیشگیری ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.